Zilla schreef:Rinne Roos schreef:blegh,

arme honden die altijd bij het verkeerde volk terecht komen, deze rassen.
Ons is niks opgevallen hier in Almere. In de wijk waar wij wonen zie ik ook niet veel staffords of pittbull-achtigen.
Tot nog toe alleen maar 'gewone' mensen met 'gewone' honden en altijd aardig en vriendelijk.
Misschien speelt dit in andere wijken in Almere of meer in Lelystad...

In onze wijk zie je wel veel redelijk veel staffordjes etc. Maar niet in de vorm van overal groepjes tuig die rondhangen met hun levensgevaarlijke vechthonden en spannend gedoe. Je zal ze vast hebben hoor, maar ik zie ze gewoon -net als andere honden- uitgelaten worden.

ik woon dan in Lelystad en bij mij in de wijk zie ik het gelukkig ook niet, maar ken wel wijken hier waar het wel gebeurd en ook zulke verhalen. zelfs vragen of ik pitbulls/stafford achtige wil verkopen mond op mond en dit niet op i-net mag komen

ook krijg je de eigenaar waar de pups liggen niet te weten, er wordt via via gehandeld en daar de pups gebracht voor bezoek en verkoop
gelukkig ken ik ook hele nette (verantwoordelijke) mensen ook op hondenscholen, die hele leuke pitbull of stafford achtige honden hebben
maar de handel rondom deze rassen, worden lijkt wel steeds populairder met een bepaald doel.