Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nest na nest na nest
Moderator: moderatorteam
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
nest na nest na nest
op FB had iemand de vraag geplaatst waar je iemand die loopsheid na loopsheid zijn teef laat dekken kon aanmelden, omdat het in Amerika heb ik niet echt een idee of dat wel kan?
maar als antwoord kwam er dit (wel engels):
There is an ever increasing thought process within the reproductive vet community that it is actually harder on a bitch to go from a pregnant state to a non pregnant state then back again than it is for her to stay in the pregnant state several times in a row. Many are recommending females be bred on their second, third and fourth heat then altered and retired early. I personally dont know how I feel about this and I think second heat is too young to fully evaluate a female for breeding.
Ik had hier nog nooit van gehoord, wel dat het blijkbaar "beter" (geen idee wat ze er onder verstaan trouwens) is om een teef de 1ste keer te laten dekken met de 2e of 3e loopsheid
ik zelf vind dat veel te vroeg, Guapa was bv de 1ste keer loops met 5.5maand en met 10 maanden nog eens, Jänta was de 1ste keer loops met 10 maanden en met 14 maanden de 2e keer.
zou het voor een teef echt beter zijn om bv vanaf 18 maanden, 3 nesten na elkaar te laten krijgen en haar dan op pensioen zetten met 3jaar??
maar als antwoord kwam er dit (wel engels):
There is an ever increasing thought process within the reproductive vet community that it is actually harder on a bitch to go from a pregnant state to a non pregnant state then back again than it is for her to stay in the pregnant state several times in a row. Many are recommending females be bred on their second, third and fourth heat then altered and retired early. I personally dont know how I feel about this and I think second heat is too young to fully evaluate a female for breeding.
Ik had hier nog nooit van gehoord, wel dat het blijkbaar "beter" (geen idee wat ze er onder verstaan trouwens) is om een teef de 1ste keer te laten dekken met de 2e of 3e loopsheid
ik zelf vind dat veel te vroeg, Guapa was bv de 1ste keer loops met 5.5maand en met 10 maanden nog eens, Jänta was de 1ste keer loops met 10 maanden en met 14 maanden de 2e keer.
zou het voor een teef echt beter zijn om bv vanaf 18 maanden, 3 nesten na elkaar te laten krijgen en haar dan op pensioen zetten met 3jaar??
-
*Ellen*
Re: nest na nest na nest
Best een interessante vraag.
Misschien is het wel beter voor de teef ja, om een paar nesten achter elkaar te hebben ( wel als ze volwassen is ja) en dan geen nest meer. Ik weet het niet.
Misschien is het wel beter voor de teef ja, om een paar nesten achter elkaar te hebben ( wel als ze volwassen is ja) en dan geen nest meer. Ik weet het niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat aardig toch!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik kan me er niks bij voorstellen. Een lichaam moet gewoon kunnen herstellen, net als bij mensen. Bovendien worden teven doorgaans na elke loopsheid schijndrachtig dus die hormonen zijn er sowieso, vind ik geen excuus om dan maar elke loopsheid een nest te fokken met een teef. Plus, een goede fokker evalueert het eerste nest voordat hij een tweede nest fokt met die teef. Lijkt me vervelend, 3 nesten achter elkaar en dan er achter komen dat er een erfelijk gebrek in het eerste nest is voorgekomen, dan anderhalf oud. Dan heb je toch al heel wat nakomelingen die risico lopen op soortgelijke problemen of die je uit de fok kan/zou moeten halen.
-
*Ellen*
Laat dat geld nou even buiten beschouwing. Dus niet van de fokkerskant bekeken maar alleen gekeken naar of het gezonder is voor de teef.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet niet of deze reactie voor mij bedoelt was maar geld had ik nog helemaal niet meegenomen in m'n overwegingen eigenlijk*Ellen* schreef:Laat dat geld nou even buiten beschouwing. Dus niet van de fokkerskant bekeken maar alleen gekeken naar of het gezonder is voor de teef.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Inderdaad, afzeiken is even niet waar het om gaat.*Ellen* schreef:Laat dat geld nou even buiten beschouwing. Dus niet van de fokkerskant bekeken maar alleen gekeken naar of het gezonder is voor de teef.
