Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DNA onderzoek pups
Moderator: moderatorteam
- bieb4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij
- Aantal honden: 2
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Re: DNA onderzoek pups
Een nieuwsgierige vraag waarom heb jij het laten doen?Ik weet niet over welke ras het gaat maar zag jou hond er zo anders uit als zijn vader?_Inge_ schreef:Ik als pupkoper wel
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je bedoeld dat de Raad ook officieel de DNA testen accepeert en stambomen afgeeft voor de pups.bieb4 schreef:Heeft iemand ervaring met de Raad en een DNA onderzoek bij de pups, omdat men denkt dat de verkeerde reu als vader opgegeven is???
Ja dus.!
Wat je zegt ben je zelfffff 

- bieb4
- Zeer actief
Nee dat bedoel ik niet.
Laatst gewijzigd door bieb4 op 01 feb 2015 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Geen ervaring....zou t indien nodig zo laten doen....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hoe moeten zxe daar achter komen dan.?bieb4 schreef:Nee dat bedoel ik niet.
ik bedoel wat de raad doet als ze denken dat een fokker een andere reu opgeeft dan degene die daadwerkelijk gedekt heeft(bv vader op dochter en dan een andere reu opgeven zodat er toch stambomen op komen)
Of het moet qua kleuren pups niet kunnnen uit die combi of iemand moet het doorgegeven hebben zo'n vermoeden.?
Is het echt zo dan is daar de commissie van wijze mensen en moet je voor vverschijnen ,krijg je boete of mag een periode niet fokken en je krijgt geen stamboom bij de pups.
Vader x dochter combi mag niet.
Maar dit zal wel een hoor hoor en fluister veronderstelling zijn lijkt mij.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Hoe moeten zxe daar achter komen dan.?bieb4 schreef:Nee dat bedoel ik niet.
ik bedoel wat de raad doet als ze denken dat een fokker een andere reu opgeeft dan degene die daadwerkelijk gedekt heeft(bv vader op dochter en dan een andere reu opgeven zodat er toch stambomen op komen)
Of het moet qua kleuren pups niet kunnnen uit die combi of iemand moet het doorgegeven hebben zo'n vermoeden.?
Is het echt zo dan is daar de commissie van wijze mensen en moet je voor vverschijnen ,krijg je boete of mag een periode niet fokken en je krijgt geen stamboom bij de pups.
Vader x dochter combi mag niet.
Maar dit zal wel een hoor hoor en fluister veronderstelling zijn lijkt mij.
Weet bijna zeker dat t gebeurd....maar met verstand & dus dat t niet direct opvalt ivm kleurtjes & vacht....
- bieb4
- Zeer actief
je hebt gelijk 100% zeker weten doe ik het nietMaar dit zal wel een hoor hoor en fluister veronderstelling zijn lijkt mij.
Laatst gewijzigd door bieb4 op 01 feb 2015 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je bedoeld dat de Raad erachter komt als de eigenaar DNA testen laat doen.? Nee hoor.bieb4 schreef:je hebt gelijk 100% zeker weten doe ik het niet maar ken de situatie wel iets beter dan een hoor hoor en fluitser veronserstelling.Maar dit zal wel een hoor hoor en fluister veronderstelling zijn lijkt mij.
en hoe de raad er achter komt...DNA testen...!!
en qua kleur zijn alle ouderdieren gelijk!!

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
& das nou jammerbouvierpoedel schreef:Je bedoeld dat de Raad erachter komt als de eigenaar DNA testen laat doen.? Nee hoor.bieb4 schreef:je hebt gelijk 100% zeker weten doe ik het niet maar ken de situatie wel iets beter dan een hoor hoor en fluitser veronserstelling.Maar dit zal wel een hoor hoor en fluister veronderstelling zijn lijkt mij.
en qua kleur zijn alle ouderdieren gelijk!!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Waaom.?crutz schreef:& das nou jammerbouvierpoedel schreef:Je bedoeld dat de Raad erachter komt als de eigenaar DNA testen laat doen.? Nee hoor.bieb4 schreef:je hebt gelijk 100% zeker weten doe ik het niet maar ken de situatie wel iets beter dan een hoor hoor en fluitser veronserstelling.Maar dit zal wel een hoor hoor en fluister veronderstelling zijn lijkt mij.
en qua kleur zijn alle ouderdieren gelijk!!zouden ze van mij mee mogen pakken
Als het een ongelukje is en hij zo de pups van pa uitselecteert en voor de rest gewoon wel stamboom aanvraagd is er niets aan de hand.
Als hij de boel wil flessen dan zou hij het zo laten en geen DNA testen doen en gewoon stamboom aanvragen.

- bieb4
- Zeer actief
Waaom.?
Als het een ongelukje is en hij zo de pups van pa uitselecteert en voor de rest gewoon wel stamboom aanvraagd is er niets aan de hand.
Als hij de boel wil flessen dan zou hij het zo laten en geen DNA testen doen en gewoon stamboom aanvragen
Laatst gewijzigd door bieb4 op 01 feb 2015 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
_Jules_
- Zeer actief
Peruaanse naakthond. Ik nam een behaarde Peruaan uit het nestje. Naja dat zijn toverballen dus kunnen alle kleuren hebben en die van mij had een Mechelse herder kleurtje.. Maar toen ze ouder werden begon hij toch wel erg groot te worden, ander gedrag enz..Naakte zusje wat nog bij de fokker zat, was toch ook wel anders en de fokker heeft toen een DNA test laten doen via de RvB. Duurde wel erg lang voordat de uitslag kwam, maar de reu was dus niet de vader. En toen wist de fokker opeens wel welke Mechelse herder van haar dan de vader was.M@rijke schreef:Een nieuwsgierige vraag waarom heb jij het laten doen?Ik weet niet over welke ras het gaat maar zag jou hond er zo anders uit als zijn vader?_Inge_ schreef:Ik als pupkoper wel
Hier ging het dus om een totaal ander ras die de vader was.

