Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jamey's wedstrijdcarriere is over

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Jamey's wedstrijdcarriere is over

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb vandaag de beslissing genomen dat ik ga stoppen met actief wedstrijden lopen met Jamey. Ze heeft het er gewoon echt niet naar haar zin, en wat we ook proberen met training, het wordt er niet beter op. Op training loopt ze meestal wel lekker, en kunnen we ongestoord met een balletje erbij lopen, dus we gaan voortaan gewoon lekker recreatief trainen, misschien af en toe een wedstrijdje als ik toch met Cara ga (ik verwacht dat die komend voorjaar wedstrijdklaar is), maar daar blijft het bij. Ik denk dat we daar allebei een stuk gelukkiger van worden. Natuurlijk blijft Jamey gewoon mijn prinsesje, en gaat ze vanaf nu alleen nog maar erger verwend worden dan ze toch al werd :F:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Jamey's wedstrijdcarriere is over

Ongelezen bericht door LongFields »

Klinkt als een verstandig besluit. De lol van je hond zou in mijn ogen het belangrijkste moeten zijn en is die lol er bij de hond af op wedstrijden, dan kun je inderdaad beter gewoon lekker trainen, als ze daar wél lol in heeft.
Lekker lopen mét balletje en zonder druk, daar doe je haar zo te lezen veel meer plezier mee. :ok:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

De lol is het belangrijkste, dus als jullie die niet samen voelen dan is dit een heel verstandig besluit.
Heel veel plezier bij de recreatieve trainingen!
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

Klinkt als een goed besluit!
Ik heb een paar maanden geleden ook zo'n besluit genomen. Ook Ginger heeft er op wedstrijden minder lol in, het is allemaal wat te spannend en stressvol voor haar. En de palen blijven een probleem op wedstrijd, wat voor dingen we ook op les doen (of op de wedstrijd anders) het heeft geen effect. Op les doet ze de palen wel super goed en heeft ze er gewoon veel meer lol in (vertrouwde omgeving enzo). Dus ook ik heb besloten met haar te stoppen op wedstrijden. Lekker blijven trainen vind ze veeeel leuker ;-)

Dus ook voor jou klasse dat je zo'n besluit neemt voor je hondje. Zat mensen die toch wedstrijden willen lopen en dat het plezier van hun hondje bijzaak is. Lekker blijven trainen als Jamey daar wel plezier in heeft :-)!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Klinkt inderdaad als een goed besluit, al blijft het jammer.
Ik heb je zien lopen toen je het balletje vast had en dan wilt ze wel inderdaad. Dus dan toch gewoon lekker recreatief, misschien eens een onderling wedstrijdje oid.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Herkenbaar, lol staat voorop!
Met Boomer ben ik ook begin van het jaar gestopt met wedstrijden (Combisport) lopen en kort daarna ook helemaal met trainen.
Hij vond het ook niet leuk meer en achteraf bleek hij waarschijnlijk toen al last van zijn rug te hebben.
Daarnaast had ik niet steeds oppas voor Elyna en meenemen is ook niet altijd de beste optie, dus vandaar dat wij helemaal gestopt zijn.
Misschien dat wij volgend jaar weer gaan beginnen.. Sinds vorige week lijkt hij (eindelijk) dankzij een goede ostheopate weer zichzelf en als dat doorzet, wil ik eigenlijk wel weer gaan trainen. Hij heeft er zo'n lol in om samen bezig te zijn, al maakt het voor hem niet uit of dat op het trainingsveld of op het veldje aan de overkant is.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

De filmpjes van gister...
Spel (Jamey's bal zit in een voerzakje aan de riem, wat normaal geen probleem geeft, maarja, nu ging de riem ineens weg :P )
JP Stresserdestress (en stom vrouwtje dat dan nog dingen gaat herstellen en paaltjes gaat forceren)
VP, waar ik mijn beslissing al had genomen, en dus met speeltje liep
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”