Ik vind het een interessante vraag.
Ik heb het wel vaker gehoord maar nog nooit ergens kunnen vinden of het klopt, medisch gezien.
Ik weet wel dat het gebeurt, vaak met werk/wedstrijden als reden overigens en dan dus andersom.
Mensen die bv eerst vier jaar wedstrijden lopen en dan, als de teef vijf-zes is, drie nesten op rij fokken.
Dat gebeurt in sommige jachtrassen maar met name in windhonden en dan dus baanhonden.
De motivatie is anders trouwens: ze willen dat de hond gepresteerd heeft in de beste jaren en er daarná pas mee fokken
-
sjm
- Zeer actief
Ik denk dat wij qua herstellen van een teef of poes alles gauw vermenselijken.
Ik heb geen ervaring met teven en bevallingen maar wel met poezen. De baarmoeder van een poes is 3 weken na de bevalling weer in gezonde staat zoals het altijd is. Een poes heeft écht veel minder tijd nodig om te herstellen dan een mens, maar wij vermenselijken het gauw.
Ik geloof dat een teef wel meer tijd nodig heeft om te herstellen, maar toch ook anders dan een mens. Het blijven dieren, die zijn er super vlot weer bovenop en leven in de natuur ook zo. Nu zeg ik niet dat elke loopsheid dekken het beste is, maar 2 jaar ertussen omdat wij dat als mensen ook fijner vinden en nodig hebben is geen graadmeter voor een hond. Kijk naar de hond/kat, kijk naar de gezondheid en herstelperiode van het dier.
De ene poes/hond heeft echt even tijd nodig om bij te komen van een nest, de ander zie je tíjdens het nest niet eens wat aan.
En ik denk dat een dier in de eerste paar levensjaren beter een aantal nesten kan hebben en dan gecastreerd kan worden dan z'n hele leven tot 11 jaar ofzo doormoederen. Daar hou ik persoonlijk niet zo van, een poes of teef met 9/10 jaar nog een nest te laten krijgen.
Mijn mening is: proberen er minstens een jaar tussen te houden, 3/4 nestjes en dan sluiten.
Ik heb geen ervaring met teven en bevallingen maar wel met poezen. De baarmoeder van een poes is 3 weken na de bevalling weer in gezonde staat zoals het altijd is. Een poes heeft écht veel minder tijd nodig om te herstellen dan een mens, maar wij vermenselijken het gauw.
Ik geloof dat een teef wel meer tijd nodig heeft om te herstellen, maar toch ook anders dan een mens. Het blijven dieren, die zijn er super vlot weer bovenop en leven in de natuur ook zo. Nu zeg ik niet dat elke loopsheid dekken het beste is, maar 2 jaar ertussen omdat wij dat als mensen ook fijner vinden en nodig hebben is geen graadmeter voor een hond. Kijk naar de hond/kat, kijk naar de gezondheid en herstelperiode van het dier.
De ene poes/hond heeft echt even tijd nodig om bij te komen van een nest, de ander zie je tíjdens het nest niet eens wat aan.
En ik denk dat een dier in de eerste paar levensjaren beter een aantal nesten kan hebben en dan gecastreerd kan worden dan z'n hele leven tot 11 jaar ofzo doormoederen. Daar hou ik persoonlijk niet zo van, een poes of teef met 9/10 jaar nog een nest te laten krijgen.
Mijn mening is: proberen er minstens een jaar tussen te houden, 3/4 nestjes en dan sluiten.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mij staat voor de geest een duitse herder teef die zeer jong is gedekt en vervolgens iedere loopsheid weer een nest kreeg. Denk dat ze minimaal zes nesten heeft geworpen. Die hond zag er niet geheel gezond uit hoor toen ik de foto's zag op de site van het asiel waar ze naar toe is gebracht na gedane zaken.
@maeve, is het zo dat iedere teef doorgaans schijnzwanger wordt na een loopsheid? Gelukkig heb ik het met mijn teefje nooit meegemaakt.
