Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Come back van Kay

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Come back van Kay

Ongelezen bericht door gyanty »

Vandaag na 1,5 jaar heeft Kay weer voor eerst een officiele wedstrijd gelopen. Eruit geweest door zijn kreupelheid, ziekte van mij en een behoorlijke tijd dat we aan hernieuwde samenwerking hebben gewerkt. Maar nu zijn we weer terug. Gister dus de fhn wedstrijd gelopen in Vlagtwedde.

En Kay is nog steeds Kay. Een echte laagvlieger. Beetje druk in zijn kop, maar al zoveel beter dan de wedstrijden van meer dan een jaar geleden. We begonnen met het vast parcours. Eerst maar beetje opwarmen met een balletje erbij en dan gaan met die banaan. Ondanks na de tweede hindernis al een disk wat het zeker geen slecht rondje. De disk was ongetwijfeld mijn fout. We mochten de ingang van de tunnel kiezen en ik wilde de verste zodat hij mooi recht voor de kat zou uitkomen. Helaas duwde ik Kay te ver naar buiten en was ik het contact even met hem kwijt waardoor hij de kattenloop opliep in plaats van naar de tunnel. Er vielen wel wat latjes, maar de muur bleef bijvoorbeeld staan. Ik wordt beter in parcoursen onthouden en heb minder tijd nodig ondertussen om na te denken welke hindernissen ik moet hebben en dat heeft wel degelijk een heel goed effect op Kay. Ik sta ook vaker op de juiste positie (hem bijhouden heb ik wel afgeleerd, dat wordt nooit wat!).

Daarna had ik de jumping. Hier is een filmpje van! Op de jumping ben ik vooral erg trots op de afstandstart. Kay vind dit heel moeilijk en gooit daarom vaak het eerste latje eraf. Maar om enige kans van slagen te hebben met dit parcours moest ik het erop wagen. Samen met hem starten was zeker uitgelopen op een onmogelijk wissel, een ronddraaiende en gefrustreerde Kay. Of het kwam omdat hij van te voren nog schrok omdat ik ineens bedacht dat ik mijn zonnebril nog op had (en die lang hem heen naar de kant gooide) of niet, ben heel blij met het resultaat. Oke wel 4 latjes en 1 keer verkeerde insteek bij de paaltjes, maar wel een stuurbare hond en zonder disk rond gekomen. Dat is voor ons echt wel het eerste streven! We werden 35 van de 65. Hier het filmpje (inclusief het stukje met de zonnenbril)

http://www.youtube.com/watch?v=WhI8wvwd ... e=youtu.be

En vervolgens het spel. Dat ging echt heel erg lekker. Hij was snel, maar erg goed oplettend. Hij was super geconcentreerd en hij heeft er geen latjes afgegooid!!! Dat is een prestatie op zich met Kay! We mochten deze dag dan ook afsluiten met een 3e plaats met 290 punten! Super trots natuurlijk! Ik heb een echt spelletjeshondje. Haal je helaas geen promotiepunten mee, maar wel een beker! Dat is ook leuk!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Come back van Kay

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat leuk! Ook erg leuk om het filmpje te zien :D Gefeliciteerd met de 3e plaats! :cheer:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zou hem 3 meter verderop zetten bij de 1e sprong. Dat ie even een aanloopje nemen kan. Nu moet hij met 1 kleine sprong al springen...

En natuurlijk gefeliciteerd mt je 3e plaats :cheer:
gyanty
Zeer actief

Machie schreef:Ik zou hem 3 meter verderop zetten bij de 1e sprong. Dat ie even een aanloopje nemen kan. Nu moet hij met 1 kleine sprong al springen...

En natuurlijk gefeliciteerd mt je 3e plaats :cheer:
Die afstand op de eerste hindernis heb ik heel bewust niet te groot omdat ik al erg ver van hem af sta. Hij gooit altijd de eerste lat eraf en door hem er onder te zetten moet hij nu de eerste hindernis echt omhoog springen. Als ik namelijk op afstand sta, gaat hij jakkeren en hoe verder ik hem terug zet hoe groter de kans dat hij vaart gaat maken en daardoor dus niet meer omhoog komt (zoals je verder in parcours ziet, hij laat zijn kont hangen waardoor er dus latten getikt worden, gevolg van toch nog te veel jakkeren en beperking van zijn bouw met weinig hoeking in de achterkant). Voor de snelheid heb ik de aanloop ook niet nodig met Kay haha! Maar we trainen daar wel op en gaat steeds beter hoor!
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ah ok, dan zou ik veeeeeel sprongtraining doen. Hij springt idd niet heel fijn. Met Dumas heb ik tijden eigenlijk alleen rechte lijntjes met wisselende afstanden gesprongen en hij springt momenteel beter dan ooit!

iig succes samen!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Fijn is dat als je als team kunt lopen. Dat drukke herken ik wel, Ziva heeft dat ook. En als ik dan nog zenuwachtig doe wordt het echt een chaotisch geheel :mrgreen:

Ik heb ooit de tip gekregen met afstandsstarts om in ieder geval de rust te behouden tot ze daadwerkelijk de eerste sprong hebben genomen. Ik ging vaak daarvoor al lopen en dan ging die lat ook geheid omdat ze dan met mij bezig was ipv de sprong. Bij haar hielp dat echt heel goed.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
gyanty
Zeer actief

Machie schreef:Ah ok, dan zou ik veeeeeel sprongtraining doen. Hij springt idd niet heel fijn. Met Dumas heb ik tijden eigenlijk alleen rechte lijntjes met wisselende afstanden gesprongen en hij springt momenteel beter dan ooit!

iig succes samen!
Jep, daar ben ik afgelopen jaar ook veel mee bezig geweest. :lol1: Op training springt hij ook echt al veel beter dan een jaar geleden. Op wedstrijd kan je natuurlijk door spanning wel weer even wat terugval verwachten. Maar bij lange na ook weer niet wat ik dik een jaar geleden op wedstrijden zag. Bij het spel heeft hij dan wel weer alle latten laten liggen, dus hij kan het ook wel. Zit hem ook heel erg in mijn hendelen.

En inderdaad zoals Lysette zegt. Rust, rust, rust is het enige wat nog tegen mij gezegd wordt. En heel goed op mijn lichaam letten, het is soms millimeterwerk waar Kay al wel niet op let hoor. En zeker inderdaad niet te vroeg wegstappen!

Ik maak me ook geen illussie dat we ooit kampioen worden hoor. Ergens over een jaar of 4 promoveren we naar de b ofzo :smile2:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”