Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lotgering, calcium, fosfor verhouding niet goed
Moderator: moderatorteam
Lotgering, calcium, fosfor verhouding niet goed
volgens utrecht. Hoorde ik in de dierenwinkel, die redelijk neutraal is in zaken normaliter.
Dat de verhoudingen van calcium.fosfor totaal neit kloppen in lotgering. Ze hadden in de winkel een hond gezien met een poot waarin het ene bot korter dan het andere was (curver of whatever niet onthouden) en 3 operaties nodig had om te herstellen (10 maanden oude labrador). En ook een border met scheef gegroeide botten.
Is dit bekend, is dit een proleem met lotgering?
Ik weet het echt totaal niet, post het daarom hier.
Dat de verhoudingen van calcium.fosfor totaal neit kloppen in lotgering. Ze hadden in de winkel een hond gezien met een poot waarin het ene bot korter dan het andere was (curver of whatever niet onthouden) en 3 operaties nodig had om te herstellen (10 maanden oude labrador). En ook een border met scheef gegroeide botten.
Is dit bekend, is dit een proleem met lotgering?
Ik weet het echt totaal niet, post het daarom hier.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Lotgering, calcium, fosfor verhouding niet goed
Ik weet het niet. Volgens mij kan bij alle rassen het Radius Curvus syndroom voorkomen, .
Ik voer nu al een hele tijd Lotgering, heb geen problemen, net als een aantal collega fokkers van me...
lijkt me ook een beetje een anti-vers praatje, gebaseerd op 1 of 2 gevallen...
Ik voer nu al een hele tijd Lotgering, heb geen problemen, net als een aantal collega fokkers van me...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat denk ik ook..fes/lou schreef:Ik weet het niet. Volgens mij kan bij alle rassen het Radius Curvus syndroom voorkomen, .

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Totaalvoer 45% Rund,30% Lam,25% Kip
15% orgaan,15% botten,70% spiervlees
Ik vraag me af wat er mis is met deze verhouding?
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Nou,...
Ik heb het ook in huis gehad, tijdens het afspenen (deels barf). En ik was niet erg tevreden. Ze aten het met lange tanden en regelmatig zelfs niet en ik kon eigenlijk geen bot erin terugvinden, we veel peesmateriaal. Ik heb het dus niet weer besteld en mijn pupkopers aangeraden toch minstens de helft van de voeding uit een betere KVV te laten bestaan.
Maar....in principe zou het goede voeding moeten zijn...het is toch gecontroleerd tegenwoordig?
Het kan dus evengoed een anti-vers praatje zijn, ook al omdat een dierenwinkel volgens mij geen Lotgering verkoopt
(maar daarkan ik naast zitten hoor) en dus, zelfs pro-vers, liever andere merken uit de vriezer haalt.
Ik heb het ook in huis gehad, tijdens het afspenen (deels barf). En ik was niet erg tevreden. Ze aten het met lange tanden en regelmatig zelfs niet en ik kon eigenlijk geen bot erin terugvinden, we veel peesmateriaal. Ik heb het dus niet weer besteld en mijn pupkopers aangeraden toch minstens de helft van de voeding uit een betere KVV te laten bestaan.
Maar....in principe zou het goede voeding moeten zijn...het is toch gecontroleerd tegenwoordig?
Het kan dus evengoed een anti-vers praatje zijn, ook al omdat een dierenwinkel volgens mij geen Lotgering verkoopt

groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef:Totaalvoer 45% Rund,30% Lam,25% Kip
Niets. Ook wanneer je volgens de richtlijnen barf voert, wijkt het af van het ideaal. Net als bij de meeste versvoer merken.
Nou ja ik vond het ook nogal raar klinken. Maar zo veel verstand van kvv heb ik niet. Ik voerde tinlo, en ben over op lotgering en asta doet het er goed op. Qua prijs best wel fijn natuurlijk.
Maar ik dacht ik vraag het gewoon want er zitten hier mensen die er wel verstand van hebben.
Het rare ervan vond ik ook, toen ik vroeg bij welke soorten vlees dan wist die het niet. Ik neem aan dat het verschilt per vleessoort?
Maar ja deze dierenwinkel verkoopt ook vrij veel kvv, alleen dan andere merken.
Maar ik dacht ik vraag het gewoon want er zitten hier mensen die er wel verstand van hebben.
Het rare ervan vond ik ook, toen ik vroeg bij welke soorten vlees dan wist die het niet. Ik neem aan dat het verschilt per vleessoort?
Maar ja deze dierenwinkel verkoopt ook vrij veel kvv, alleen dan andere merken.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Volgens mij is het meer NRV richtlijn?dagmar88 schreef:Valerie schreef:Totaalvoer 45% Rund,30% Lam,25% Kip
Niets. Ook wanneer je volgens de richtlijnen barf voert, wijkt het af van het ideaal. Net als bij de meeste versvoer merken.
- Valerie
- Zeer actief
Het is inderdaad NRV en dat voer ik ook. Jigzy eet NRV Kiyoshi KVV (hij wilt niet kauwen). Ik heb net voor het eerst weer een bestelling bij lotgering gedaan en ik vind hun KVV er prima uitzien. Lekker grof en de verhoudingen zijn in mijn ogen ook goed. Overigens vind ik altijd dat je merken moet afwisselen..
Merken afwisselen durf ik niet zo goed, carnibest en een ander merk kwamen allergieverschijnselen enzo allemaal weer terug en ging ze ook weer snel spugen. Ik had begrepen als je verschillende soorten voert van 1 merk dat dat ook gewoon kon?
- Valerie
- Zeer actief
Sowieso overleven genoeg honden op rijst, brood en spul uit de vuilnisbak dus ik geloof niet zo snel dat een hond tekorten krijgt van een KVV merk.
- dagmar88
- Zeer actief
TessaThomas schreef:Volgens mij is het meer NRV richtlijn?dagmar88 schreef:Valerie schreef:Totaalvoer 45% Rund,30% Lam,25% Kip
Vergissing; ik bedoelde zelf samenstellen in het algemeen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Als je zelf samenstelt volgens de NRV richtlijnen, dan voer je 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan.
En in principe geen groente.
De samenstelling die lotgering zegt aan te houden.
Ik heb Aismee op die percentages, wel zelf samengesteld, prima op laten groeien zonder problemen. Sinds een paar maanden krijgt ze voornamelijk lotgering omdat mevrouw zo'n kieskeurige "ik wil niet kauwen" luie eter is dat ik het zelf samenstellen wel gezegend vond.
Lotgering eet ze graag en ze doet het er prima op. Het scheelt mij elke 4 weken een dagdeel in de keuken staan alles fijn te snijden. (ik stelde dan voor 4 weken het menu samen en verdeelde dat over 28 bakjes)
En in principe geen groente.
De samenstelling die lotgering zegt aan te houden.
Ik heb Aismee op die percentages, wel zelf samengesteld, prima op laten groeien zonder problemen. Sinds een paar maanden krijgt ze voornamelijk lotgering omdat mevrouw zo'n kieskeurige "ik wil niet kauwen" luie eter is dat ik het zelf samenstellen wel gezegend vond.
Lotgering eet ze graag en ze doet het er prima op. Het scheelt mij elke 4 weken een dagdeel in de keuken staan alles fijn te snijden. (ik stelde dan voor 4 weken het menu samen en verdeelde dat over 28 bakjes)

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Weet je het is nooit goed, als het goedkoop is kan het niet goed zijn volgens sommige mensen
Zeker mensen die er centjes mee kunnen mislopen omdat ze het zelf niet verkopen. 't Zou een goede discussie zijn als ze die met mij was aangegaan in ieder geval
Dan mocht ze mij dit verhaal exact gaan uitleggen met bewijs erbij. Want zoals bij veel roddels heb ik bijv. mijn nagel afgebroken en na 4 mensen ligt mijn hele arm inmiddels al af....
Ik ben sowieso erg slecht voor mijn honden denk ik, want ik heb de jongste vanaf dat hij 3 weken oud was (bij de fokker nog) op Smuldier hebben staan... (hoe durf ik het toch, zonder natuurlijk calciumbron maar met een supplement) tot hij ruim een jaar oud was. Daarna zijn ze allemaal overgezet op Lotgering. Ook Xavi dus, die toen rus rond de leeftijd van een jaar was, nog volledig in de groei. Ze staan hier nu ruim anderhalf jaar geheel op Lotgering met eens per week iets anders zoals penslap, half konijn, runderstrot of hert zoals vandaag. En ik ben er uitermate tevreden over... Inderdaad niet te fijn gemalen, ze doen het er heel goed op en het ziet er gewoon goed uit!

