Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel per dag aan brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reiana
nieuw lid
Mijn ras(sen): kruising boerenfox X whippet
Aantal honden: 1

hoeveel per dag aan brok

Ongelezen bericht door Reiana »

Sinds 1 maand hebben wij een nu bijna 6 maanden oude pup kruising boerenfox X Whippet van 5,2 kg ( 1 week geleden gewogen bij de dierenarts, 3 weken daarvoor was ze 4,6 kg )

Ze krijgt per dag 130 gr. pedigree junior brok verdeelt over 2 x per dag ( pedigree geeft 120 gr. per dag over 2 keer verdeeld aan op hun zak). Ze at in het begin haar brokken heel traag en onrustig in die zin brokje pakken en naar de kamer lopen en dat ritueel telkens bij elk brokje, sinds 1 á 2 weken staat ze rustig boven haar bak haar brokken te eten tot ze op zijn.

We laten haar 3/4 x per dag uit en elke keer poept ze flink ( elke keer sta ik er weer van te kijken dat dat eruit komt :denken: )
Nu heb ik het gevoel dat ze hiermee niet voldoende krijgt,omdat ze altijd zoekende is naar eten in de keuken.
Ze krijgt ook elke dag een dentastick en evt. nog een runderstick.

Nu twijfel ik of ik haar op meer moet zetten aan brok of evt. nog iets bij moet voeren :19: , dus daarom vraag ik jullie mening en evt. suggesties.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: hoeveel per dag aan brok

Ongelezen bericht door AnneBP »

Een andere brok of een combinatie van brokken en vlees zou misschien beter zijn?
Pedigree is helaas niet zo'n mooi merk als de reclames beweren, voor hetzelfde geld kan je iets beters voeren. Bv Carocroc (in dezelfde prijsklasse), maar ik denk dat er nog veel meer goede opties zijn ;)
Daarnaast is kvv misschien een mooie optie?

Ik voer zelf 's ochtends Farmfood (persbrok High Energy) en 's avonds vlees van verschillende merken (o.a. Duck, Carnibest, Smuldier of bv hart, kippenvleugels, etc) en hiervan poepen ze meestal 2 bescheiden hoopjes per dag

Oh ja uiteraard is de hoeveelheid op de zak een richtlijn...
Afbeelding
TomCee
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: hoeveel per dag aan brok

Ongelezen bericht door TomCee »

Reiana schreef:Sinds 1 maand hebben wij een nu bijna 6 maanden oude pup kruising boerenfox X Whippet van 5,2 kg ( 1 week geleden gewogen bij de dierenarts, 3 weken daarvoor was ze 4,6 kg )

Ze krijgt per dag 130 gr. pedigree junior brok verdeelt over 2 x per dag ( pedigree geeft 120 gr. per dag over 2 keer verdeeld aan op hun zak). Ze at in het begin haar brokken heel traag en onrustig in die zin brokje pakken en naar de kamer lopen en dat ritueel telkens bij elk brokje, sinds 1 á 2 weken staat ze rustig boven haar bak haar brokken te eten tot ze op zijn.

We laten haar 3/4 x per dag uit en elke keer poept ze flink ( elke keer sta ik er weer van te kijken dat dat eruit komt :denken: )
Nu heb ik het gevoel dat ze hiermee niet voldoende krijgt,omdat ze altijd zoekende is naar eten in de keuken.
Ze krijgt ook elke dag een dentastick en evt. nog een runderstick.

Nu twijfel ik of ik haar op meer moet zetten aan brok of evt. nog iets bij moet voeren :19: , dus daarom vraag ik jullie mening en evt. suggesties.
HA! Ik kan Pebbles 10 x per dag een emmer voer geven en nog blijft ze op zoek naar eten.... Ik denk dus dat het één geen relatie heeft met het ander. Ziet ze er goed uit, niet te dik, niet te dun?? Houwen zo!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”