Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rechter: Duitse pitbullbelasting is legaal.
Moderator: moderatorteam
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Rechter: Duitse pitbullbelasting is legaal.
MÜNCHEN - Het is legaal als Duitse gemeentes voor vechthonden een verhoogde hondenbelasting opleggen.
Dit geldt ook als een deskundige bij een individuele hond geen verhoogde agressiviteit kan vaststellen.
Dit heeft het BayerischeVerwaltungsgerichtshof, de hoogste bestuursrechter van de grootste deelstaat Beieren, dinsdag beslist. De klacht van een vrouw die voor haar hond 330 in plaats van 120 euro hondenbelasting moet betalen, is afgewezen.
Volgens de rechters is het voor een verhoogd belastingtarief voldoende dat het hondenras bekend staat om zijn verhoogde agressiviteit en bijtkracht.
Individuele bijtstatistieken hoeven niet te worden bijgehouden. De gemeente heeft geen „observatieplicht” per hond, zoals de advocaat van de vrouw had geredeneerd.
De gemeente Fürth had geredeneerd dat zij de verhoogde belasting oplegt onafhankelijk van de agressiviteit van de individuele hond.
Dit gebeurt in het kader van een beleid om het aantal potentieel gevaarlijke honden in de stad te beperken.
www.telegraaf.nl
Ik vind het belachelijk.
Wat is jullie mening?
Dit geldt ook als een deskundige bij een individuele hond geen verhoogde agressiviteit kan vaststellen.
Dit heeft het BayerischeVerwaltungsgerichtshof, de hoogste bestuursrechter van de grootste deelstaat Beieren, dinsdag beslist. De klacht van een vrouw die voor haar hond 330 in plaats van 120 euro hondenbelasting moet betalen, is afgewezen.
Volgens de rechters is het voor een verhoogd belastingtarief voldoende dat het hondenras bekend staat om zijn verhoogde agressiviteit en bijtkracht.
Individuele bijtstatistieken hoeven niet te worden bijgehouden. De gemeente heeft geen „observatieplicht” per hond, zoals de advocaat van de vrouw had geredeneerd.
De gemeente Fürth had geredeneerd dat zij de verhoogde belasting oplegt onafhankelijk van de agressiviteit van de individuele hond.
Dit gebeurt in het kader van een beleid om het aantal potentieel gevaarlijke honden in de stad te beperken.
www.telegraaf.nl
Ik vind het belachelijk.
Wat is jullie mening?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Rechter: Duitse pitbullbelasting is legaal.
in Duitsland zijn de regels omtrent het houden van honden zoizo compleet anders dan hier, en ze verschillen ook per Bundesland.Ik geloof dat alleen Niedersachsen geen onderscheid maakt.
Ik ben er niet op tegen, als je graag een bepaalde hond wilt houden dan weet je dat van te voren dat er verscherpte eisen aan zijn. Ook al zijn in sommige Bundeslander de bedragen abominabel hoog, Zo voorkomen ze ook dat elke idioot een dergelijke hond aanschaft als pikverlenger, de serieuze mensen nemen die regelgeving voor lief, dat hebben ze er voor over.
Ik ben er niet op tegen, als je graag een bepaalde hond wilt houden dan weet je dat van te voren dat er verscherpte eisen aan zijn. Ook al zijn in sommige Bundeslander de bedragen abominabel hoog, Zo voorkomen ze ook dat elke idioot een dergelijke hond aanschaft als pikverlenger, de serieuze mensen nemen die regelgeving voor lief, dat hebben ze er voor over.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- herejede
- Zeer actief
Nou ik vind het nogal wat, ben een vermogen kwijt als ik met me 4 rottweilers in duitsland ga wonen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Júist in Duitsland is het sowieso. Maar hier ookPodenji schreef:Duitsland zijn de regels omtrent het houden van honden zoizo

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
en juist omdat het foutief schrijven van sowieso , blijkbaar echt heel erg is voor sommige mensen, blijf ik zoizo schrijvenJaap* schreef:Júist in Duitsland is het sowieso. Maar hier ookPodenji schreef:Duitsland zijn de regels omtrent het houden van honden zoizo![]()

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ligt er aan in welk BUndesland je gaat wonen.herejede schreef:Nou ik vind het nogal wat, ben een vermogen kwijt als ik met me 4 rottweilers in duitsland ga wonen
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik vind het terrecht,
als je zo het aantal vechthonden wilt beperken in je land (gemeente)
er word trouwens niet altijd in alle gemeentes even streng op gecontroleerd.
als je zo het aantal vechthonden wilt beperken in je land (gemeente)
er word trouwens niet altijd in alle gemeentes even streng op gecontroleerd.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Zo had ik het nog niet bekeken, maar dat is absoluut waar.Podenji schreef: Zo voorkomen ze ook dat elke idioot een dergelijke hond aanschaft als pikverlenger, de serieuze mensen nemen die regelgeving voor lief, dat hebben ze er voor over.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1