Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup eet slecht. Bijvoeren met pupmelk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Pup eet slecht. Bijvoeren met pupmelk?

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn pup eet slecht, al bij de fokker vanaf het moment dat de moeder geen melk meer gaf, begon de pup er te schraal uit te zien.

Ze eet wel, maar met weinig smaak. Inmiddels heb ik al heel wat merken uitgeprobeerd en staat de gangkast vol met aangebroken zakken. Ook verschillende soorten KVV heb ik geprobeerd. Vaak eet ze het dan een paar dagen redelijk goed, maar laat ze het daarna staan.

Ik ben met dit probleem naar de dierenarts geweest en die heeft haar onderzocht. De dierenarts ziet nog geen reden om nader onderzoek te starten - ze is goed vrolijk, lijkt verder gezond, groeit ook goed maar.. is nog steeds te schraal. Ze begint wel beter te eten, maar het lijkt erop dat ze te hard groeit om haar achterstand nog in te halen. Alles wat ze binnen krijgt gaat naar groei en niet naar wat vlees op dr botten.

Nu kwam de eigenaar van een dierenwinkel waar ik normaal nooit kom met een idee waar ik veel eerder aan had moeten denken: puppymelk. Ik heb een busje van FarmFood mee gekregen en daar wat van door haar brokken gedaan met wat warm water. Ze heeft, heel zeldzaam, haar hele bak leeg gegeten en er nog een schep bij gekregen. Als ik het busje melkpoeder nu open maak, staat ze voor mijn neus met smekende oogjes. Zo'n blik heb ik alleen nog van haar gezien als het om leverworst, frikandel of ander junkfood ging.

Eindelijk lijk ik iets gevonden te hebben waarmee ik mijn biafra-hondje wat mee kan spekken. Ik weet dat hier op het forum veel mensen zijn die veel van voeding af weten. Naar jullie idee - kan het kwaad om een pup van bijna 4,5 maand nog bij te voeren met puppymelk?
Afbeelding
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Re: Pup eet slecht. Bijvoeren met pupmelk?

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Paisley schreef:Mijn pup eet slecht, al bij de fokker vanaf het moment dat de moeder geen melk meer gaf, begon de pup er te schraal uit te zien.

Ze eet wel, maar met weinig smaak. Inmiddels heb ik al heel wat merken uitgeprobeerd en staat de gangkast vol met aangebroken zakken. Ook verschillende soorten KVV heb ik geprobeerd. Vaak eet ze het dan een paar dagen redelijk goed, maar laat ze het daarna staan.

Ik ben met dit probleem naar de dierenarts geweest en die heeft haar onderzocht. De dierenarts ziet nog geen reden om nader onderzoek te starten - ze is goed vrolijk, lijkt verder gezond, groeit ook goed maar.. is nog steeds te schraal. Ze begint wel beter te eten, maar het lijkt erop dat ze te hard groeit om haar achterstand nog in te halen. Alles wat ze binnen krijgt gaat naar groei en niet naar wat vlees op dr botten.

Nu kwam de eigenaar van een dierenwinkel waar ik normaal nooit kom met een idee waar ik veel eerder aan had moeten denken: puppymelk. Ik heb een busje van FarmFood mee gekregen en daar wat van door haar brokken gedaan met wat warm water. Ze heeft, heel zeldzaam, haar hele bak leeg gegeten en er nog een schep bij gekregen. Als ik het busje melkpoeder nu open maak, staat ze voor mijn neus met smekende oogjes. Zo'n blik heb ik alleen nog van haar gezien als het om leverworst, frikandel of ander junkfood ging.

Eindelijk lijk ik iets gevonden te hebben waarmee ik mijn biafra-hondje wat mee kan spekken
. Ik weet dat hier op het forum veel mensen zijn die veel van voeding af weten. Naar jullie idee - kan het kwaad om een pup van bijna 4,5 maand nog bij te voeren met puppymelk?
Ik denk dat dit het probleem is. Ze krijgt elke keer wat lekkerders, dus ze is jullie gewoon te slim af :wink:
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Sommige honden eten gewoon dat wat precies nodig is voor hen. Ik heb een slechte eter gehad (tot 1,5 jaar ook altijd strijd gehad om het eten) en haar zoon Melo is nu 2 en die eet nog steeds niet meer dan nodig. Die is ook schraal, maar hij eet bijvoorbeeld ook pas iets nadat hij actief geweest is. 's ochtends eet hij zijn brokken niet, totdat hij zijn ronde gedaan heeft (grote wandeling of naar het park) en dan eet hij pas.