Ik ben sowieso erg slecht voor mijn honden denk ik, want ik heb de jongste vanaf dat hij 3 weken oud was (bij de fokker nog) op Smuldier hebben staan... (hoe durf ik het toch, zonder natuurlijk calciumbron maar met een supplement) tot hij ruim een jaar oud was. Daarna zijn ze allemaal overgezet op Lotgering. Ook Xavi dus, die toen rus rond de leeftijd van een jaar was, nog volledig in de groei. Ze staan hier nu ruim anderhalf jaar geheel op Lotgering met eens per week iets anders zoals penslap, half konijn, runderstrot of hert zoals vandaag. En ik ben er uitermate tevreden over... Inderdaad niet te fijn gemalen, ze doen het er heel goed op en het ziet er gewoon goed uit!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat laatste ben ik weer geen voorstander van... als mijn hond het ergens goed op doet dan is dat prima, dan hoef ik niks anders. Ik gaf vroeger ook niet 4 soorten brok bijv. gewoon diegene waar ze het het beste op deden.Valerie schreef:Het is inderdaad NRV en dat voer ik ook. Jigzy eet NRV Kiyoshi KVV (hij wilt niet kauwen). Ik heb net voor het eerst weer een bestelling bij lotgering gedaan en ik vind hun KVV er prima uitzien. Lekker grof en de verhoudingen zijn in mijn ogen ook goed. Overigens vind ik altijd dat je merken moet afwisselen..
Voor de knabbels krijgen ze hier dat extratje dus eens per week dat vind ik zelf leuk om te geven, het maakt niet uit wat het is qua verhoudingen omdat het maar eens per week is dus ik hoef nergens op te letten en ik vind hun reacties vaak erg leuk om te zien.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ik ben de discussie niet aangegaan hoor, dat zijn zulk zinloze exercities.Maar vroeg me gewoon af of dit vaker gehoord is door anderen hier, of dat zo is.
Asta doet het goed op lotgering, eigenlijk te goed, ze is 3 kg te zwaar
Asta doet het goed op lotgering, eigenlijk te goed, ze is 3 kg te zwaar

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, het is idd ook goedkoop voeren 
Hoewel ik het wel een stuk minder vet vind als het wel eens geweest is, ik kan meer geven zonder dat de mormels rolbaar zijn.

Hoewel ik het wel een stuk minder vet vind als het wel eens geweest is, ik kan meer geven zonder dat de mormels rolbaar zijn.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Radius Curvus Syndroom heet dat en dat is een genetisch probleem voor zover ik weet.
Of laat ik het anders zeggen: toen er nog geen kvv of iets in die geest bestond kwam RC ook al voor.
Ik voer al jaren Lotgering en speen er ook op af en ze doen het er allemaal prima op.
Ik heb gelukkig ook nog nooit RC gehad in mijn nesten. Komt wel voor in het ras trouwens.
Maar dat ik het niet heb kan ook best komen doordat ik op zulke dingen let als ik combinaties maak
Of laat ik het anders zeggen: toen er nog geen kvv of iets in die geest bestond kwam RC ook al voor.
Ik voer al jaren Lotgering en speen er ook op af en ze doen het er allemaal prima op.
Ik heb gelukkig ook nog nooit RC gehad in mijn nesten. Komt wel voor in het ras trouwens.
Maar dat ik het niet heb kan ook best komen doordat ik op zulke dingen let als ik combinaties maak

Maar nu wordt lotgering de schuld gegeven van het Radius Curvus Syndroom, en dat dus ook doodleuk verkondigd. Dan snap ik utrecht ook niet dat ze dat soort dingen verkondigen eigenlijk.
Was sowieso niet van plan Asta eraf te halen, want het gaat gewoon hartstikke goed. Wel fijn om te horen dat dit geen probleem is bij lotgering
Ik had ook gevraagd bij welke fokker die honden vandaan kwamen maar ze waren allebei gelegenheidsnestjes bij mensen thuis. Of dat uitmaakt weet ik niet hoor.
Was sowieso niet van plan Asta eraf te halen, want het gaat gewoon hartstikke goed. Wel fijn om te horen dat dit geen probleem is bij lotgering

Ik had ook gevraagd bij welke fokker die honden vandaan kwamen maar ze waren allebei gelegenheidsnestjes bij mensen thuis. Of dat uitmaakt weet ik niet hoor.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier krijgen de labjes (ook 2 in de groei dus) allemaal lotgering en geen enkel probleem, ze doen het er prima op.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik vind sowieso dat er veel teveel aan voer wordt opgehangen. Mensen laten zich hartstikke gek maken als het over voer gaat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Hooguit omdat mensen dan geen idee hebben waarom ze en combi maken, denk ik.
Een beetje raar is het wel, ja.
Je kunt niet een voeding de schuld geven van iets dat ook een genetische oorsprong heeft.
En zoals ik al zei, RC is van alle tijden. Ook bij brokkenvoerders komt dat gewoon voor.
Een beetje raar is het wel, ja.
Je kunt niet een voeding de schuld geven van iets dat ook een genetische oorsprong heeft.
En zoals ik al zei, RC is van alle tijden. Ook bij brokkenvoerders komt dat gewoon voor.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Eens. Er wordt alleen maar gekeken naar voeding als het gaat om hoe honden opgroeien. Er bestaat ook zoiets als erfelijke aanlegJaap* schreef:Ik vind sowieso dat er veel teveel aan voer wordt opgehangen. Mensen laten zich hartstikke gek maken als het over voer gaat.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En daarom zijn er voersoorten voor elk ras en elke leeftijd.Jaap* schreef:Ik vind sowieso dat er veel teveel aan voer wordt opgehangen. Mensen laten zich hartstikke gek maken als het over voer gaat.
Dus jij moet mixen, Jaap. Anders komt het niet goed met die kruising van jou

Nou ja Jaap weet niet precies hoe je dat bedoelt, maar ik heb met asta best wel lopen tobben de eerste anderhalf -twee jaar. Dus ik ben er ook wel voorzichtig mee wat ik voer.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
ik heb alex ook al vanaf het begin op lotgering staan en hij doet het er super op hij krijgt nu een kilo per dag en hij groeit goed wel had ik de puppy maling genomen want die is wat fijner gemalen, dat had ik gedaan omdat ik niet wist hoe hij het at.....de volgende bestelling doe ik de normale maling want hij eet het met smaak
groetjes Tamara
- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:En daarom zijn er voersoorten voor elk ras en elke leeftijd.Jaap* schreef:Ik vind sowieso dat er veel teveel aan voer wordt opgehangen. Mensen laten zich hartstikke gek maken als het over voer gaat.

- Jaap*
- Zeer actief
Ik bedoel niet dat honden niet kunnen reageren op bepaalde stoffen. Ik bedoel dat sommige mensen werkelijk álles proberen terug te brengen naar wat hun hond opeet. Klakkeloos. Zonder zich af te vragen of dat uberhaupt wel logisch is.Asta schreef:Nou ja Jaap weet niet precies hoe je dat bedoelt, maar ik heb met asta best wel lopen tobben de eerste anderhalf -twee jaar. Dus ik ben er ook wel voorzichtig mee wat ik voer.
- Jaap*
- Zeer actief
Felix moet het met de vuilnisbak doen. Zoals het een bastaard betaamtMarjoleine schreef:En daarom zijn er voersoorten voor elk ras en elke leeftijd.Jaap* schreef:Ik vind sowieso dat er veel teveel aan voer wordt opgehangen. Mensen laten zich hartstikke gek maken als het over voer gaat.

Oh daar ben ik het helemaal mee eens.Jaap* schreef:Ik bedoel niet dat honden niet kunnen reageren op bepaalde stoffen. Ik bedoel dat sommige mensen werkelijk álles proberen terug te brengen naar wat hun hond opeet. Klakkeloos. Zonder zich af te vragen of dat uberhaupt wel logisch is.Asta schreef:Nou ja Jaap weet niet precies hoe je dat bedoelt, maar ik heb met asta best wel lopen tobben de eerste anderhalf -twee jaar. Dus ik ben er ook wel voorzichtig mee wat ik voer.