@maeve, is het zo dat iedere teef doorgaans schijnzwanger wordt na een loopsheid? Gelukkig heb ik het met mijn teefje nooit meegemaakt.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar kan ik me dan wel weer in vinden. Vind ik ook heel anders dan een hond van net twee jaar (of nog niet eens) gelijk in te zetten en met anderhalf jaar drie nesten fokken. Maar dan nog zou het niet mijn manier zijn denk ik.Marjoleine schreef: De motivatie is anders trouwens: ze willen dat de hond gepresteerd heeft in de beste jaren en er daarná pas mee fokken
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat je qua herstel wel een punt hebt.
Willemijn heeft 29-9 pups gehad en is weer helemaal terug, je ziet er niks aan (behalve dat ze wat uit vacht is).
Ze had 9 pups maar het is niet eens te zien dat ze gezoogd heeft. Dus inderdaad, dat herstel valt vaak mee denk ik, mits een teef natuurlijk in goede conditie is.
Ik zou altijd kijken naar de hond zelf. Als die snel herstelt kan ze dus blijkbaar wel iets hebben, als het langer duurt kan ze blijkbaar minder hebben.
De vraag is natuurlijk: hoe snel herstelt een teef als ze direct de volgende loopsheid wéér een nest krijgt?
Persoonlijk voel ik er niet voor dat proefondervindelijk te gaan uitproberen overigens, maar goed, dat is dus wel de vraag.
Willemijn heeft 29-9 pups gehad en is weer helemaal terug, je ziet er niks aan (behalve dat ze wat uit vacht is).
Ze had 9 pups maar het is niet eens te zien dat ze gezoogd heeft. Dus inderdaad, dat herstel valt vaak mee denk ik, mits een teef natuurlijk in goede conditie is.
Ik zou altijd kijken naar de hond zelf. Als die snel herstelt kan ze dus blijkbaar wel iets hebben, als het langer duurt kan ze blijkbaar minder hebben.
De vraag is natuurlijk: hoe snel herstelt een teef als ze direct de volgende loopsheid wéér een nest krijgt?
Persoonlijk voel ik er niet voor dat proefondervindelijk te gaan uitproberen overigens, maar goed, dat is dus wel de vraag.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is normaal.blondie schreef:@maeve, is het zo dat iedere teef doorgaans schijnzwanger wordt na een loopsheid? Gelukkig heb ik het met mijn teefje nooit meegemaakt.
Alleen merk je het niet bij alle honden, maar schijndrachtig worden ze allemaal.
- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:
Ken iemand met een hond die van een broodfokker vandaan kwam als fokteef. Nog een jong beestje, maar meerdere nesten gehad.
Die had er gekke lange dunne tepels bij van 5-7 cm die niet meer terug gingen.
sjm schreef:Ik denk dat wij qua herstellen van een teef of poes alles gauw vermenselijken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaja, maar dat heeft niet per se te maken met het snel na elkaar werpen.dagmar88 schreef:Ken iemand met een hond die van een broodfokker vandaan kwam als fokteef. Nog een jong beestje, maar meerdere nesten gehad.
Die had er gekke lange dunne tepels bij van 5-7 cm die niet meer terug gingen.
Zoals ik zei: bij Willemijn zie je niet dat ze gezoogd heeft. En die pups (9!!) zijn 12 weken nu.
Het heeft te maken met algehele conditie volgens mij.
Bovendien hebben bv rassen met relatief veel huid (molossers e.d. ) er sneller last van.
Ik zag laatste iets over een familie met 19 (Er zijn ook nog steeds mensen die makkelijk iedere anderhalf jaar werpen.
Maar waar het om ging is dat er gezegd wordt dat het niet gezond is. Daarvoor is geen bewijs, net als er geen bewijs is dat het geen kwaad kan.
En er wordt dan snel iets gezegd als: dat zou ik ook niet willen.
Nee, maar hee, ik eet ook geen kippennekken. Mensen zijn geen honden en honden dus geen mensen.
