Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar Millan aan de tand gevoeld

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Cesar Millan aan de tand gevoeld

Ongelezen bericht door runninggirl »

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -dogs.html

Titchmarsh told Millan: ‘You punish dogs, you hit them. I’ve seen you punch a dog in the throat to get it to behave and to most people, like myself, I would say that is totally unacceptable as a way of training a dog.’

An unsettled Millan replied: ‘Well obviously I would respectfully disagree with that. It’s not a punch, it’s a touch.’

Titchmarsh countered: ‘I watched the video of it and if somebody touched me like that I would be hurt. You went for the throat and you punched the dog back and the dog bit you and held on to your hand.
‘Having watched a lot of boxing matches it looked like something Henry Cooper would deliver.’

Millan again insisted that it was nothing more than a touch. ‘But you also work with electric shocks and collars and spikes on collars that really hurt them,’ continued Titchmarsh.

‘You know, this is pretty barbaric treatment. What’s your reasoning for treating dogs like this?’
Millan insisted that his methods were simply used to ‘snap the (dog’s) brain out of it’.

======

Toch wel knappe weerwoord van Millan, dat het slechts gaat om 'aanrakingen'. :piew:
runninggirl
Zeer actief

Re: Cesar Millan aan de tand gevoeld

Nanna schreef:Ik wil dan ook het filmpje met die stomp in de keel wel zien. Welk filmpje was dat?
Die heb ik laatst ook gezien, even zoeken hoor... Is geen leuk filmpje hoor :schrik:
runninggirl
Zeer actief

Denk dat hij deze bedoelt:

En hier een hele compilatie:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nanna schreef:Ik wil dan ook het filmpje met die stomp in de keel wel zien. Welk filmpje was dat?
Dat was die met die golden met voernijd toch?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik geloof best dat Cesar ook weleens te ver gaat. sommige aanpakken hadden best op een andere manier aangepakt kunnen worden.

aan de andere kant zie ik ook veel dingen, dat mensen de honden niet aan willen pakken, en deze honden dan later in het asiel zitten, of ze de hond in willen laten slapen. daar kan je ook vraagtekens bij zetten.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

runninggirl schreef:
op dat filmpje zie je hoe Cesar de hond aanraakt op een gevoelige plek.
maar je ziet daar niet wat de honden willen doen. die honden willen best hun tanden gebruiken, en als cesar dat kan voorkomen door de hond de fixatie te verbreken door een aanraking in de zij, kan ik daar niet mee zitten. beter dan dat de hond afgemaakt moet worden.
die honden hebben al zo vaak succes gehad met het ongewenste gedrag, dat daar geen clicker meer tegenop kan. denk ik dan.
runninggirl
Zeer actief

Sorry, dat was de verkeerde link zie ik nu:
Emma
Zeer actief

Nanna schreef:
runninggirl schreef:Denk dat hij deze bedoelt:

Ik zie geen klap in de keel, eerlijk gezegd :19:
Heb het filmpje twee keer bekeken.
Ik zie wel een hond die gestresst is maar dat lijkt me normaal want ze wil die kip killen schoon Caesar het haar verbiedt :engel:
En dat is ze duidelijk niet gewend, dat iemand haar wat verbiedt. Als ik die eigenaren zo bekijk :engel:
@Nanna het is Cesar. :lees: :mrgreen:
runninggirl
Zeer actief

Emma schreef:
runninggirl schreef:
maar je ziet daar niet wat de honden willen doen. die honden willen best hun tanden gebruiken, en als cesar dat kan voorkomen door de hond de fixatie te verbreken door een aanraking in de zij, kan ik daar niet mee zitten. beter dan dat de hond afgemaakt moet worden.
die honden hebben al zo vaak succes gehad met het ongewenste gedrag, dat daar geen clicker meer tegenop kan. denk ik dan.
Je ziet ook situaties waarbij er niks aan de hand is en de hond met een trap wordt uitgelokt door Millan.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik heb helemaal niets met Cesar en vind dat hij vaak handtastelijk oplost wat ook op een andere manier kan. Maar dat gezegd hebbende kom ik liever hem met zijn roedel tegen in t bos dan de gemiddelde HUS, eigenlijk.
Emma
Zeer actief

