Hun 'beste' reuen zijn allemaal van die brede, neusloze gedrochten. (o, correctie, ik zie dat Bachhus, de vorige dekreu, is verhuisd, zodat ze er nu nog maar eentje hebben dus dat gaat niet meer op...) Bij de huidige dekreu krijg ik het dus al benauwd. Korte pootjes, log lijf en platte snuit.
En zo zijn zoveel 'goede'dekreuen tegenwoordig.
Op zich niets tegen deze mensen hoor, ik ken ze verder niet, heb alleen ooit een visitekaartje van hen gekregen toen ik met Yolah liep.
Maar goed, ik speur zo af en toe eens wat rond op bordeaux-gebied en kom steeds meer gedrochten tegen, die dan in de fokwereld weer als ge-wel-dig worden gezien...
Ligt dat aan mij, dat ik ze MET neus en een wat atletischer bouw gewoon mooier en praktischer (qua ademen enzo) vind? Iemand enig idee waarom er in hemelsnaam zo op die brede platbekken wordt gefokt? Er is natuurlijk een rasstandaard met bepaalde eisen, maar ik vind niet terug dat die neus zo goed als weg moet.
Ik snap niet dat fokkers die met zulke platbekken fokken, nog daadwerkelijk durven roepen dat ze fokken 'om het ras te verbeteren'.
Zijn er mensen op het forum die die platte, ingedrukte neus echt mooier/een verbetering vinden? en zo ja, wil iemand me dan aub uitleggen waarom? Ik kan er niet bij...