Wat een mooie honden!
Deze kruising zou ik ook zó willen hebben Mechelse Herder x Flatcoated Retriever
Moderator: moderatorteam

Mwah. Ik sla in beide gevallen toch maar over denk ik.Doordat het een kruising is, heeft u een sterkere hond. Die vaak ook ouder wordt.
Dat slaat inderdaad nergens op.LongFields schreef:Op de nogal broodfok-achtige (Amerikaanse?) site zie ik dit staan bij de Aussie-flat:
"He is a perfect guide-dog for the blind:
Ligt het aan mij of lijkt dit wel heel erg in elkaar gezet, zet de dame een zwarte zonnebril op en ze is blind, knutsel een soort handvat aan een normaal tuig en je hebt een geleidehond...
Bij de Mechelaar-Flatcoated lees ik ook al een apart verkoopargument:
Doordat het een kruising is, heeft u een sterkere hond. Die vaak ook ouder wordt.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteLongFields schreef: Ligt het aan mij of lijkt dit wel heel erg in elkaar gezet, zet de dame een zwarte zonnebril op en ze is blind, knutsel een soort handvat aan een normaal tuig en je hebt een geleidehond...

Zit waarheid in ,net als jij om dezelfde reden probeerd een outcross te doen.LongFields schreef:Op de nogal broodfok-achtige (Amerikaanse?) site zie ik dit staan bij de Aussie-flat:
"He is a perfect guide-dog for the blind:
Ligt het aan mij of lijkt dit wel heel erg in elkaar gezet, zet de dame een zwarte zonnebril op en ze is blind, knutsel een soort handvat aan een normaal tuig en je hebt een geleidehond...
Bij de Mechelaar-Flatcoated lees ik ook al een apart verkoopargument:
Mwah. Ik sla in beide gevallen toch maar over denk ik.Doordat het een kruising is, heeft u een sterkere hond. Die vaak ook ouder wordt.