Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv compleet krijgen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

billy20
Actief
Aantal honden: 2

kvv compleet krijgen

Ongelezen bericht door billy20 »

Sinds wij onze hond hebben zijn we al aan het uitproberen qua voedsel. Eerst brok: Farmfood, Jarco Hert, Nutro Lam. Op Nutro deed hij het redelijk op Farmfood absoluut niet en op Jarco een paar weken en toen ook niet meer. In zijn geval betekent dit diarree en een doffe vacht. Toen overgegaan op kvv. Op Energique nr. 4 ging het super, Carnibest Lam ging redelijk (vaker poepen), Darf natuur wil niet (diarree). Ik wil graag bio of wild gaan voeren vandaar dat ik Darf heb geprobeerd (Bandit vind ik echt te duur). Ik heb het vermoeden dat hij niet goed tegen rund kan. Mijn vriezer is echter niet zo groot dat ik meerdere soorten Darf kan combineren en een vriezer erbij is ook geen optie. Dus ik had het volgende bedacht: Darf kip/lam en Alaska fazant. Beide zijn niet compleet. Als ik dit combineer krijgt mijn hond dan alles binnen of moet ik nog een soort voeren?
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Re: kvv compleet krijgen

Ongelezen bericht door sky »

Hier krijgen ze iedere dag Darf eco en daarnaast of extra spiervlees (zebra/lama) of brokken (DLG) of wildmixen van degomeat (wildkonijn, haas, bosduif, kangoeroe) en wilde karkassen/nekken daarnaast hertengewei als kluif.

Ik weet dat er mensen zijn die Darf eco voeren en daarbij eenden nekken voeren als extra bot voor een steverige ontlasting. darf verkoopt zelf ook eco eendennekken.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Bij Darf kan de diarree ook komen door teveel spiervlees en zeker als dat spiervlees vooral uit vet bestaat. Sinds ze de samenstelling hebben veranderd verdragen ze het hier niet meer zo goed, Lotje helemaal niet, met diarree als gevolg. Ik vind het ook er erg vet uitzien tegenover eerst (nu zou er 10% meer spiervlees inzitten), dus ik vermoed dat het spiervlees meer vet is.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Linsey schreef:Bij Darf kan de diarree ook komen door teveel spiervlees en zeker als dat spiervlees vooral uit vet bestaat. Sinds ze de samenstelling hebben veranderd verdragen ze het hier niet meer zo goed, Lotje helemaal niet, met diarree als gevolg. Ik vind het ook er erg vet uitzien tegenover eerst (nu zou er 10% meer spiervlees inzitten), dus ik vermoed dat het spiervlees meer vet is.
Niet allen (vet) vlees kan slappe ontlasting veroorzaken, orgaan (incl. pens) net zo goed :wink: Aangezien er vaak een hoog percentage orgaan in kvv zit, zou dit ook nog wel eens de "boosdoener" kunnen zijn.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Irta schreef:
Linsey schreef:Bij Darf kan de diarree ook komen door teveel spiervlees en zeker als dat spiervlees vooral uit vet bestaat. Sinds ze de samenstelling hebben veranderd verdragen ze het hier niet meer zo goed, Lotje helemaal niet, met diarree als gevolg. Ik vind het ook er erg vet uitzien tegenover eerst (nu zou er 10% meer spiervlees inzitten), dus ik vermoed dat het spiervlees meer vet is.
Niet allen (vet) vlees kan slappe ontlasting veroorzaken, orgaan (incl. pens) net zo goed :wink: Aangezien er vaak een hoog percentage orgaan in kvv zit, zou dit ook nog wel eens de "boosdoener" kunnen zijn.
Dat is bij Darf niet het geval, er is meer spiervlees aan toegevoegd en orgaan is net geminderd in de nieuwe versie. Verder hebben ze met orgaan geen problemen, ze hebben in het verleden dagen gehad dat ze alleen orgaan kregen en ze hebben ook enkel pensdagen zonder probleem, dat geeft iets slappere ontlasting, maar diarree is iets anders dan slappe ontlasting :wink:
billy20
Actief

Linsey schreef:
Irta schreef:
Dat is bij Darf niet het geval, er is meer spiervlees aan toegevoegd en orgaan is net geminderd in de nieuwe versie. Verder hebben ze met orgaan geen problemen, ze hebben in het verleden dagen gehad dat ze alleen orgaan kregen en ze hebben ook enkel pensdagen zonder probleem, dat geeft iets slappere ontlasting, maar diarree is iets anders dan slappe ontlasting :wink:
In dat geval zou een andere soort van Darf dus dezelfde problemen geven? Ik weet helaas niet precies waar hij wel/niet tegen kan. Vervelende is dat Darf alleen in 5 kg te verkrijgen is dus als het niet goed gaat blijf je met die grote hoeveelheden zitten. Nu heb ik nog een andere hond die wel alles goed verdraagt maar die moet ook nog kilo's brokken die niet goed vielen opeten en nog 5 kg Darf. Misschien moet ik eens Carnibest bio proberen want dat is maar 1kg. Lastig als rekening wil houden met de gedode dieren maar je hond werkt niet mee. :ugh:
Afbeelding
billy20
Actief

sky schreef:Hier krijgen ze iedere dag Darf eco en daarnaast of extra spiervlees (zebra/lama) of brokken (DLG) of wildmixen van degomeat (wildkonijn, haas, bosduif, kangoeroe) en wilde karkassen/nekken daarnaast hertengewei als kluif.

Ik weet dat er mensen zijn die Darf eco voeren en daarbij eenden nekken voeren als extra bot voor een steverige ontlasting. darf verkoopt zelf ook eco eendennekken.
Probleem met wild vind ik dat er ook veel gefokt wild is wat dus eigenlijk bio-industrie is. Ik weet niet of Degomeat wel echt wild heeft maar dat kan ik hier in de buurt ook niet krijgen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”