Bos maar eens wat betere foto's maken.

Moderator: moderatorteam

We zullen het zo zien in het bos. Ja ze zijn echt grappig....Nanna schreef:Leuk zijn ze hè?
Wel mits goed opgevoed.

Nou, ik snap dat wel. Zelfde formaat, stabijna's hebben ook vaak zo'n vacht en de bouw en staart en zo is ogeveer gelijk.Tara schreef:Marjoleine schreef:Wat een leukerd!
Ik ken ze wel, ze worden vaak voor stabijna uitgemaakt![]()
Waar halen mensen het toch soms vandaan?![]()
Ik vind het leuke hondjes.
Nou, zelfde formaat? De Mudi heeft volgens de standaard een hoogte van 35-47 centimeter met een gewicht van 8 tot 13 kilo, de Stabij zit idealiter tussen de 49 en 53 centimeter. Het gewicht van de Stabij kon ik niet terugvinden, maar denk dat dat toch wel tussen de 15 en 20 kilo zal zijn?Marjoleine schreef:Nou, ik snap dat wel. Zelfde formaat, stabijna's hebben ook vaak zo'n vacht en de bouw en staart en zo is ogeveer gelijk.Tara schreef:Marjoleine schreef:Wat een leukerd!
Ik ken ze wel, ze worden vaak voor stabijna uitgemaakt![]()
Waar halen mensen het toch soms vandaan?![]()
Ik vind het leuke hondjes.
En als je zo'n hond ziet en niet weet wat het is, probeer je wat bekendst te zien. Dan is een bastaard-stabij echt niet gek gedacht.

Ja best mooi. Maar oh oh oh wat zonde dat ze zo dik was.Nanna schreef:Best ook nog een móóie Mudi, zo te zien

Wat bedoel je daar mee?Browny schreef: luistert heel goed ondanks ze wat anders is dan andere hongaarse herders
ze komt van een fokker uit Hongarije en is volgens zeggen als enige hond erg druk en onzeker waardoor ze hysterisch kan worden, ze kan dan ook niet alleen in huis zijn want dan heb je geen bank meerMachie schreef:Ik vind ze mooier zonder krulstaart
Wat bedoel je daar mee?Browny schreef: luistert heel goed ondanks ze wat anders is dan andere hongaarse herders

oh wat leuk!! ik vind de merle ook prachtig, vooral de red merleMachie schreef:Ah zo!
Mooi dat het zo goed gaat met haar![]()
Hier komt als het een beetje lukt met een jaar of 2 a3 een Mudi. Al wil ik perse een blackmerleOf het wordt gewoon een kruising

dat is toch geen officiële mudi kleur?Browny schreef:oh wat leuk!! ik vind de merle ook prachtig, vooral de red merleMachie schreef:Ah zo!
Hier komt als het een beetje lukt met een jaar of 2 a3 een Mudi. Al wil ik perse een blackmerleOf het wordt gewoon een kruising
ik dacht dat je de black merle, blue merle noemde
je ziet ze echt weinig, maar ik zou er ook zo één in huis kunnen nemen hoor
klopt de hongaarse naam weet ik niet, maar ze noemen het ook brown merleyamie schreef:dat is toch geen officiële mudi kleur?Browny schreef:oh wat leuk!! ik vind de merle ook prachtig, vooral de red merleMachie schreef:Ah zo!
ik dacht dat je de black merle, blue merle noemde
je ziet ze echt weinig, maar ik zou er ook zo één in huis kunnen nemen hoor

kloptFlevo Bordertje schreef:Is dat de Mudi van op de hondenschool? Dan heb ik een paar leer een les met haar gelopen. Was een druk en vocaal hondje, maar deed het erg leukEn sociaal naar andere honden. Ik vind het leuke hondjes wat ik er tot nu toe van gezien heb.
ik vind het ook wel een heerlijk handzaam maatje, niet te groot en niet te klein maar toch stevigMachie schreef:Jaaa blue idd. Al noemen ze het bij een Mudi weer anders, daar heet het csifra.
Ik hou stiekem wel van honden die niet heel veel voorkomen in het straatbeeld

De vacht vind ik ook mooi en apart, voelt ook lekker knuffeligMachie schreef:Idd, ik vind het formaat ook super. En een leuke vacht..
Past perfect bij mijn tweetal, maarja... Ik ben niet alleen he

Ze was inderdaad veel aan het blaffen en hyperen toen. Goed om te horen dat dit nu een stuk beter gaatBrowny schreef:kloptFlevo Bordertje schreef:Is dat de Mudi van op de hondenschool? Dan heb ik een paar leer een les met haar gelopen. Was een druk en vocaal hondje, maar deed het erg leukEn sociaal naar andere honden. Ik vind het leuke hondjes wat ik er tot nu toe van gezien heb.
ze is wel wat veranderd, omdat er verkeerd met haar getraind werd bij een andere honden school was ze in het begin zo hysterisch. ze is nu een stuk meer onder controle
maar inderdaad sociaal hondje!
Oh? Een fokker in Nederland bedoel je? Ik heb 2 mensen aangeschreven die op hun site aangeven in de toekomst te willen fokken maar de sites zijn niet echt up-to-date.Machie schreef:Heb je al een fokker gevonden?
Ik heb er eentje bovenaan staan nu, alleen mn vent blijft het er mee oneens
Mjaw, dat weet ik niet hoor. Ze zeggen toch dat 2 jaar een prima verschil is tussen honden? Dat het bij de eerste 2 niet gelukt is is nu niets meer aan te doenMachie schreef:Daar heeft ie op zich wel een punt
Ik sta nergens op een lijstpioenroos schreef:Mjaw, dat weet ik niet hoor. Ze zeggen toch dat 2 jaar een prima verschil is tussen honden? Dat het bij de eerste 2 niet gelukt is is nu niets meer aan te doenMachie schreef:Daar heeft ie op zich wel een punt![]()
![]()
Zelf uit Hongarije halen is ook nog een optie natuurlijk. Zo ver weg alleen. Bij welke kennel sta je op de lijst, als ik vragen mag?
Ow, begreep ik je verkeerdMachie schreef:Ik sta nergens op een lijst