- dagmar88
- Zeer actief
Dus ik denk wel als het allemaal heel kort op elkaar gebeurt dat ze aan veerkracht inboeten.
Ze waren zo gek en lang dat het baasje ze er gedeeltelijk af heeft laten halen omdat ze anders beschadigd zouden kunnen raken.
Net spaghetti
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bij mijn teef is ook echt helemaal niks te merken. Waarop is dan gebaseerd dat ze allen schijndrachtig worden?Marjoleine schreef:Ja, dat is normaal.blondie schreef:@maeve, is het zo dat iedere teef doorgaans schijnzwanger wordt na een loopsheid? Gelukkig heb ik het met mijn teefje nooit meegemaakt.
Alleen merk je het niet bij alle honden, maar schijndrachtig worden ze allemaal.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, diedagmar88 schreef:En die vrouw is leuk! Het heet in het engels trouwens 19 kids & counting en ze schijnen nog niet klaar te zijn als het aan hen ligt.
Dat laatste kind is niet goed hoor, volgens mij.
Zijn het mormomen of zo? Ze hebben wel zo'n uitstraling
Ik zapte er toevallig langs laatst, heb geen idee.
- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Ja, diedagmar88 schreef:En die vrouw is leuk! Het heet in het engels trouwens 19 kids & counting en ze schijnen nog niet klaar te zijn als het aan hen ligt.
Dat laatste kind is niet goed hoor, volgens mij.
Zijn het mormomen of zo? Ze hebben wel zo'n uitstraling
Ik zapte er toevallig langs laatst, heb geen idee.
Geloof het niet. Wel vrij strikt christelijk ja.
Zelf hebben ze gewoon anticonceptie gebruikt, tot ze de overtuiging kregen dat dat voor miskramen zorgt en hun aantal kinderen door god wilden laten bepalen
De laatste was veel te vroeg geboren, maar lijkt daar niets aan over te hebben gehouden.
-
blondie
- Zeer actief
Ben ook wel benieuwd.Wilma schreef:Bij mijn teef is ook echt helemaal niks te merken. Waarop is dan gebaseerd dat ze allen schijndrachtig worden?Marjoleine schreef:Ja, dat is normaal.blondie schreef:@maeve, is het zo dat iedere teef doorgaans schijnzwanger wordt na een loopsheid? Gelukkig heb ik het met mijn teefje nooit meegemaakt.
Overigens zag je bij Bluf na het nest ook weinig, ze was snel weer hersteld. Alleen de achterste 2 tepels zijn wat langer, maar dat is meer omdat ik dat zelf voel dan dat je het ziet.
En de dokter van mijn moeder was not amused toen ze een paar maanden na een behoorlijk pittige bevalling met veel bloedverlies weer langs kwam omdat ze weer zwanger was. Tien maanden kwam mijn te vroeg geboren zus ter wereld. Daarna hebben ze lang gewacht en tada
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik kan me er sowieso wel in vinden om pas te fokken als de hond een jaar of 4 a 5 is ipv al met 18 maanden. Maar dat is weer een andere discussieMaeve schreef:Daar kan ik me dan wel weer in vinden. Vind ik ook heel anders dan een hond van net twee jaar (of nog niet eens) gelijk in te zetten en met anderhalf jaar drie nesten fokken. Maar dan nog zou het niet mijn manier zijn denk ik.Marjoleine schreef: De motivatie is anders trouwens: ze willen dat de hond gepresteerd heeft in de beste jaren en er daarná pas mee fokken
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Ik zal haar eens vragen of ze er ergens iets van op "papier" heeft staan.Marjoleine schreef:Inderdaad, afzeiken is even niet waar het om gaat.*Ellen* schreef:Laat dat geld nou even buiten beschouwing. Dus niet van de fokkerskant bekeken maar alleen gekeken naar of het gezonder is voor de teef.
Ik vind het een interessante vraag.
Ik heb het wel vaker gehoord maar nog nooit ergens kunnen vinden of het klopt, medisch gezien.
Ik weet wel dat het gebeurt, vaak met werk/wedstrijden als reden overigens en dan dus andersom.
