Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

RR x Mechelse herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

RR x Mechelse herder

Ongelezen bericht door Nerazi »

Owww :I:

Afbeelding

Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: RR x Mechelse herder

Ongelezen bericht door nathalie »

Ziet er wel heel lief en leuk uit, maar ik pas even :schrik:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Pittige pupjes. :engel:
Nerazi
Zeer actief

nathalie schreef:Ziet er wel heel lief en leuk uit, maar ik pas even :schrik:
No way dat ik zo'n kruising erbij zou willen hebben hoor. Je kan er denk ik een super hond aan hebben, maar met een beetje pech krijg je een neurotische pieperd.
Ben wel benieuwd hoe ze eruit zien als ze volwassen zijn. Je ziet toch wel 't spitse van de herder terug als je naar de snuutjes kijkt.
Laatst gewijzigd door Nerazi op 23 nov 2012 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Nu zijn ze nog wel schattig, ja. :engel:
Zullen wel hevige karaktertjes worden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mwa lijken mij geen verkeerde hondjes... ik zou er best een willen proberen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

malinois schreef:mwa lijken mij geen verkeerde hondjes... ik zou er best een willen proberen :wink:
Meestal wordt een kruising toch ook iets gematigder? Dan denk ik dat deze combi niet zo verkeerd hoeft te zijn. Ik vind de rr over het algemeen een stuk relaxter dan een herder en ik vind een herder weer wat makkelijker om te motiveren. Gecombineerd zou je er best een leuke hond aan kunnen hebben. Alleen loop je ook het risico dat je een neurotische, piepende zenuwlijer krijgt, die een stuk zelfstandiger is dan de gemiddelde herder en vaker een middelvinger geeft :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

luna2906 schreef:
malinois schreef:mwa lijken mij geen verkeerde hondjes... ik zou er best een willen proberen :wink:
Meestal wordt een kruising toch ook iets gematigder? Dan denk ik dat deze combi niet zo verkeerd hoeft te zijn. Ik vind de rr over het algemeen een stuk relaxter dan een herder en ik vind een herder weer wat makkelijker om te motiveren. Gecombineerd zou je er best een leuke hond aan kunnen hebben. Alleen loop je ook het risico dat je een neurotische, piepende zenuwlijer krijgt, die een stuk zelfstandiger is dan de gemiddelde herder en vaker een middelvinger geeft :LOL:

:wink: Dat ligt er maar net aan. Niko is mijn vierde kruising en alle vier hadden/hebben zeer duidelijke en uitgesproken rastypische kenmerken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kijk het is maar net wat je referentiepunt is natuurlijk. Ik vind mechelaars bijv. absoluut niet neurotisch... maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen er gillend gek van worden. Wat ben je gewend en wat vind je normaal en leuk? Wat past bij je?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
luna2906
Zeer actief

dagmar88 schreef:
luna2906 schreef:

:wink: Dat ligt er maar net aan. Niko is mijn vierde kruising en alle vier hadden/hebben zeer duidelijke en uitgesproken rastypische kenmerken.
Tja, maar het ligt er ook aan welke rassen je kruist toch? Luna kan een nerveuze/drukke pieperd zijn, maar dat zie ik zowel bij collies veel als bij mechelaars, dus dan is er ook niet zoveel te matigen zeg maar. Ik weet natuurlijk niet waar jou kruisingen allemaal uit bestonden, dus dat weet ik niet. Ik vind de rr en de herder toch wel aardig ver uit elkaar liggen in bepaalde aspecten, dus als je daar een gematigde combinatie uit krijgt, kún je een wereldhond hebben denk ik. Als het de andere kant op slaat wat minder :mrgreen:
luna2906
Zeer actief

malinois schreef:Kijk het is maar net wat je referentiepunt is natuurlijk. Ik vind mechelaars bijv. absoluut niet neurotisch... maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen er gillend gek van worden. Wat ben je gewend en wat vind je normaal en leuk? Wat past bij je?
Mwah neurotisch is misschien niet het goede woord en zenuwachtig ook niet altijd. Ze zijn wel erg druk en beweeglijk (vaak gecombineerd met het vocale), met name als ze bijvoorbeeld moeten wachten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

luna2906 schreef:
dagmar88 schreef:
luna2906 schreef:

Tja, maar het ligt er ook aan welke rassen je kruist toch? Luna kan een nerveuze/drukke pieperd zijn, maar dat zie ik zowel bij collies veel als bij mechelaars, dus dan is er ook niet zoveel te matigen zeg maar. Ik weet natuurlijk niet waar jou kruisingen allemaal uit bestonden, dus dat weet ik niet. Ik vind de rr en de herder toch wel aardig ver uit elkaar liggen in bepaalde aspecten, dus als je daar een gematigde combinatie uit krijgt, kún je een wereldhond hebben denk ik. Als het de andere kant op slaat wat minder :mrgreen:

:wink: en dat heb je nou net niet voor het zeggen. Niko is ook een kruising uit meerdere ver uit elkaar liggende rassen, maar ik kan absoluut niet zeggen dat hij daar door gematigder zou zijn.
In tegendeel; hij heeft het zachtaardige van de setter, eigengereide van de rottweiler en nervositeit van de herder.
Charlie heeft het hond agressieve van de stafford en is veel minder baasgericht/moeilijker te sturen. Haar zusjes zijn ook ongematigde haaibaaien en alle drie niet meer bij de eerste baas doordat die problemen met het karakter hadden.
bij de andere twee (Tosa x Rottweiler en Bordeaux x Rottweiler) was er van die rottie weinig tot niets terug te zien.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Hoewel ze er ontzettend leuk uit zien, denk ik dat het niet echt iets voor mij zou zijn.
Maar inderdaad, bij de juiste baas, zouden het zomaar heerlijke honden kunnen zijn.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik ook wel :wink:
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief

luna2906 schreef:
malinois schreef:Kijk het is maar net wat je referentiepunt is natuurlijk. Ik vind mechelaars bijv. absoluut niet neurotisch... maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen er gillend gek van worden. Wat ben je gewend en wat vind je normaal en leuk? Wat past bij je?
Mwah neurotisch is misschien niet het goede woord en zenuwachtig ook niet altijd. Ze zijn wel erg druk en beweeglijk (vaak gecombineerd met het vocale), met name als ze bijvoorbeeld moeten wachten.
Dat doet de RR ook hoor ;-) haha. Ontzettend relaxte honden in huis. Maar ohwee als Enzi iets perse wilt, of weet dat er iets gaat gebeuren of hij moet wachten. Je kunt hem dan af en toe wel achter het behang plakken met zijn gepiep :engel:

Mijn vriend maakte al gelijk een vreugdesprongetje haha toen ik hem de advertentie liet zien.
Ik denk inderdaad wel dat je een heerlijke hond eraan kunt hebben.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Die kruising staat wel vaker op marktplaats, zullen best mooie honden worden.
Dit is er een;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nerazi
Zeer actief

Oh ik had 'm zelf nog niet eerder gezien.

Wel een knapperd inderdaad op de foto's. Ken je de hond ook?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”