Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brokken wisselen met kvv?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

yuki
Zeer actief

brokken wisselen met kvv?

Ongelezen bericht door yuki »

Mijn vorige hond at 5 dagen pw haaksbarf (kvv) , m.u.v. de dagen waarop hij naar mijn moeder ging. Dat was 2 dagen per week dan at hij daar brok.

Mijn huidige teef wilde ik dus ook meteen op de kvv zetten. Heb bandit geprobeerd, haaksbarf, en nog wat andere merken. Diverse vleessoorten (maar zo min mogelijk rund) wel paard, geit, konijn etc. Ze laat het staan. Ik vind het irritant om steeds door de plee te moeten spoelen dus ben maar over gegaan op een redelijke brok. Die eet ze met smaak. En 2 x per week een pakje smuldier, die bende vind ze lekker (geef alleen de vlees compleet en de pens compleet)
Toch kan ik het niet laten af en toe tussendoor vlees te proberen. Ik heb dus nu ook 2 biologische kipkarkasjes in huis. Kan het kwaad om brokken af te wisselen met rauw? Ik wil haar op een of andere manier toch op vlees zien te krijgen. Of moet ik gewoon accepteren dat ik een brokkenhondje heb?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Safari

Re: brokken wisselen met kvv?

Ongelezen bericht door Safari »

Ik heb er 1 volledig op Haaksbarf, de andere twee Barfen soms mee in de kong en af en toe een geitennek of hertenribben. Verder eten die twee brok en ondervinden daar geen enkel probleem van.
Als je hond wel Smuldier lust en je wilt graag KVV geven dan zou ik een deel (in het begin weinig) van een andere smaak erdoordoen.
yuki
Zeer actief

Safari schreef:Ik heb er 1 volledig op Haaksbarf, de andere twee Barfen soms mee in de kong en af en toe een geitennek of hertenribben. Verder eten die twee brok en ondervinden daar geen enkel probleem van.
Als je hond wel Smuldier lust en je wilt graag KVV geven dan zou ik een deel (in het begin weinig) van een andere smaak erdoordoen.
goeie tip! :ok:

Esther
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ja hoor, je kan gerust brokken afwisselen met rauw. Ik geef mijn honden smuldier (de complete versie). Daarnaast geef ik ze nog een paar keer per week eendenekken , lamsrib, en zo nu en dan een penslap. Voorheen zaten ze op brok, maar mijn collie verdraagt dit niet goed. Sinds ze op rauw zitten gaat het perfect.
Ik denk dat Yuki nog moet wennen. Als ze eenmaal de smaak te pakken heeft kan je experimenteren welke soort rauw ze het lekkerst vindt. Dan kan je altijd een paar brokken dagen ertussen voegen.

Maar ja, je kijkt natuurlijk wat ze zelf het lekkerst vindt. Als dat brok is, dan zou ik het daar bij houden. Het is maar waar ze het het best op doet, zeg maar. En wat ze echt met smaak wil eten. :wink:

*edit:toevoeging
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Xerox
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Xerox »

Heb je al geprobeerd of ze de kvv niet lust als je er wat gekookt water overheen giet?

PS: je hebt dus een andere hond! Leuk leuk, wat voor 1?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Groetjes, Sonja, Xerox, Diablo en Yuko
yuki
Zeer actief

Xerox schreef:Heb je al geprobeerd of ze de kvv niet lust als je er wat gekookt water overheen giet?

PS: je hebt dus een andere hond! Leuk leuk, wat voor 1?
je hebt pb :wink:

Esther
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”