Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twijfels over HUS

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ThaBrain
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): DSDraadhaar(?)
Aantal honden: 1

Twijfels over HUS

Ongelezen bericht door ThaBrain »

Dag allemaal

Wij hebben wat twijfels over onze HUS. Ik zal niet zeggen welke het is, maar wel enkele vragen aan jullie stellen.

In de tweede week dat we de HUS hadden, kwamen we thuis van ons werk en was Sam buiten de bench. Hij had enkele dingen stukgeknaagd. Niet dat het hele belangrijke dingen waren hoor.
De bench zat wel dicht. Dus we hebben gebeld naar de HUS hoe dat zat. Zij bleven volhouden dat ze hem in de bench hadden gedaan. En waren er zeker van dat ze de bench dicht hadden gedaan. Nou zat di bench natuurlijk dicht, maar volgens ons is hij er nooit weer in gestopt na het wandelen.

Een ander moment was dat ik toevallig thuis werkte. Ik zat boven en dacht de deur maar 1x gehoord te hebben. Toen was het al 14u. Terwijl ze hem volgens eigen zeggen rond 11-12u ophalen en rond 14u thuis brengen.

Nou was ik vandaag toevallig ook weer thuis. Ik zat weer boven en hoorde de deur. Daarna nog een keer en toen zag ik de man van de HUS buiten lopen zonder Sam! Hij zag mij toevallig uit het raam kijken en gebaarde of ik even naar beneden wilde komen. Dus ik ging naar beneden. Hij vertelde dat Sam trilde. En dat hij als een hond trilt deze niet meeneemt of later meeneemt als hij honden mee heeft die Sam beter zou kennen :vaag: Uiteindelijk heeft hij hem toch maar meegenomen...

Wat vinden jullie hiervan? Volgens mij trilt hij dan gewoon uit enthousiasme of dat hij nodig moet plassen...zijn onze twijfels gegrond?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Twijfels over HUS

Ongelezen bericht door gonnie »

Heb zelf geen ervaringen met een HUS, maar vind het wel erg vreemd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Vreemde zaak.Ik zou een webcam ophangen en zien wat er gebeurt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik heb ook geen ervaring met een HUS, maar vind dit allemaal maar vreemd.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Nanna schreef:
ThaBrain schreef: In de tweede week dat we de HUS hadden, kwamen we thuis van ons werk en was Sam buiten de bench. Hij had enkele dingen stukgeknaagd. Niet dat het hele belangrijke dingen waren hoor.
De bench zat wel dicht. Dus we hebben gebeld naar de HUS hoe dat zat. Zij bleven volhouden dat ze hem in de bench hadden gedaan. En waren er zeker van dat ze de bench dicht hadden gedaan. Nou zat di bench natuurlijk dicht, maar volgens ons is hij er nooit weer in gestopt na het wandelen.
Dat lijkt me ook want ik ken geen hond die zelf een bench dichtmaakt ;-)
ThaBrain schreef: Hij vertelde dat Sam trilde. En dat hij als een hond trilt deze niet meeneemt of later meeneemt als hij honden mee heeft die Sam beter zou kennen :vaag: Uiteindelijk heeft hij hem toch maar meegenomen...
Wat vinden jullie hiervan? Volgens mij trilt hij dan gewoon uit enthousiasme of dat hij nodig moet plassen...zijn onze twijfels gegrond?
Nou ja, als hij sowieso niet van plan was geweest Sam mee te nemen was ie ook niet aan huis gekomen. Toch?
Dus dat zou best eens kunnen kloppen alhoewel ik het dan nog een raar verhaal vind. Hoezo niet meenemen als ie trilt? Dat beest moet toch een keer piesen?

Tenzij je geld klaar legt en hij alleen dat kwam halen :wink: Geld klaarleggen zou mijn manier trouwens niet zijn, veel te fraude gevoelig.

Over die bench vind ik ook wat raar, ontsnappen uit een bench, mogelijk me wat moeite :wink: Maar om dan het deurtje weer netjes achter zich dicht te doen is net iets te berekenend voor een hond.
Laatst gewijzigd door Rebble op 18 dec 2012 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zou daar heel snel klaar mee zijn. Ik ben sowieso ook niet zo'n fan van een HUS. Niet dat ze allemaal slecht zijn, maar geef m'n honden gewoon niet zo makkelijk uit handen.

Heb hier ook wel een hond gehad die uit de bench kwam, die écht dicht zat. Maar dichtdoen heb ik nog nooit mee gemaakt hoor. Daar haalt een hond geen voordeel uit, dus waarom zou hij dat proberen?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik zou er geen fijn gevoel bij hebben.