Mensen die bv eerst vier jaar wedstrijden lopen en dan, als de teef vijf-zes is, drie nesten op rij fokken.
Dat gebeurt in sommige jachtrassen maar met name in windhonden en dan dus baanhonden.
De motivatie is anders trouwens: ze willen dat de hond gepresteerd heeft in de beste jaren en er daarná pas mee fokken
ergens ben ik het wel met je eens, volgens mij hebben wilde honden die in een voedselrijk gebied wonen ook veel regelmatiger nesten dan onze honden.sjm schreef:Ik denk dat wij qua herstellen van een teef of poes alles gauw vermenselijken.
aan de andere kant, als ik kijk wat voor aanslag Guapa's 1ste nest had op haar lijf, denk ik dat het niet echt handig had geweest om haar de volgende loopsheid gelijk weer te laten dekken, maar dat kan er ook aan gelegen hebben, dat Guapa enorm lang bleef zogen
zijn de hormonen van een schijndracht eigenlijk altijd even hard aanwezig dan bij een echte dracht? of is dat "iets" minder?
ik zie hier tussen de 3 teven eigenlijk een heel groot verschil, aan Jänta zie je niets, Guapa is soms wat luier en krijgt hangtieten, maar verder ook niet veel, Zena geeft altijd enorm veel melk, is wat opgeblazen en extreem lui
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
volgens mij staat er in grow your puppies on bones een zelfde advies; geen loopsheid overslaan.

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
het is misschien geen goed vergelijk meer ivm domesticatie maar hoe zit het bij de wolven eigenlijk. wordt de alpha telkens gedekt tijdens de loopsheid en zo ja volgen er dan ook puppen ( weersomstandigheden even niet meegerekend indien mogelijk )
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Serieus? Worden die maar 1 x per jaar loops? En hoe weten we dat zeker over zo'n hele populatie wolven? ...Inge O schreef:ja, die wordt telkens gedekt maar die wordt ook maar één keer per jaar loops.Dianavdberkt schreef:het is misschien geen goed vergelijk meer ivm domesticatie maar hoe zit het bij de wolven eigenlijk. wordt de alpha telkens gedekt tijdens de loopsheid en zo ja volgen er dan ook puppen ( weersomstandigheden even niet meegerekend indien mogelijk )
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Veel rassen die "dicht bij de natuur staan" (vooral rasgroep 5 geloof ik) worden ook maar eens per jaar loopsSuuz! schreef:Serieus? Worden die maar 1 x per jaar loops? En hoe weten we dat zeker over zo'n hele populatie wolven? ...Inge O schreef:ja, die wordt telkens gedekt maar die wordt ook maar één keer per jaar loops.Dianavdberkt schreef:het is misschien geen goed vergelijk meer ivm domesticatie maar hoe zit het bij de wolven eigenlijk. wordt de alpha telkens gedekt tijdens de loopsheid en zo ja volgen er dan ook puppen ( weersomstandigheden even niet meegerekend indien mogelijk )
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn teven zogen altijd tot alles de deur uit is en als er wat blijft zogen ze door tot een week of elf. Daar ligt het niet aan, hoor, de een herstelt veel sneller dan de andere.vania schreef:aan de andere kant, als ik kijk wat voor aanslag Guapa's 1ste nest had op haar lijf, denk ik dat het niet echt handig had geweest om haar de volgende loopsheid gelijk weer te laten dekken, maar dat kan er ook aan gelegen hebben, dat Guapa enorm lang bleef zogen en het feit dat Guapa eigenlijk altijd wel een slechte eter is en dus sowieso al niet veel reserve heeft
Willemijn heeft fluitend een dracht, werpt in twee uur een heel nest en doet dat zogen en opvoeden ook fluitend. En als ze elf weken zijn zie je niks meer (de laatste is langer gebleven en zoogde ze nog rond 9,5 week).
