Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"om" aanleren

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: "om" aanleren

Ongelezen bericht door Machie »

Je bedoelt dat ze de hindernis van de achterkant neemt?
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

vanaf ongeveer 7 min. een uitgebreide uitleg!Wel in het duits trouwens...

oeps...

Laatst gewijzigd door macho-hayley op 09 apr 2013 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Browny »

Ik leer het beide kanten zodat je kan kiezen bij welke kant je het beste uitkomt en dan kun je dus voor ik noem maar wat rechts om doen en links away..

Eerste stap doe ik dat ik voor de hindernis sta en de hond met mijn hand eromheen stuur op het moment dat ze de bocht nemen en springen klik ik en zeg ik "dat is om".. heel veel herhalen en als de hond het een beetje door krijgt steeds een klein stapje achteruit dat de hond op steeds grotere afstand eromheen gestuurd wordt. Als ze verder zijn dan doe ik ook steeds een kleinere stap schuin van het toestel af, zodat de hond steeds zelfstandiger moet beslissen dat als je schuin rechts achter staat de hond de juiste richting kiest..

Ik heb eventueel wel filmpjes voor je hoe ik het heb gedaan die wil ik wel sturen..
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik begin met makkelijke situaties. Dus dat ze niet helemaal haaks hoeven maar wat vlakker (dus de hindernis meer in de looplijn). Eerst veel helpen en dan daarbij ook telkens het commando geven. De hulp steeds meer afbouwen en de moeilijkheid opbouwen. Ze kunnen het bij mij niet louter op commando maar de combinatie van mijn positie/ looplijn, houding en het commando maakt dat ze het wel goed snappen. Maar ik gebruik sowieso de commando's altijd ter ondersteuning van mijn lichaamstaal bij behendigheid.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zou beginnen met aanleren om een pion. Niet gelijk met een hindernis. Dan moet ze en springen en iets nieuws leren. Of om een hindernis met het latje op de grond.
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Op het filmpje dat ik doorstuurde zie je hoe je dat kunt opbouwen. Je begint met een pion, dan zet je een vleugel naast de pion, dan een lat op de grond, en dan een tweede vleugel toevoegen, uiteindelijk de lat op hoogte.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja Kay kan prima om, alleen zal ik alsnog moeten rennen. Als ik namelijk te ver weg sta of niet goed in positie, wordt Kay ook zenuwachtig of overhaast. Gelukkig is Kay een hond die ik wel breed kan laten werken, maar als hij recht voor mij komt en ik sta op afstand is het zeker weten de lat eraf gooien, omdat hij te snel naar mij toe wil. In zo'n situatie moet ik het dus toch anders oplossen als ik er 3 meter voor kom te staan.

Soms zijn bepaalde oefeningen leuk in theorie, maar niet voor elke hond in elke situatie in de praktijk toepasbaar
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”