runninggirl schreef:Sorry, dat was de verkeerde link zie ik nu:
ook daarbij denk ik dat de hond al heel ver heeft kunnen gaan in het voerbaknijd-agressie. dat ga je niet zo makkelijk met een ``positieve methode ``rechtbreien. misschien wel, maar dat duurt dan zo lang, dat de hond al bijna van hoge leeftijd doodgaat, voordat je de voedselnijd onder controle hebt.
hier schroomt de hond niet om zijn tanden te gebruiken, dus waarom zou je dan geen ferme aanraking in de nek mogen gebruiken, als de hond je aanvalt?

daarop maakt Cesar zelf een inschattingsfout die hij erkent.

ik denk dat de hond al te ver in zijn gedrag is, dat je het nog kan ombuigen met ruilen. positieve training kan je het beste meteen aanleren, als er geen fout gedrag in zit. maar dat doen niet alle mensen, en kan je nu brokken lijmen.

de hondenmensen die kritiek hierop geven, heb ik nog geen strong-case met een positieve methode zien handelen. laat die mensen dan maar eens opstaan, en voordoen hoe hun dat oplossen met een lieve methode.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

runninggirl schreef:
Emma schreef:
runninggirl schreef:
Je ziet ook situaties waarbij er niks aan de hand is en de hond met een trap wordt uitgelokt door Millan.
Ik zie geregeld afleveringen waar ik het niet mee eens ben, maar wat had hij in dit geval dan wel moeten doen?
Fijn gaan koetsjiekoeen met het schattige labje?
Anne&Taar
Zeer actief

Het grote probleem met Cesar vind ik niet eens zozeer dat hij zo'n dier eens een schop verkoopt (want een aantal exemplaren in zijn show waren in mijn ogen gewoon rotbeesten die al veel te lang hun gang konden gaan :roll: ...) maar dat iedereen dit denkt te kunnen nadoen. Die man kan gewoon heel goed gedrag lezen en inschatten, en dit programma doet t net lijken alsof de gemiddelde eigenaar dat ook kan. Je hoeft maar op n hondenveldje te gaan staan om te weten dat dit niet verder van de waarheid af kan zijn... :mrgreen:
En tsja, nu zal de tijd wel aanbreken dat die man vergruisd wordt, zo gaat dat meestal met die hypes...
Emma
Zeer actief

natuurlijk zie ik ook dingen die ikzelf anders zou aanpakken. bijvoorbeeld met angstige honden.

maar dat afkraken van CM van andere mensen, die moeten zelf maar eens laten zien met een strong-case (dus niet hoe je het had moeten aanpakken, voordat iets escaleert), hoe hun dat dan doen. en dan praten we verder.
Anne&Taar
Zeer actief

Nanna schreef:
Anne&Taar schreef: nu zal de tijd wel aanbreken dat die man vergruisd wordt,
:LOL: dat mag ik toch hopen voor hem van niet
Of bedoel je verguisd? ;-)
O ja. Das al de 2e gruwelijke spelfout in korte tijd. :mrgreen:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Vind de manier waarop hij reageert in het interview wel weer een goed voorbeeld van 'calm and assertive'.
Wiel
Emma
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Het grote probleem met Cesar vind ik niet eens zozeer dat hij zo'n dier eens een schop verkoopt (want een aantal exemplaren in zijn show waren in mijn ogen gewoon rotbeesten die al veel te lang hun gang konden gaan :roll: ...) maar dat iedereen dit denkt te kunnen nadoen. Die man kan gewoon heel goed gedrag lezen en inschatten, en dit programma doet t net lijken alsof de gemiddelde eigenaar dat ook kan. Je hoeft maar op n hondenveldje te gaan staan om te weten dat dit niet verder van de waarheid af kan zijn... :mrgreen:
En tsja, nu zal de tijd wel aanbreken dat die man vergruisd wordt, zo gaat dat meestal met die hypes...
dat is inderdaad ook een nadeel.
maar die mensen heb je toch.
net zoals met die zwarte swift (auto) die op de koningin en aanhang was ingereden. de volgende dag waren er mensen die alle zwarte swift auto`s gingen vernielen. mensen kunnen nou eenmaal heel stom doen.