-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Oeps ja dat kan gebeuren_Inge_ schreef:Peruaanse naakthond. Ik nam een behaarde Peruaan uit het nestje. Naja dat zijn toverballen dus kunnen alle kleuren hebben en die van mij had een Mechelse herder kleurtje.. Maar toen ze ouder werden begon hij toch wel erg groot te worden, ander gedrag enz..Naakte zusje wat nog bij de fokker zat, was toch ook wel anders en de fokker heeft toen een DNA test laten doen via de RvB. Duurde wel erg lang voordat de uitslag kwam, maar de reu was dus niet de vader. En toen wist de fokker opeens wel welke Mechelse herder van haar dan de vader was.M@rijke schreef:Een nieuwsgierige vraag waarom heb jij het laten doen?Ik weet niet over welke ras het gaat maar zag jou hond er zo anders uit als zijn vader?_Inge_ schreef:Ik als pupkoper welStamboom kon ik dus weer inleveren.
Hier ging het dus om een totaal ander ras die de vader was.
-
Angelique.
Ik heb een dna profiel laten maken voor mijn pups, maar niet omdat ik twijfelde over de vader, ik stond ernaast zeg maar
En ik ken iemand die door de raad is verplicht dna af te laten nemen omdat er fokkers waren die zeiden dat dat de vader absoluut niet kon zijn, een circus van jewelste wat mega lang duurde, de pups waren bijna 2 jaar toen ze de stambomen pas kregen.
De opgegeven vader was gewoon de vader trouwens.
En ik ken iemand die door de raad is verplicht dna af te laten nemen omdat er fokkers waren die zeiden dat dat de vader absoluut niet kon zijn, een circus van jewelste wat mega lang duurde, de pups waren bijna 2 jaar toen ze de stambomen pas kregen.
De opgegeven vader was gewoon de vader trouwens.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja snap het.bieb4 schreef:Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik ben miss. niet duidelijkWaaom.?
Als hij de boel wil flessen dan zou hij het zo laten en geen DNA testen doen en gewoon stamboom aanvragen![]()
teef loops loopt bij 2 reuen in de tuin....en na 4 week kom je erachter dat teef drachtig is......reu 1 is vader, reu 2 onverwant(tenminste geen verboden combi voor de raad) pups met stambomen leveren meer op dus is de keuze snel gemaakt...reu 2(ongerontgent overigs). Maar als je de reuen persoonlijk kent zal Pa(reu 1) het nooit toestaan dat reu 2 een teef dekt waar hij zelf bij loopt.
Dus worden er stambomen aangevraagt terwijl het een verboden combi is en nu is mijn vraag heeft de raad in het verleden weleens zo een combi aangepakt..door de pups DNA te testen. DNA Pa is bekend bij de raad.
Maar dan nog weet de Raad het niet en zal dus niets doen ,zolang de Raad geen daadwerkelijke tip binnen krijgt.
Geeft iemand het aan dan zullen er misschien stappen worden ondernomen met ttesten en daaruit vloeiende straf.
En dat kan zijn een periode niet mogen fokken.
Maar ja hij kann het ook op een ongelukje gooien en ter goeder trouw zijn geweest als het erop aan komt.

-
_Jules_
- Zeer actief
Ze zijn niet allemaal getest maar bij een paar was het wel duidelijk dat er iets niet klopte.M@rijke schreef:Oeps ja dat kan gebeuren_Inge_ schreef:Peruaanse naakthond. Ik nam een behaarde Peruaan uit het nestje. Naja dat zijn toverballen dus kunnen alle kleuren hebben en die van mij had een Mechelse herder kleurtje.. Maar toen ze ouder werden begon hij toch wel erg groot te worden, ander gedrag enz..Naakte zusje wat nog bij de fokker zat, was toch ook wel anders en de fokker heeft toen een DNA test laten doen via de RvB. Duurde wel erg lang voordat de uitslag kwam, maar de reu was dus niet de vader. En toen wist de fokker opeens wel welke Mechelse herder van haar dan de vader was.M@rijke schreef:Een nieuwsgierige vraag waarom heb jij het laten doen?Ik weet niet over welke ras het gaat maar zag jou hond er zo anders uit als zijn vader?_Inge_ schreef:Ik als pupkoper welStamboom kon ik dus weer inleveren.
Hier ging het dus om een totaal ander ras die de vader was.was hij de enige in het nest die een andere vader had?

- yuki
- Zeer actief
Ik weet alleen als bv een Rasver. gerede twijfel heeft over een dekking van een van haar leden, of er komen pups onder de vlag van de RV waarvan geen dekmelding is gedaan etc., ze dit bij de Raad kan aangeven en de raad kan vragen dna bij alle pups te laten afnemen. Dit komt dan voor kosten van de fokker, als de Raad besluit hiertoe over te gaan.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther