Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De chihuahua

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Chilover
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1

De chihuahua

Ongelezen bericht door Chilover »

Ik heb al gans mijn leven honden maar nu mijn eerste chi.
Vond ze vroeger maar 'niks' maar ze zijn lekker dapper en stoer als je 't mij vraagt !
Nog chilovers aanwezig ? Alle tips zijn meer dan welkom.
Mijn fotootje is iets te groot voor mijn avatar. Kan mij daar ook iemand mee helpen aub.

Thanks
Ik heb meer vertrouwen in 4 poten en een staart dan in 2 benen en een uitgestoken hand !!
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Re: De chihuahua

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik meld me! Hier (naast nog andere honden) twee chihuahua`s en een kruising chi.
AfbeeldingAfbeelding
RianneS
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua x dwergpincher
Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door RianneS »

Hier een chihuahua en een chihuahua kruising :)
Afbeelding
Chilover
geregistreerd lid

Boutje schreef:Yep, naast de rest van de honden 4 chi's hier!
Ze zijn inderdaad heel stoer, lange wandelingen en zwemmen geen probleem.
De 2 puppy's hebben daarnet hun puppydiploma gehaald :-).

Op die van mijn Maya staat: Ik heb met succes de puppyklas gevolgd. Ik kan al zitten en liggen op commando. Ik kom als baasje roept, ook tussen vreemde mensen door. Ik speel flink en kan al een beetje volgen. Ik ben niet langer bang van vreemde mensen.
Nu op naar de volgende klas!

Edit: je vroeg tips, iets meer specifiek?

Tof de reacties :ok:
Véél chi'tjes :cheer:
Geen specifieke tips hoor, gewoon wat raad, hij wordt niet 'betutteld'. wil gene 'Paris Hilton' chi :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in 4 poten en een staart dan in 2 benen en een uitgestoken hand !!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

er is een heel chihuahua topic toch? daar vind je vast meer wawa eigenaren
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Boutje schreef:Ze zijn inderdaad heel stoer, lange wandelingen en zwemmen geen probleem.
Ik moest hier wel even nadenken: huh hebben ze ook al zwemdiploma's voor honden :O: :goeie:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

petra1 schreef:
Boutje schreef:Ze zijn inderdaad heel stoer, lange wandelingen en zwemmen geen probleem.
Ik moest hier wel even nadenken: huh hebben ze ook al zwemdiploma's voor honden :O: :goeie:

Ja, Sofie heeft een zwemdiploma (jaja). Behaald na 1 les plonzen in een (jawel) dogpool. Was de afsluiting van de puppycursus, echt superleuk!
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Chilover
geregistreerd lid

massam schreef:er is een heel chihuahua topic toch? daar vind je vast meer wawa eigenaren
Ik heb al zitte zoeken maar vind het niet :(:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Jep, hier de leukste en sportiefste :D

Hier is het topic: viewtopic.php?f=2&t=255412
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

tbeast schreef:Ik meld me! Hier (naast nog andere honden) twee chihuahua`s en een kruising chi.
Ik lees dat jij buiten de chihuahua s nog twee grote honden hebt. Ik heb een kruising chihuahua/pincher en een kruising berner sennen/Duitse herder, ze kunnen het gelukkig heel goed met elkaar vinden. Alleen spelen ze heel druk met elkaar, regelmatig word Balou door Mowgli gelanceerd. Hier door durf ik ze niet zonder toezicht samen te laten, en is mijn woonkamer al een half jaar gescheiden in twee gedeelten door een hekje. De honden zijn niets liever dan samen, maar ik ben bang dat Mowgli per ongeluk Balou verwond of erger. Hij is vergeleken bij haar klein en teer veel kleiner dan ik had gedacht dat hij zou worden.
Hoe doe jij dit als ik vragen mag, hoe gaan jou grote honden met de kleintjes om?
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Chilover
geregistreerd lid

sjm schreef:Jep, hier de leukste en sportiefste :D

Hier is het topic: viewtopic.php?f=2&t=255412
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Antonetta schreef:
tbeast schreef:Ik meld me! Hier (naast nog andere honden) twee chihuahua`s en een kruising chi.
Ik lees dat jij buiten de chihuahua s nog twee grote honden hebt. Ik heb een kruising chihuahua/pincher en een kruising berner sennen/Duitse herder, ze kunnen het gelukkig heel goed met elkaar vinden. Alleen spelen ze heel druk met elkaar, regelmatig word Balou door Mowgli gelanceerd. Hier door durf ik ze niet zonder toezicht samen te laten, en is mijn woonkamer al een half jaar gescheiden in twee gedeelten door een hekje. De honden zijn niets liever dan samen, maar ik ben bang dat Mowgli per ongeluk Balou verwond of erger. Hij is vergeleken bij haar klein en teer veel kleiner dan ik had gedacht dat hij zou worden.
Hoe doe jij dit als ik vragen mag, hoe gaan jou grote honden met de kleintjes om?
Afbeelding
Mijn ukkies zijn zich heel erg bewust van hun grootte, dus wat dat betreft gaan ze prima samen. Pebbles is de kleinste en jongste, dus nog erg speels. Zij wil het nog wel eens proberen bij de groten, maar altijd heel onderdanig en ze zijn erg voorzichtig met haar.
Ik laat ze trouwens niet alleen samen, dat risico neem ik niet.
AfbeeldingAfbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli was toen Gizmo nog leefde altijd vrij rustig, spelen deden ze zeer zelden Gizmo was dan ook niet meer de jongste en later ook nog blind/doof. Ik was dan ook verbaast om te zien hoe Mowgli veranderde na de komst van Balou, de jeugd is in Mowgli terug gekeerd. Ze doet niets liever dan spelen met Balou die erg wild is, wat tot gevolg heeft dat het spel steeds ruiger word.
Ik haal ze dus uit elkaar, zeker als ik niet echt op ze kan letten. Dit tot ergernis van mijn dochter, die vind dat ik me te veel zorgen maak en net doe of Balou zo uit elkaar kan vallen. Ze vind dat ze wanneer ik ook beneden ben gewoon samen kunnen zonder dat ik ze voortdurend in het oog moet houden. Zij denkt dat ze als ze meer samen zijn, op den duur rustiger met elkaar om gaan. Nu is iedere keer dat ze samen zijn voor beiden een feestje.
Ben ik te voorzichtig?
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”