RR deed veel langer over herstel, de dracht kostte haar ook veel meer en de bevalling duurde langer. En toen de pups weg waren en CC 9 weken was, had RR het helemaal gehad en heeft ze CC overgedaan aan Willemijn. Die haar vrolijk zoogde (haar eigen pups waren toen al 3 weken de deur uit) en de opvoeding op zich nam.
Zo bijzonder is dat niet. Zat rassen die ook eens per jaar loops zijn.Suuz! schreef:Serieus? Worden die maar 1 x per jaar loops? En hoe weten we dat zeker over zo'n hele populatie wolven? ...
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Ik heb twee keer een nest bij Shima gehad. Beide keren zag ik aan de vacht na maanden pas dat ze weer in topconditie was. Lichamelijk merkte ik niet zoveel aan haar maar de vacht zegt toch veel over de gezondheid/conditie van een hond? Dus als die vacht maanden nodig heeft geldt dat dan toch voor de algehele conditie?
Ik weet niet of het "beter" is voor de teef. In het wild krijgen dieren in het voorjaar jongen omdat de voedselvoorraad dan het grootst is en de jongen de de beste kans op overleven hebben. Verder zogen en voeren de teven dan ook veel langer en kost het dus ook meer energie. (opbraken van voedsel en extra prooidieren vangen) Onze honden krijgen natuurlijk het hele jaar door het beste. Plus na 8 weken vertrekken de pups gewoonlijk en hoeft de teef dus niets extra's meer te leveren en kunnen ze sneller herstellen. Toch ben ik nog niet overtuigd en wil dat graag wetenschappelijk bewezen zien voor ik het ooit zou doen
Ik weet niet of het "beter" is voor de teef. In het wild krijgen dieren in het voorjaar jongen omdat de voedselvoorraad dan het grootst is en de jongen de de beste kans op overleven hebben. Verder zogen en voeren de teven dan ook veel langer en kost het dus ook meer energie. (opbraken van voedsel en extra prooidieren vangen) Onze honden krijgen natuurlijk het hele jaar door het beste. Plus na 8 weken vertrekken de pups gewoonlijk en hoeft de teef dus niets extra's meer te leveren en kunnen ze sneller herstellen. Toch ben ik nog niet overtuigd en wil dat graag wetenschappelijk bewezen zien voor ik het ooit zou doen
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
Ik zou graag willen dat een teef behalve lichamelijk, ook geestelijk volwassen is. Moeilijk te meten, ik weet het. Maar voor honden die normaal gesproken een jaar of 12/14 kunnen worden, zoals de whippet (mijn ras) vind ik drie jaar de ondergrens.
Het snel fit worden herken ik dan wel. Mijn Donna is 15 december 2011 bevallen van acht pups, en in mei 2012 werd ze Internationaal Coursing kampioen. Daarom durf ik komend voorjaar 2013 wel een tweede en laatste nest aan.
Het snel fit worden herken ik dan wel. Mijn Donna is 15 december 2011 bevallen van acht pups, en in mei 2012 werd ze Internationaal Coursing kampioen. Daarom durf ik komend voorjaar 2013 wel een tweede en laatste nest aan.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Dan zou Ushi continue pups hebben, met drie loopsheden per jaar 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
Bij Juno valt dat nogal mee met 1 loopsheid/10 à 11 maand...ik ga het moeten geloven dat ze dicht bij de oorsprong staat
ze heeft ook gezoogd tot de laatste dag en was heel snel weer in conditie, een paar weken later al kon je nauwelijks zeggen dat ze een nest had gehad toch was ze graatmager, had ze een lelijke vacht en had ze hangborsten als de pups weggingen...
Ze is ook heel ernstig van het moment dat ze drachtig is tot de pups weggaan...eens dat wegvalt is ze weer de speelse zotte mie...
ze heeft ook gezoogd tot de laatste dag en was heel snel weer in conditie, een paar weken later al kon je nauwelijks zeggen dat ze een nest had gehad toch was ze graatmager, had ze een lelijke vacht en had ze hangborsten als de pups weggingen...
Ze is ook heel ernstig van het moment dat ze drachtig is tot de pups weggaan...eens dat wegvalt is ze weer de speelse zotte mie...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto