Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oren tapen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
oren tapen
Hallo ,
Als je de oren van een Chinese naakthond overeind wilt hebben. Van af welke leeftijd kan dit dan het beste? En wanneer niet meer? Raden jullie dit aan of denken jullie dat ze vanzelf overeind komen? Hij is nu 3 maand.
Als je de oren van een Chinese naakthond overeind wilt hebben. Van af welke leeftijd kan dit dan het beste? En wanneer niet meer? Raden jullie dit aan of denken jullie dat ze vanzelf overeind komen? Hij is nu 3 maand.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: oren tapen
Tapen maakt lui. Kun je beter masseren om de bloedvaten te stimuleren.
En helpt het niet dan moet het zo zijn ,je kunt niet tegen de genen ingaan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Tapen maakt lui. Kun je beter masseren om de bloedvaten te stimuleren.

Sorry dat vroeg je niet.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Misschien komen ze ook wel overeind. Ik zal binnenkort een foto van hem plaatsen en dan kunnen jullie misschien oordelen. Ze staan wel wat omhoog maar de puntjes niet.

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
als de honden gaan wisselen dan zie soms dat de oren ''verkeerd'' gaan staan en dan is het mogelijk om de oren te tapen.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je de oren rechtop wilt hebben doe je een stukje tape op de knik. Na drie dagen er af, als het slap gaat hangen doe je een nieuw stukje tape... Masseren helpt ook... deels.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt! Masseren heb ik tot nu toe gedaan. Maar kan dat nu al of pas als hij wisselt?

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu !Theraposa schreef:Bedankt! Masseren heb ik tot nu toe gedaan. Maar kan dat nu al of pas als hij wisselt?
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
De wissel kan lang duren. Bij mijn chinees heeft het tot zn 9e maand geduurd.
Zijn oren staan recht maar vind hem met hangende oortjes vind ik hem leuker haha
Als hij net geslapen heeft op zn oren dan hangen ze naar voren.
Zijn oren staan recht maar vind hem met hangende oortjes vind ik hem leuker haha
Als hij net geslapen heeft op zn oren dan hangen ze naar voren.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
ALS je kiest voor tapen e.d. moet je daar nu mee beginnen.
Mij is altijd verteld dat als de hond eenmaal klaar is met wisselen, de oorstand definitief gevormd is en je er dus niets meer aan kan veranderen.
Mij is altijd verteld dat als de hond eenmaal klaar is met wisselen, de oorstand definitief gevormd is en je er dus niets meer aan kan veranderen.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hebben jullie misschien foto's hoe ik ze moet tapen. Ik vind het best nog wel lastig. Ik zag een filmpje van een Chinees op YouTube maar die vind ik te onduidelijk. Of zou iemand in mijn omgeving het voor me kunnen doen?

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het niet voldoende om een tapeje in de binnenkant van het oor te zetten? Op de knik zeg maar... Je moet wel stevige tape hebben dan. Witte waterbestendige leukoplast (2,5 cm breed)Theraposa schreef:Hebben jullie misschien foto's hoe ik ze moet tapen. Ik vind het best nog wel lastig. Ik zag een filmpje van een Chinees op YouTube maar die vind ik te onduidelijk. Of zou iemand in mijn omgeving het voor me kunnen doen?
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- Aantal honden: 3
Ik heb ook wel eens gehoord over van die snurkstrips in de oren plakken.. Ik heb een chihuahua met een beetje hangoortjes, gemasseerd enzovoort maar het heeft niet geholpen. Voor mij persoonlijk hoeft t ook niet, en t masseren vind ze heerlijk! 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ze weet getaped. Ik krijg ze wel recht overeind maar scheef op het kopje. Niet volledig recht over eind. Is dit erg? Verder staan ze wel gelijk. Alleen niet kaarsrecht naar boven gericht dus.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zie hier :
Tutorial oortjes tapen
Tutorial oortjes tapen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Thnx voor de link! Dat lijkt erg makkelijk. Enig idee wat dat schuim achtige materiaal is?

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen idee maar je kan ook van die zachte, schuimrubber krullers gebruiken.... verkrijgbaar bij kruidvat enzo..Theraposa schreef:Thnx voor de link! Dat lijkt erg makkelijk. Enig idee wat dat schuim achtige materiaal is?
-
- Zeer actief
Ik deed gewoon een stukje karton in de vorm van de oren erin vastplakken. Werkte perfect
Maar zat er nooit lang op, met wandelingen haalde ik het er weer af.

Maar zat er nooit lang op, met wandelingen haalde ik het er weer af.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik vind oren tapen eigenlijk best wel not-done. Als je persee een hond met opstaande oren wil, dan kies je toch voor een ras met opstaande oren?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat deed ze ook, maar ze staan nog niet.Roo schreef:Ik vind oren tapen eigenlijk best wel not-done. Als je persee een hond met opstaande oren wil, dan kies je toch voor een ras met opstaande oren?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Is die uit zichzelf gaan staan? En maakt het andere oor ook al aanstalte om overeind te komen? Toch wel fijn als ze er uit zien zoals normaal is, al zal het hondje zelf er niet door veranderen
Tijdens het wisselen kunnen de oortjes trouwens soms juist weer wat gaan hangen, maar als ze daarvoor stonden komen ze als het goed is gewoon weer overeind na het wisselen. Fien's oren stonden al bijna helemaal overeind toen ze 9 weken oud was (en daarna klapten ze zo mooi naar binnen, tegen elkaar aan) maar tijdens het wisselen hield ze haar oortjes af en toe heel erg gek. Overeind en dan de oortjes weggeklapt (zoals je hond doet om een onderdanige positie aan te nemen, maar dan de puntjes recht naar voren ipv naar achtern). Heb er helaas geen foto van

Tijdens het wisselen kunnen de oortjes trouwens soms juist weer wat gaan hangen, maar als ze daarvoor stonden komen ze als het goed is gewoon weer overeind na het wisselen. Fien's oren stonden al bijna helemaal overeind toen ze 9 weken oud was (en daarna klapten ze zo mooi naar binnen, tegen elkaar aan) maar tijdens het wisselen hield ze haar oortjes af en toe heel erg gek. Overeind en dan de oortjes weggeklapt (zoals je hond doet om een onderdanige positie aan te nemen, maar dan de puntjes recht naar voren ipv naar achtern). Heb er helaas geen foto van

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Hier ook een wisselende pup waarvan er 1 oor steeds vaker recht overeind gaat staan en het andere oor blijft mooi getipt.
Zaterdag ga ik naar een show dus ik zal daar eens advies vragen aan een border collie eigenaar.
Ik ben zelf in de weer geweest met tape, maar heb het er na 2 minuten toch maar weer verwijderd, straks doe ik het verkeerd ofzo.
En ze is ook pas net begonnen met wisselen dus ik heb nog even de tijd denk ik?
Zaterdag ga ik naar een show dus ik zal daar eens advies vragen aan een border collie eigenaar.
Ik ben zelf in de weer geweest met tape, maar heb het er na 2 minuten toch maar weer verwijderd, straks doe ik het verkeerd ofzo.
En ze is ook pas net begonnen met wisselen dus ik heb nog even de tijd denk ik?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze hangen alweer , slappe dingen :p. Vind dat tapen wel een gepruts. Weet niet of ik daarmee doorga.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe lang hebben ze gestaan ? Of staan ze helemaal niet als je de tape er af haalt?Theraposa schreef:Ze hangen alweer , slappe dingen :p. Vind dat tapen wel een gepruts. Weet niet of ik daarmee doorga.