wat ik bevestigd kreeg door de show van Cesar is, dat je niet emotioneel moet worden. dus bijvoorbeeld niet boos en gefrustreerd als iets niet lukt. je moet dingen die je hond doet niet persoonlijk opvatten. en zoek eerst het probleem bij jezelf, en probeer afstandelijk en kritisch te kijken naar de omgang tussen jou en je hond. dat zijn dingen die heel belangrijk zijn. dat andere mensen alleen het schoppen zien, en dat gaan toepassen zegt meer over hunzelf dan over cesar.
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

runninggirl schreef:Je ziet ook situaties waarbij er niks aan de hand is en de hond met een trap wordt uitgelokt door Millan.
Ja, goh, want het is tv, daar wordt vrijwel alles voor uitgelokt om iets duidelijk te kunnen maken of te vertellen... Je kan moeilijk de hond precies op het juiste moment het gedrag laten vertonen wat je wilt gaan ombuigen. Stel dat je met die camera drie dagen moet wachten bij die hond tot hij dat laat zien wat we nodig hebben voor het progamma... En waarom is uitlokking erg? Als wij honden STIL willen leren, lokken we ze toch ook eerst uit met LUID? Op dat de hond het verschil gaat leren met stil zijn en blaffen?

Wat wil je eigenlijk met dit topic bereiken? Hetzelfde als de mensen die al die filmpjes van hem gaan opzoeken om hem in een kwaad daglicht te zetten? Niemand is zonder fouten, ook CM niet, ook een Martin Gaus niet, ook een Jan Fennel en alle andere hondentrainers en fluisteraars niet. Ook wijzelf niet...

En trouwens wat is fout... Omdat ie een goed geplaatste aanraking hanteert, omdat ie een bijtgrage golden van repliek dient en dat niet met clickerdeclick op lost? Wat zou JOUW methode zijn geweest?

emma schreef:de hondenmensen die kritiek hierop geven, heb ik nog geen strong-case met een positieve methode zien handelen. laat die mensen dan maar eens opstaan, en voordoen hoe hun dat oplossen met een lieve methode
:E:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Die hond mag blij zijn met Cesar. Dat is nl. de reden dat ze nog leeft. Ik denk dat verreweg de meeste gedragstherapeuten in de USA de spuit hadden aangeraden bij een hond die dermate voedselnijd vertoont.
Het gaat nu trouwens prima met Holly, ik meen dat ze is opgenomen in Cesar's roedel ;-)
Dus tot zover het gejammer dat het allemaal zo verschrikkelijk zielig is.
En dan had hij dát als argument moeten gebruiken, in plaats van eromheen te draaien dat hij honden soms fysiek nogal hardhandig aanpakt. Hij vindt dat dus wel acceptabel, de interviewer niet.
Emma
Zeer actief

DeDiana schreef:
Nanna schreef:Die hond mag blij zijn met Cesar. Dat is nl. de reden dat ze nog leeft. Ik denk dat verreweg de meeste gedragstherapeuten in de USA de spuit hadden aangeraden bij een hond die dermate voedselnijd vertoont.
Het gaat nu trouwens prima met Holly, ik meen dat ze is opgenomen in Cesar's roedel ;-)
Dus tot zover het gejammer dat het allemaal zo verschrikkelijk zielig is.
En dan had hij dát als argument moeten gebruiken, in plaats van eromheen te draaien dat hij honden soms fysiek nogal hardhandig aanpakt. Hij vindt dat dus wel acceptabel, de interviewer niet.
de interviewer wordt liever gebeten :engel:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het resultaat staat toch niet ter discussie, maar de methode?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Titchmarsh is een tuinman die door de bbc ook wel werd ingezet bij andere daytime-programma's. Een soort Frits Sissing: kan niets maar staat onder contract dus laat hem maar huppeldepup doen.
Geen enkel verstand van honden, in elk geval niet meer dan ik :wink:

Wikipedia:

Alan Fred Titchmarsh,[1] MBE DL (born 2 May 1949)[2] is an English gardener, broadcaster and novelist. After working as a professional gardener and a gardening journalist, he established himself as a media personality through appearances on gardening programmes. More recently he has developed a diverse writing and broadcasting career.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als je wilt zeuren op hoe iemand met honden omgaat zijn er in in elke straat mensen genoeg aan te wijzen die er écht een potje van maken.
Ik vind pogingen om Millan als één of andere knurft weg te zetten maar een sneue vertoning. Ga dán verhaal halen bij de mensen met een hond aan 1 meter ketting in de achtertuin. Als je het toch zo goed voor hebt met honden.
Het enige probleem dat ik met Millan heb is inderaad dat mensen denken zich net zoals hem te moeten gedragen. Maar zonder inhoudelijke kennis krijg je dan precies waar veel mensen met een oppervlakkige kennis hem ook van betichten, mishandeling.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

Anne&Taar schreef:Ik heb helemaal niets met Cesar en vind dat hij vaak handtastelijk oplost wat ook op een andere manier kan. Maar dat gezegd hebbende kom ik liever hem met zijn roedel tegen in t bos dan de gemiddelde HUS, eigenlijk.
Dat dus....
runninggirl
Zeer actief

Riboet schreef:
runninggirl schreef:Je ziet ook situaties waarbij er niks aan de hand is en de hond met een trap wordt uitgelokt door Millan.
Ja, goh, want het is tv, daar wordt vrijwel alles voor uitgelokt om iets duidelijk te kunnen maken of te vertellen... Je kan moeilijk de hond precies op het juiste moment het gedrag laten vertonen wat je wilt gaan ombuigen. Stel dat je met die camera drie dagen moet wachten bij die hond tot hij dat laat zien wat we nodig hebben voor het progamma... En waarom is uitlokking erg? Als wij honden STIL willen leren, lokken we ze toch ook eerst uit met LUID? Op dat de hond het verschil gaat leren met stil zijn en blaffen?

Wat wil je eigenlijk met dit topic bereiken? Hetzelfde als de mensen die al die filmpjes van hem gaan opzoeken om hem in een kwaad daglicht te zetten? Niemand is zonder fouten, ook CM niet, ook een Martin Gaus niet, ook een Jan Fennel en alle andere hondentrainers en fluisteraars niet. Ook wijzelf niet...

En trouwens wat is fout... Omdat ie een goed geplaatste aanraking hanteert, omdat ie een bijtgrage golden van repliek dient en dat niet met clickerdeclick op lost? Wat zou JOUW methode zijn geweest?

emma schreef:de hondenmensen die kritiek hierop geven, heb ik nog geen strong-case met een positieve methode zien handelen. laat die mensen dan maar eens opstaan, en voordoen hoe hun dat oplossen met een lieve methode
:E:
Waar het mij om ging (en dat is ook te lezen in de beginpost) is dat ik het echt bizar vindt dat hij zegt dat het 'aanraken' is wat hij doet.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nanna schreef:
runninggirl schreef: Waar het mij om ging (en dat is ook te lezen in de beginpost) is dat ik het echt bizar vindt dat hij zegt dat het 'aanraken' is wat hij doet.
Ik vind dat ook aanraken :19: Het slaat niet, hij schopt niet. Maar hij komt wel door. En dat is de bedoeling.
Juustem ;-). Ik vind het ook geen slaan wat hij doet.
runninggirl
Zeer actief

Dan heb ik blijkbaar een andere definitie van slaan en schoppen. Ik kan dit echt niet 'aanraken' noemen.
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

runninggirl schreef:Dan heb ik blijkbaar een andere definitie van slaan en schoppen. Ik kan dit echt niet 'aanraken' noemen.

Slaan, schoppen, aaien....het is toch allemaal aanraken?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Kristina schreef:Slaan, schoppen, aaien....het is toch allemaal aanraken?
Daarom mag hij mijn honden ook niet "aanraken" :neenee: :piew: :mrgreen:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Cashel Vale schreef:
Kristina schreef:Slaan, schoppen, aaien....het is toch allemaal aanraken?
Daarom mag hij mijn honden ook niet "aanraken" :neenee: :piew: :mrgreen:
Nou als mijn hond zo'n dergelijk probleem had zoals bv Holly. Dan mag hij mijn hond wel 'aanraken' hoor.
Liever dat dan de andere optie.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”