Meteen een CAC meegedaan, kleine lokale wedstrijden heb ik nu al wel genoeg gezien en gedaan, daarvoor wil ik niet meer trainen (en daarvoor heb ik ook de hond niet).
Mooie wedstrijd, waarin duidelijk werd dat er toch nog heel wat ervaring ontbreekt bij zowel hond als ik, het niveau verschil is toch groot.
Speuren was ok, grote open vlakte met een felle en zeer strakke wind op een ingezaaide akker waar je door de regen ook wel fel in doorzakte. Dat leverde Runar toch wel wat problemen op in de hoeken. Hij loste het echter steeds netjes en rustig op

appel had hij zin in een balletje, dus blafte hij hier en daar wel eens als ik hem aan de voet riep

en dan nog wat ditjes en datjes. We kregen 86 punten van de brave Nederlandse keurder

Pakwerk was op zijn Runars. Twijfelde om uit te breken tijdens het revieren, toch niet gedaan, maar verliest dan toch wat snelheid, dus punten aftrek. Dat hij kort rond de kotjes draait, was wel duidelijk toen hij zo danig kort rond het 3de verstek draaide dat hij er gewoon recht inliep en tegen de wand opbotste

Bij het af liggen voor de vlucht weer 2 commando's nodig (baasje toch

De rest was prima in orde, hij toonde zich zoals hij is tijdens het werk. Karaktervolle hond die het gevecht aangaat met de pakwerker. Zijn stelwerk was subliem. Gelukkig ook 2 dijken van pakwerkers

en dat alles resulteerde in een 4de plaats, best wel goed.
Hij had ook wel wat last van de loopsheid van DS (eerste keer dat er een loopse teef op zijn terrein is dat hij niet mocht dekken en dat vond hij niet ok

Er is nog werk aan, aan mij vooral. runar kan het, ik moet het nu enkel in goede banen zien te leiden. Maar ok, we bereiden ons voor op de volgende CAC (of CACIT), het doel voor 2013 is de selectie voor het BK alle rassen.
ik ben toch wel trots op hem, hij heeft ondanks zijn prille leeftijd al een mooi gevuld boekje