Shendor kon trouwens uit de bench komen zonder het deurtje open te maken. :engel:
Er hoefde maar 1 schuifje open, en dan wurmde hij zich er doorheen, de mafkees.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:
ThaBrain schreef: Nou was ik vandaag toevallig ook weer thuis. ....Volgens mij trilt hij dan gewoon uit enthousiasme of dat hij nodig moet plassen...
Als je thuis bent en hij zou inderdaad nodig moeten plassen kun je hem toch zelf ook wel even naar buiten laten?
ik werk ook veel thuis, en straks als mijn pup er is nog veel meer, maar inderdaad, ik zou mijn hond niet meegeven met de uitlaatservice als ik zelf thuis was. Dan werk ik wel een uurtje langer door :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Op een HUS moet je 100% kunnen vertrouwen.
Als dat er niet is, zou ik mijn hond niet meegeven.
ThaBrain
Vaste gebruiker

Ik kan hem inderdaad vandaag wel zelf uitlaten. Een van de redenen dat ik vandaag thuis werk is om te zien wat er gebeurt als de HUS komt. Ik wil ze dus controleren ;)

En over dat geld klaarleggen.....we maken maandelijks een bedrag over.

Doordat deze dingen zijn gebeurd, wilde ik een keer controleren wat er gebeurt. Hij komt dus wel langs, maar blijkbaar neemt hij hem niet altijd mee....dat is snel verdienen natuurlijk...we vertrouwden het daardoor al niet 100%, nu heb ik er nog minder vertrouwen in.

Vanaf januari ga ik meer dagen werken, een goede HUS is dan wel belangrijk. Het is alleen zo lastig hier...de meeste HUSsen "durven" op de een of andere manier de brug niet over om Sam op te halen...ze vinden het ver weg...terwijl dit een kern/wijk is vol met nieuwbouw met jonge tweeverdieners met of zonder kinderen...gat in de markt zou je zeggen ;)
ThaBrain
Vaste gebruiker

Inmiddels is Sam weer thuis. Ik heb nog even met de meneer van de HUS gepraat.

Hij vertelde dat hij als eenhond trilt ze ruzie gaan maken met de andere honden. Vandaag is het wel goed gegaan vertelde hij... Sam doet het juist heel goed met andere honden en zal nooit ruzie schoppen. Hij is nogal onderdanig...maar ja...dat zegt vast iedereen over zijn/haar hond :)

We moeten zo langzamerhand toch maar eens een andere HUS zoeken. Iemand nog suggesties in regio Nijmegen (ten noorden van de Waal)
qadir
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Afghaanse windhond

Ongelezen bericht door qadir »

Ik zou ook op zoek gaan naar een ander, als je zelf al twijfelt heb je de keus al gemaakt denk ik ......
Hij had minstens een briefje kunnen neerleggen of kunnen bellen over het feit dat de hond trilde en daarom de hond niet meeneemt, dan trek je toch niet zomaar de deur weer achter je dicht.... :scratch:
Qadir, zonder http://www.voordewindhond.eu waren we je nooit tegengekomen
Afbeelding
ThaBrain
Vaste gebruiker

We zijn er helemaal klaar mee :) We gaan op zoek naar een andere. Dat weten zij alleen nog niet :)

Onze vermoedens zijn dat hij veel vaker niet wordt meegenomen. Dat is niet de bedoeling! We betalen er ook gewoon voor!

Inmiddels heb ik al via pb al een aantal suggesties voor HUSsen gehad :) Meer suggesties zijn altijd welkom! We gaan ernaar kijken! Dus als iemand nog een goede HUS weet die in Nijmegen-Noord een heel lieve (enigszins manke(in roemenie gebeurd)) hond wil uitlaten, zou dat heel fijn zijn :D
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Een ander ideetje..

Er zijn heel veel ouderen die het niet meer aandurven een eigen hond te nemen ivm verantwoordelijkheid maar die het wel erg leuk vinden om op een hond te passen of ermee te wandelen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik mijn hond niet meegeef aan vreemden en wij geen structurele oppas nodig hebben maar ik zou denk ik wel eerder voor zoiets gaan..

Een vriendin van mij heeft zo'n regeling met een oudere man uit de wijk en het is echt een win-win situatie. Die meneer is blij dat hij hond-contact kan houden en heeft erg veel plezier en heeft veel aanspraak. De hond vindt die man geweldig en krijgt lekker veel aandacht en beweging en het baasje kan met een gerust gevoel gaan werken.

Denk alleen dat het er wel de hond naar moet zijn. Geen supersterke of lastige hond.

Misschien is dat een oplossing?
Hoop dat je snel een passende oplossing kunt vinden voor je hond. :ok:
ThaBrain
Vaste gebruiker

moniek&bo schreef:Een ander ideetje..

Er zijn heel veel ouderen die het niet meer aandurven een eigen hond te nemen ivm verantwoordelijkheid maar die het wel erg leuk vinden om op een hond te passen of ermee te wandelen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik mijn hond niet meegeef aan vreemden en wij geen structurele oppas nodig hebben maar ik zou denk ik wel eerder voor zoiets gaan..

Een vriendin van mij heeft zo'n regeling met een oudere man uit de wijk en het is echt een win-win situatie. Die meneer is blij dat hij hond-contact kan houden en heeft erg veel plezier en heeft veel aanspraak. De hond vindt die man geweldig en krijgt lekker veel aandacht en beweging en het baasje kan met een gerust gevoel gaan werken.

Denk alleen dat het er wel de hond naar moet zijn. Geen supersterke of lastige hond.

Misschien is dat een oplossing?
Hoop dat je snel een passende oplossing kunt vinden voor je hond. :ok:
Nou je het zegt...daar heb ik ook wel eens van gehoord...misschien is dat ook nog een idee, maar ik weet niet of dat iets structureels kan worden :) Maar proberen kan geen kwaad :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ThaBrain schreef:Inmiddels is Sam weer thuis. Ik heb nog even met de meneer van de HUS gepraat.

Hij vertelde dat hij als eenhond trilt ze ruzie gaan maken met de andere honden.

:wink: Niko trilt, piept, springt en krijst de hele boel bij elkaar.
Omdat ie de HUS geweldig vindt en het gewoon erg spannend is.
:mrgreen: Hij vreet geen andere honden.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Je zou kunnen vragen of iemand het in de gaten wil houden, ook met de nieuwe hus.

Zo heb ik de hond van een kennis een keer in de auto gezet en de hus laten zweten (had mijn twijfels al bij hem omdat ik regelmatig honden op de parkeerplaats zag die bij hem hoorde en ik hem dan waarschuwde bij het langsgaan). Hij zat gewoon op een krukje terwijl de honden het halve park gebruikten. Deze hond kent mijn bus en wist mij ook feilloos te vinden. Ik zie hem de honden in de auto doen en wegrijden. Anderhalf uur later kwam hij terug en vroeg of ik de hond gezien had. Ik zei ja die is veilig thuis omdat het baasje de hond opgehaald had na mijn telefoontje. Eerste periode kwam ik hem nog wel eens tegen maar volgens mij bestaat hij (gelukkig) niet meer
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

moosje schreef:Ik zou er geen fijn gevoel bij hebben.

Shendor kon trouwens uit de bench komen zonder het deurtje open te maken. :engel:
Er hoefde maar 1 schuifje open, en dan wurmde hij zich er doorheen, de mafkees.
Mijne ook ja. Het is dat ik het op camera heb terug gezien anders had ik het nooit geloofd!
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

chrico schreef:Je zou kunnen vragen of iemand het in de gaten wil houden, ook met de nieuwe hus.

Zo heb ik de hond van een kennis een keer in de auto gezet en de hus laten zweten (had mijn twijfels al bij hem omdat ik regelmatig honden op de parkeerplaats zag die bij hem hoorde en ik hem dan waarschuwde bij het langsgaan). Hij zat gewoon op een krukje terwijl de honden het halve park gebruikten. Deze hond kent mijn bus en wist mij ook feilloos te vinden. Ik zie hem de honden in de auto doen en wegrijden. Anderhalf uur later kwam hij terug en vroeg of ik de hond gezien had. Ik zei ja die is veilig thuis omdat het baasje de hond opgehaald had na mijn telefoontje. Eerste periode kwam ik hem nog wel eens tegen maar volgens mij bestaat hij (gelukkig) niet meer
Jemig wat schandalig allemaal :ugh: dit soort verhalen en de verhalen van TS zijn zo zonde voor de reputatie van alle hussers. Jammer dat er een paar bij zitten die misbruik maken van hun vrijheid.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb idd ook niet zo'n hoge pet op van de meeste HUS-sen, bij de meesten is het idd autodeur open en tot over een half uur.. tsja.. Neemt niet weg dat er uiteraard ook wel goede HUSsen zijn, maar die moet je wel met een lampie zoeken
Sproetel
Actief
Mijn ras(sen): Kruising stabij

Ongelezen bericht door Sproetel »

Jeetje wat een gedoe zeg. Ik weet wel een goede dagopvang, alleen is deze ten zuiden van nijmegen. Waarschijnlijk te ver weg?
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Om dit soort dingen fiets ik dus tussen de middag heen en weer om zelf de honden uit te laten.
Ik vertrouw de Hussen hier niet genoeg. Ik heb en schoonvader die door de weeks best flnk zou kunnen wandelen met Figo, maar hoe gek hij ook is met Figo.. hij snapt mijn 'opvoeding' niet.

Beloont enthousiasme, want hij is zo slim..
Ik durf Figo net aan een Hus hier uit te besteden.
ThaBrain
Vaste gebruiker

Dee schreef:Om dit soort dingen fiets ik dus tussen de middag heen en weer om zelf de honden uit te laten.
Ik vertrouw de Hussen hier niet genoeg. Ik heb en schoonvader die door de weeks best flnk zou kunnen wandelen met Figo, maar hoe gek hij ook is met Figo.. hij snapt mijn 'opvoeding' niet.

Het is voor ons helaas niet mogelijk om tussen de middag heen en weer te fietsen. Ik werk zelf aan de andere kant van het land en mijn vriendin in Arnhem (dus de dagopvang is uit de richting helaas :( ). Om vanuit Arnhem heen en weer te gaan is de tijd net te kort. Mijn ouders wonen ook aan de andere kant van het land en schoonouders in Harderwijk, dus ook te ver weg... We zijn dus aangewezen op een HUS. Dat wisten we ook toen we voor Sam kozen :)

Voordat we deze (ex)HUS kozen hebben we wel op internet rondgekeken naar beoordelingen. Die waren positief. Maar nu hebben we het vermoeden dat ze die misschien zelf wel hebben geschreven. Gisteren heb ik de cilinders van de sloten vervangen. Het huis komen ze dus niet zo makkelijk meer in ;)
Ήυs

ThaBrain schreef:
Dee schreef:Om dit soort dingen fiets ik dus tussen de middag heen en weer om zelf de honden uit te laten.

Het is voor ons helaas niet mogelijk om tussen de middag heen en weer te fietsen. Ik werk zelf aan de andere kant van het land en mijn vriendin in Arnhem (dus de dagopvang is uit de richting helaas :( ). Om vanuit Arnhem heen en weer te gaan is de tijd net te kort. Mijn ouders wonen ook aan de andere kant van het land en schoonouders in Harderwijk, dus ook te ver weg... We zijn dus aangewezen op een HUS. Dat wisten we ook toen we voor Sam kozen :)

Voordat we deze (ex)HUS kozen hebben we wel op internet rondgekeken naar beoordelingen. Die waren positief. Maar nu hebben we het vermoeden dat ze die misschien zelf wel hebben geschreven. Gisteren heb ik de cilinders van de sloten vervangen. Het huis komen ze dus niet zo makkelijk meer in ;)
Jullie zijn blijkbaar ook niet de enige met klachten van deze HUS ;)
ThaBrain
Vaste gebruiker

Fafo schreef:
ThaBrain schreef:

Oeh! Nu ben ik nieuwsgierig :)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ThaBrain schreef:
Fafo schreef:
ThaBrain schreef:

Oeh! Nu ben ik nieuwsgierig :)
Ja ik ook.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

nou vooruit.

Ik ook.
Afbeelding
Ήυs

Haha nieuwsgierige aagjes.

Het is niet zo dat ik alle details weet. We hebben alleen een FB groep voor alleen hussers, en daar zijn meerdere hussers die al vaker klachten gehoord hebben over die hus. Die overigens niet bij ons in de groep zit. Wat die klachten zijn weet ik niet, ga ik ook verder niet naar vragen. Maar het kwam ter sprake en er zijn meerdere klachten geweest over die hus. Wat daar van waar is weet ik natuurlijk ook niet.
Sproetel
Actief
Mijn ras(sen): Kruising stabij

Ongelezen bericht door Sproetel »

Misschien lees ik niet goed, maar ts noemt toch nergens de naam van de HUS waar zij ervaring mee heeft... Hoe weet je (fafo) dan over welke het gaat en dat er meerdere klachten zijn?
Afbeelding
Ήυs

Sproetel schreef:Misschien lees ik niet goed, maar ts noemt toch nergens de naam van de HUS waar zij ervaring mee heeft... Hoe weet je (fafo) dan over welke het gaat en dat er meerdere klachten zijn?
We hebben pb contact gehad :)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”