Ik kreeg met Senna ook altijd de opmerking dat ze veel te mager was, maar ik kreeg er gewoon niet meer in. Ze at gewoon slecht.

Geef je haar brok? Heb je al vlees geprobeerd?
Dit was voor mij de oplossing: het einde van de strijd om eten. Sinds ik vers vlees ben gaan voeren, eet Senna goed.
Laatst gewijzigd door v. 't Brabantse Bont op 07 mei 2013 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik denk dat ze jullie nu gewoon uitprobeert en waarschijnlijk over een paar dagen de brokken met pupmelk ook laat staan. Gewoon volhouden dus en als ze het graag lust de pupmelk er bij blijven doen voorlopig.
Ik weet niet hoe oud ze nu is maar hte zou ook kunnen dat ze liever zachte brokken eet omdat ze wat last van haar tanden heeft.
Ik heb hier ook een hond die liever geweekte brokken eet dan droge maar daarentegen graag een kuif eet !
Sandra
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

"Uitproberen" geloof ik niet in. Een pup met een goede eetlust eet. Ze heeft geen last van haar tanden of kiezen want een gewoon kauwbot geeft ze van jetje en ik heb nu bijvoorbeeld de geperste brok van Prins, die zijn heel bros. Ze laat vaak zien dat ze haar tanden en kiezen graag gebruikt en ook vóór het wisselen at ze zeer slecht. Geweekt met water wil ze ze ook niet eten. KVV eet ze ook slecht.
V. ´t Brabantse Bont schreef: Geef je haar brok? Heb je al vlees geprobeerd?
Ja, staat ook in openingspost. Smuldier, carnibest en rodi uit de vriezer. Eerst was ik enthousiast omdat haar ontlasting er beter van werd (die was voor de overstap slecht, nu niet meer) maar later at ze ook KVV slecht en inmiddels weer op brok. Ik ben het zat om steeds weer dat ranzige vlees wat ze laat staan in mijn vuilnisbak te moeten gooien. Ook ben ik vaak niet thuis en dan is KVV erg onhandig.
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Hier ook een elendige eter!
Vanaf pup af aan..
Hij krijgt kvv.. Maar laat vaak staan of eet de helft op.
Ik ga er niks doorheen gooien zodat het lekkerder smaakt.
Niet eten? Dan is dat jou probleem dan moet je maar weer een dag wachten.
(Wij voeren 1 keer per dag)
En volgende dag eet hij ook niet helemaal oke.
Hij krijgt een goede voeding dus daar ligt het niet aan.
Als hij wel te mager word, dan ga ik wel overleggen met de da wat ik er aan kan doen.
Maar die is natuurlijk van de brokken(helaas)
Maar hij is nu wel goed op gewicht
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Wat jij zegt Semmy, dat heeft voor mijn hond het beste gewerkt. Ik was in het begin erg bezorgd en Mila was aan de kleine magere kant ondanks alles. Wat ze de ene dag met smaak at, volgende dag hoefde ze dat niet meer. Geloof me ik heb echt alles geprobeerd qua brokken, versvoer en al het andere aanverwante. Steeds iets erdoor doen en ja hoor dan at madam het wel.. ze wachtte gewoon net zo lang tot ik zo ongerust werd en zij wat anders kreeg.

Echt ze speelt met je! Uiteindelijk heeft het beste geholpen alle speeltjes, botjes, lekkers weghalen.. voer neerzetten en niets anders geven.

En nee ze is nog steeds geen bijster goede eter.. wat anderen al noemen, ze eet precies wat ze zelf nodig heeft en meer ook niet.
Paisley
Zeer actief

Ik had laatst een beroerde, half uitgedroogde pup omdat ze de hele dag niet had gegeten en te weinig had gedronken icm een drukke dag vol nieuwe indrukken (zie Medisch).

Nee, ik vind het te makkelijk om te zeggen: Dan eet ze maar niet. Ze is broodmager geweest (gelukkig iets bijgetrokken) en doet zichzelf schade aan op deze manier. Ik kan haar niet dwangvoeren maar ik doe wel mijn best om iets te vinden wat gezond voor haar is en wat ze wél accepteert.

Maar dat was mijn vraag ook niet. Ik vroeg me meer af - is er iemand die weet of het schadelijk is om een oudere pup nog puppymelk te geven?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Cara is ook een moeilijke eter. Als pup hebben we ons heel braaf gehouden aan het regeltje van 10 minuten de kans geven en dan weghalen. Nouja, dat vond Cara best, dan at ze toch niet... Ze werd mager, maar bleef vertikken om te eten (kreeg KVV - Smuldier en Lotgering).

Sinds ze bij mij woont (het eerste jaar woonde ze bij mijn ouders, omdat ik niet zo handig ben met pups) eet ze genoeg om op gewicht te blijven, maar ook echt niet meer. Als ze enige hond zou zijn zou ze gewoon op vrij voeren staan, ze eet toch nooit meer dan ze nodig heeft om op gewicht te blijven. Met Jamey erbij is dat alleen niet bepaald een optie.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Paisley schreef:Ik vroeg me meer af - is er iemand die weet of het schadelijk is om een oudere pup nog puppymelk te geven?

Volgens mij is het niet schadelijk en als je je pup met wat puppymelk " aan de gang " kunt houden zou ik er lekker nog even mee doorgaan.
Ik zou de hoeveelheid mettertijd echter wel langzamerhand gaan afbouwen , maar voorlopig is het even belangrijker dat ze voldoende voeding binnen krijgt lijkt mij.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Nee, dat is niet schadelijk. Voor een normaal etende hond is het te rijk voer maar in dit geval lijkt het de oplossing. Een broodmagere pup is zeker niet goed voor een gezonde groei.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Paisley
Zeer actief

Blij dat niemand er kwaad in ziet. De pup heeft vandaag fantastisch gegeten, ik hoop dat dit zich zo voortzet.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nou ja zeg, de knop is helemaal om lijkt het!!! Ze heeft ook vandaag weer super gegeten en is ze thuis nogal op voer gericht. Zo gaat het aanleren van commando's ineens stukken makkelijker. Ze is de laatste week aangekomen en bedenk me voor het eerst dat het op deze manier wel eens te snel zou kunnen gaan en ga voor het eerst minder gul om met extra scheppen voer, worst en kaas.
Echt, ik ben al 2,5 maand aan het klooien met eten, en nu eet ze gewoon ineens. Puppymelk doet de truuk.
Ik ben een gelukkig mens :-D
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

houd wel de ontlasting in de gaten,
want veel honden krijgen op ten duur een vorm van lactose intolerantie
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Paisley schreef:Nou ja zeg, de knop is helemaal om lijkt het!!! Ze heeft ook vandaag weer super gegeten en is ze thuis nogal op voer gericht. Zo gaat het aanleren van commando's ineens stukken makkelijker. Ze is de laatste week aangekomen en bedenk me voor het eerst dat het op deze manier wel eens te snel zou kunnen gaan en ga voor het eerst minder gul om met extra scheppen voer, worst en kaas.
Echt, ik ben al 2,5 maand aan het klooien met eten, en nu eet ze gewoon ineens. Puppymelk doet de truuk.
Ik ben een gelukkig mens :-D
Gelukkig! Hopelijk zet dit zo door en kun je op een gegeven moment de puppy melk afbouwen.

Gol at ook zo slecht als pup. En het was al zo'n mager klein ding toen ze bij me kwam. Bij Gol was vers voeren de truuk, al bleef ze vrij schraal. Ze kon ook toen dagenlang weigeren te eten. Vreselijk vond ik dat, ik zette haar dan ook maar wat anders voor want ze kon het gewoon niet hebben om zo lang niet te eten.
Na haar castratie was dat helemaal over trouwens, nu moet ik moeite doen om haar slank te houden. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ze iets zou weigeren te eten :F:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Paisley schreef:Ik had laatst een beroerde, half uitgedroogde pup omdat ze de hele dag niet had gegeten en te weinig had gedronken icm een drukke dag vol nieuwe indrukken (zie Medisch).

Nee, ik vind het te makkelijk om te zeggen: Dan eet ze maar niet. Ze is broodmager geweest (gelukkig iets bijgetrokken) en doet zichzelf schade aan op deze manier. Ik kan haar niet dwangvoeren maar ik doe wel mijn best om iets te vinden wat gezond voor haar is en wat ze wél accepteert.

Maar dat was mijn vraag ook niet. Ik vroeg me meer af - is er iemand die weet of het schadelijk is om een oudere pup nog puppymelk te geven?
Ik zou werkelijk niet weten waarom het schadelijk zou zijn. Het is kunstmatig natuurlijk, maar als je daaraan voorbij gaat, lijkt het me geen probleem. Misschien kun je als alternatief een beetje geitenmelk er overheen doen. Dat wordt hier ook altijd flink gewaardeerd.

En het is makkelijk gezegd hoor, dat 'dan eten ze maar niet', maar ik vind het ook niet prettig. Een van mijn puppen at ook vreselijk slecht en we denken (zijn baasjes ook) dat hij daardoor toch niet is uitgegroeid zoals ik had verwacht als pup zijnde. Succes ermee!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Paisley schreef:Ik had laatst een beroerde, half uitgedroogde pup omdat ze de hele dag niet had gegeten en te weinig had gedronken icm een drukke dag vol nieuwe indrukken (zie Medisch).

Ik zou werkelijk niet weten waarom het schadelijk zou zijn. Het is kunstmatig natuurlijk, maar als je daaraan voorbij gaat, lijkt het me geen probleem. Misschien kun je als alternatief een beetje geitenmelk er overheen doen. Dat wordt hier ook altijd flink gewaardeerd.

En het is makkelijk gezegd hoor, dat 'dan eten ze maar niet', maar ik vind het ook niet prettig. Een van mijn puppen at ook vreselijk slecht en we denken (zijn baasjes ook) dat hij daardoor toch niet is uitgegroeid zoals ik had verwacht als pup zijnde. Succes ermee!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ik zie ook geen enkele reden waarom het slecht zou zijn. Het is toch een pup? Normaal bij de moeder zou ze ook nog een hele tijd bijlurken, zolang als moeders het toelaat...
Gewoon bijvoeren, en op een bepaald moment afbouwen of vervangen voor iets anders als je het idee hebt dat het niet meer nodig is.
nel-joey
Actief
Mijn ras(sen): havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door nel-joey »

Nee is niet schadelijk...

Mijn pup was met 4 maanden ook zo, wilde niks maar niks eten, was vreselijk schraal, ook puppymelk er doorheen gedaan, en toen at hij wel....met 6 maanden afgebouwd, nu enkelt de kvv Carnibest, is goed op gewicht nu, eet de ene dag prima de andere dag wat minder, is een kieskauw dat wel en eet geen grote porties, wil geen brokken, alle merken ook zowat geprobeerd....en kvv wil hij nu enkelt canibest.

Maar heb het dus ook gedaan zoals jij nu, en kan echt geen kwaad...die van mij was ook vreselijk schraal....met de tijd afbouwen steeds minder door het voer doen...

MVG
AfbeeldingAfbeelding
DierenshopNaDiVo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rasloos: Pointermix X Whippetmix(?)

Ongelezen bericht door DierenshopNaDiVo »

Paisley schreef:Misschien kun je als alternatief een beetje geitenmelk er overheen doen. Dat wordt hier ook altijd flink gewaardeerd.
FarmFood No.1 van FarmFood is gemaakt van volle geitenmelk. :)
Groetjes van Simone & Pootjes van Valero

http://www.diervoedingnatuurlijk.nl
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Waarom zou je pup geitenmelk kopen als je ook bij de jumbo etc voor een fractie van de prijs kant originele geitenmelk kunt kopen?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”