Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bruin water braken na farmfood
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): bastaard
- Aantal honden: 1
bruin water braken na farmfood
N.a.v. dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=263886 geef ik sinds afgelopen donderdag Farmfood. Mijn hondje eet het voer goed en heeft mooie ontlasting. Echter gisteren braakte ze voor de eerste keer bruin water na het drinken en vandaag was het weer raak. Ze heeft rond 14.00 haar brokjes gegeten en na een uurtje alleen te zijn geweest en gek doen flink gedronken (dat was rond 16.45), daarna weer gaan spelen en prompt gaf ze weer bruin water over.
Zijn er meer honden die hier last van hebben bij Farmfood? Wat moet ik hier nu mee?
Hoor het graag.
Groetjes Suzet
Zijn er meer honden die hier last van hebben bij Farmfood? Wat moet ik hier nu mee?
Hoor het graag.
Groetjes Suzet
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: bruin water braken na farmfood
Farmfood geperste brok? Dan is het gewoon brok wat eruit komt...
Denk dat het te zwaar voor hem is geperste brok. Xantos had dat hier ook toen ik hem nog had, overgezet op geexpandeerde brok en het was over.
Denk dat het te zwaar voor hem is geperste brok. Xantos had dat hier ook toen ik hem nog had, overgezet op geexpandeerde brok en het was over.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Belle
- Zeer actief
Bij mijn honden kwam er aan twee kanten bruine drab uit op Farmfood. Ik heb het een week of twee, drie aangekeken, maar toen het niet minder werd, ben ik ermee gestopt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- dagmar88
- Zeer actief
Belle schreef:Bij mijn honden kwam er aan twee kanten bruine drab uit op Farmfood. Ik heb het een week of twee, drie aangekeken, maar toen het niet minder werd, ben ik ermee gestopt.
Wilde dat deze maand eigenlijk eens gaan proberen omdat de DA het heeft staan; maar dat lijkt me dan niet handig met een gevoelige hond.
Er zit ook wel erg veel graan in.
Als je graag een geperste brok wilt voeren, zou je deze kunnen proberen. Scheelt niet veel qua prijs en ze doen het er hier goed op; in tegenstelling tot sommige andere merken geperste brok.
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundef ... r/lukullus
-
- Vaste gebruiker
Het is idd een geperste brok. Ik had haar eerst op Profine staan maar dat was een krokantbrok en die eet ze dus absoluut niet. Toen een aantal proefzakjes meegenomen van ook een ander soort en merk en ook daar eet ze de krokantbrok niet van, enkel de geperste brok. Vandaar dus mijn keuze voor een geperste brok. 

- dagmar88
- Zeer actief
Suzet schreef:Het is idd een geperste brok. Ik had haar eerst op Profine staan maar dat was een krokantbrok en die eet ze dus absoluut niet. Toen een aantal proefzakjes meegenomen van ook een ander soort en merk en ook daar eet ze de krokantbrok niet van, enkel de geperste brok. Vandaar dus mijn keuze voor een geperste brok.
Haha, dat blijkt mij mijn opvangertje ook zo te zijn.

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Heb je haar gelijk overgezet op de ff brokken of eerst een paar dagen op pens?Suzet schreef:N.a.v. dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=263886 geef ik sinds afgelopen donderdag Farmfood. Mijn hondje eet het voer goed en heeft mooie ontlasting. Echter gisteren braakte ze voor de eerste keer bruin water na het drinken en vandaag was het weer raak. Ze heeft rond 14.00 haar brokjes gegeten en na een uurtje alleen te zijn geweest en gek doen flink gedronken (dat was rond 16.45), daarna weer gaan spelen en prompt gaf ze weer bruin water over.
Hoor het graag.
Groetjes Suzet
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
- Vaste gebruiker
@ Tanja:
Ze heeft een aantal weken op vers gestaan ivm wat veel en dunne ontlasting, verkoudheid en gewoon weinig weerstand. (Ze kwam uit het warme Spanje nl.) Dus ze is van KVV naar Farmfood gegaan.
@ Dagmar:
Bedankt voor de tip maar een zak van 15 kilo is echt veel te veel voor mij. Ze weegt maar 7 kilo.
Ze heeft een aantal weken op vers gestaan ivm wat veel en dunne ontlasting, verkoudheid en gewoon weinig weerstand. (Ze kwam uit het warme Spanje nl.) Dus ze is van KVV naar Farmfood gegaan.
@ Dagmar:
Bedankt voor de tip maar een zak van 15 kilo is echt veel te veel voor mij. Ze weegt maar 7 kilo.
- dagmar88
- Zeer actief
Suzet schreef: @ Dagmar:

- runninggirl
- Zeer actief
Jura vindt de Farmfood brokken ook heerlijk. Maar ik doe er altijd nog iets doorheen, wat smuldier, tafelrestjes, etc. Als ik dat niet doe gaat ze boeren dus ik denk ook dat het vrij zwaar op de maag ligt.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik zou kijken wat er nog meer aan geperste brok is en kijken of je hondje het op een van die merken wat beter doet.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
- Vaste gebruiker
Mijn hondje boert idd ook. Ik had ook een stukje op facebook geschreven en heb daar ook nog wat reacties op gehad. In Spanje bij haar gastgezin kreeg ze Bosch voer maar met een beetje kip of beef erover. Snap wel dat ze dat wel at.
Ik kende het merk overigens niet maar is ook te krijgen bij zooplus. Iemand die meer weet over de kwaliteit van dit voer?
Bij haar gastgezin in Nederland kreeg ze Jarco lam en rijst en deed het hier goed op maar is hier in de buurt niet te krijgen en ook niet echt goedkoop.
Ik dacht dus dat het misschien een goed idee is om haar op een lam en rijst brok te zetten. Ze heeft hier ook een tijdje Prins lam en rijst kvv gegeten en deed het daar goed op. Kan het kwaad om haar met 6 maanden al op de Prins lam en rijst geperste brok te zetten? Officieel is ze daar nog te jong voor nl. Bosch heeft echter ook een lam en rijst brok voor puppies, maar daarvan weet ik dus niet of dat kwalitatief gezien een beetje een goede brok is.
Hoe denken jullie hierover?
En kan/moet ik het nog even aankijken met Farmfood? Of kan ik het desnoods op mengen?
Gr Suzet

Bij haar gastgezin in Nederland kreeg ze Jarco lam en rijst en deed het hier goed op maar is hier in de buurt niet te krijgen en ook niet echt goedkoop.
Ik dacht dus dat het misschien een goed idee is om haar op een lam en rijst brok te zetten. Ze heeft hier ook een tijdje Prins lam en rijst kvv gegeten en deed het daar goed op. Kan het kwaad om haar met 6 maanden al op de Prins lam en rijst geperste brok te zetten? Officieel is ze daar nog te jong voor nl. Bosch heeft echter ook een lam en rijst brok voor puppies, maar daarvan weet ik dus niet of dat kwalitatief gezien een beetje een goede brok is.
Hoe denken jullie hierover?
En kan/moet ik het nog even aankijken met Farmfood? Of kan ik het desnoods op mengen?
Gr Suzet
-
- Vaste gebruiker
Ik las overigens net ook ergens dat je dit zou kunnen voorkomen door het gulzige drinken (na de wandeling dus idd) te voorkomen. Misschien kan ik dat ook eens proberen, zorgen dat ze eerst rustig een beetje drinkt ipv meteen zo'n hele sloot.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Bosch vind ik niet zo'n geweldig merk zelf. Er is een site om brokken te vergelijken: http://brokkenvergelijken.wordpress.com/ Maar daar staan alleen niet alle merken brokken op. Alleen die merken die zij als redelijk verantwoord zien. Ik voer nu lupo sensitive, verkrijgbaar bij de zooplus, vinden ze erg lekker hier en geen verteringsproblemen.
Pups mogen volgens mij gewoon volwassen brokken eten. Bij katten doen ze ook altijd alsof je ze tot een jaar oud kittenvoer moet geven maar dat doe ik alleen de eerste week ofzo dat ze natvoer eten, omdat de brokjes wat kleiner zijn. Is niet nodig, het is meestal duurder voer en de meerwaarde wordt mij niet duidelijk. Voor extra calcium geef ik ze gewoon kattenmelk bijvoorbeeld. Krijgen ze sterke botjes van. Maar dat kun je ook geven in de vorm van een lekker bot voor je pup. Pups kunnen net zo goed barfen als volwassen honden, je moet alleen klein beginnen natuurlijk en je goed inlezen. Ik voer brok, kvv en barf. En tafelresten ed.
Pups mogen volgens mij gewoon volwassen brokken eten. Bij katten doen ze ook altijd alsof je ze tot een jaar oud kittenvoer moet geven maar dat doe ik alleen de eerste week ofzo dat ze natvoer eten, omdat de brokjes wat kleiner zijn. Is niet nodig, het is meestal duurder voer en de meerwaarde wordt mij niet duidelijk. Voor extra calcium geef ik ze gewoon kattenmelk bijvoorbeeld. Krijgen ze sterke botjes van. Maar dat kun je ook geven in de vorm van een lekker bot voor je pup. Pups kunnen net zo goed barfen als volwassen honden, je moet alleen klein beginnen natuurlijk en je goed inlezen. Ik voer brok, kvv en barf. En tafelresten ed.
-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je reactie Fizgig
Gisteren weer bruin water gespugd ondanks dat ze van te voren niet of nauwelijks had gedronken en ik ben er klaar mee. Ga het niet eens meer mengen. Farmfood gaat net als de Profine naar een goed doel en ik heb besloten om over te stappen op de geperste lam en rijst brok van Prins. Las achteraf dat dat ook officieel al gegeven mag worden bij 6 maanden dus helemaal prima.
Ik hoop er maar het beste van, zowel voor doggie als voor mijn portemonee.
Groetjes Suzet
Gisteren weer bruin water gespugd ondanks dat ze van te voren niet of nauwelijks had gedronken en ik ben er klaar mee. Ga het niet eens meer mengen. Farmfood gaat net als de Profine naar een goed doel en ik heb besloten om over te stappen op de geperste lam en rijst brok van Prins. Las achteraf dat dat ook officieel al gegeven mag worden bij 6 maanden dus helemaal prima.
Ik hoop er maar het beste van, zowel voor doggie als voor mijn portemonee.

Groetjes Suzet
-
- Zeer actief
Waarom geen kvvv ?
Ik heb twee honden op Bosch voer en die doen het er prima op.