Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beste loopsheidbroekje?
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
beste loopsheidbroekje?
Oortje is nu voor de tweede keer loops. De eerste keer was ik op vakantie op schier dus had ik niks geen broekje nodig. Nu ben ik thuis, en aangezien ze best veel bloed verliest en lang niet alles zelf opruimt vind ik het toch wel fijn om haar een broekje oid aan te doen. In ieder geval tijdens de nacht of als ik weg ben.
Nu had ik een simpel zwart broekje gekocht waar je volgens de aanwijzing een zakdoekje of een stuk dubbelgevouwen wcpapier in kon doen om het bloed op te vangen. Dat werkt natuurlijk voor geen meter omdat het niet absorbeert en de boel heel vies aan gaat koeken, dus in plaats daarvan deed ik er mensen inlegkruisjes in (want voor maandverband is het te klein). Dat werkt opzich wel, maar het absorbeert alsnog maar heel weinig, en ze likt er ondanks het broekje voortdurend bij langs waardoor er extra vervelende bloedvlekken in de bank of haar dekentje komen, of waar ze dan maar op ligt. Het grootste probleem is echter dat de bandjes nogal vervelend strak zitten bij haar liezen. Dat ligt niet aan de maat, want als het minder strak zit dan zakt het haar van de kont af, en schuift het steeds opzij. Al vrij snel kreeg ze dus lelijke schuurplekken in dr liezen.
Op dit moment heeft ze dus geen broekje aan, bedek ik de bank elke dag met nieuwe handdoeken (die alsnog niet alles tegenhouden), en ligt de vloer constant vol verse bloeddruppels. Maar aangezien er toch al ziljoenen jaren mensen met loopse honden zijn zullen er vast betere producten ontwikkeld zijn die wel goed werken, zonder dat ze te strak zitten en schuren enzo. Op internet vind ik echter zooooo veel verschillende soorten broekjes dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus ben ik benieuwd naar de ervaringen hier: met welke producten helpen jullie je teef blij en je huis schoon de loopsheid door?
Nu had ik een simpel zwart broekje gekocht waar je volgens de aanwijzing een zakdoekje of een stuk dubbelgevouwen wcpapier in kon doen om het bloed op te vangen. Dat werkt natuurlijk voor geen meter omdat het niet absorbeert en de boel heel vies aan gaat koeken, dus in plaats daarvan deed ik er mensen inlegkruisjes in (want voor maandverband is het te klein). Dat werkt opzich wel, maar het absorbeert alsnog maar heel weinig, en ze likt er ondanks het broekje voortdurend bij langs waardoor er extra vervelende bloedvlekken in de bank of haar dekentje komen, of waar ze dan maar op ligt. Het grootste probleem is echter dat de bandjes nogal vervelend strak zitten bij haar liezen. Dat ligt niet aan de maat, want als het minder strak zit dan zakt het haar van de kont af, en schuift het steeds opzij. Al vrij snel kreeg ze dus lelijke schuurplekken in dr liezen.
Op dit moment heeft ze dus geen broekje aan, bedek ik de bank elke dag met nieuwe handdoeken (die alsnog niet alles tegenhouden), en ligt de vloer constant vol verse bloeddruppels. Maar aangezien er toch al ziljoenen jaren mensen met loopse honden zijn zullen er vast betere producten ontwikkeld zijn die wel goed werken, zonder dat ze te strak zitten en schuren enzo. Op internet vind ik echter zooooo veel verschillende soorten broekjes dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus ben ik benieuwd naar de ervaringen hier: met welke producten helpen jullie je teef blij en je huis schoon de loopsheid door?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: beste loopsheidbroekje?
Ik gebruik voor Aismee een SnuggEase hondenluier. Dat is een uitwasbare luier, zelf doe ik er dan nog wel een maandverbandje in. Regelmatig verschonen houd de luier zelf de hele loopsheid redelijk schoon en na afloop doe ik hem in de wasmachine zodat ie weer helemaal fris en schoon is voor de volgende loopsheid.
Eerst had ik een normaal loopsheidsbroekje met bijbehorende inleggers maar A, die inleggers werken niet omdat Aismee ze er binnen een minuut weer uit heeft en B die broekjes zaten helemaal niet lekker met een sluiting in de lies...
De luier bevalt me heel goed.
Eerst had ik een normaal loopsheidsbroekje met bijbehorende inleggers maar A, die inleggers werken niet omdat Aismee ze er binnen een minuut weer uit heeft en B die broekjes zaten helemaal niet lekker met een sluiting in de lies...
De luier bevalt me heel goed.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Gewoon niks hier en plaids in de bank...........dweil paraat voor de stempels op de vloer 

Sandra

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik leg iets neer dat wel absorbeert.
Als je een stoffen bank hebt kun je onder de deken onderleggers leggen (incontentiedingen bedoel ik).
Als ze op de hele bank ligt leg je er plastic onder en dan een deken erop.
En ik dweil
Als je een stoffen bank hebt kun je onder de deken onderleggers leggen (incontentiedingen bedoel ik).
Als ze op de hele bank ligt leg je er plastic onder en dan een deken erop.
En ik dweil

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
hoe vaak dweilen jullie dan wel niet? Of bloedt Oor meer dan de gemiddelde hond? Er komen flinke druppels uit. En als ze toevallig net op dat moment besluit zich uit te schudden ofzo, dan sproeit alles omhoog tegen de kasten en de muur. Ook niet echt fris zeg maar 

Meer honden nemen, word het voor je opgeruimd

- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:
En ik dweil

Charlie draagt dan een groot formaat kinder luier.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 09 mei 2013 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik vermoed ook dat wannee wij te veel ruimen ze zelf soms makkelijker worden en niet goed meer poetsen. Hier vind ik en vlak nadat ieman ergens heeft gezeten of een dikke druppel als ze net zijn opgestaan maar meestal wordt dat door henzelf of één van de andere honden keurig opgeruimd en blijven eigenlijk alleen de kleine spettertjes liggen en die dweil ik dan op. Van uitschudden hebben we hier gelukkig geen last.
Ik heb echt wel ooit een oude newf gehad die haar laatste loopsheden echt abnormaal veel vloeide en zij kreeg een (omgekeerde) herenonderbroek aan met haar staart door de gulp en in de broek legde ik een oude theedoek om de boel te absorberen want anders zat het bloed ook letterlijk tot aan het plafond.
Ik heb echt wel ooit een oude newf gehad die haar laatste loopsheden echt abnormaal veel vloeide en zij kreeg een (omgekeerde) herenonderbroek aan met haar staart door de gulp en in de broek legde ik een oude theedoek om de boel te absorberen want anders zat het bloed ook letterlijk tot aan het plafond.
Sandra

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Tijdens Bo haar loopsheid kocht ik gewoon kinderonderbroekjes bij de Hema.
Kun je gat in knippen voor de staart en blijft stukken beter zitten zonder geknel ofzo.
Inlegkruisje erin en klaar is Kees.
Daarbij kun je ze dagelijks weggooien omdat ze geen drol kosten
Bo is nu inmiddels geholpen en moet zeggen dat ik de loopsheden niet mis
Kun je gat in knippen voor de staart en blijft stukken beter zitten zonder geknel ofzo.
Inlegkruisje erin en klaar is Kees.
Daarbij kun je ze dagelijks weggooien omdat ze geen drol kosten

Bo is nu inmiddels geholpen en moet zeggen dat ik de loopsheden niet mis

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had deze voor zowel Jip als Ziva:

Die hebben ook elastiek rondom de poten en sluiten daardoor goed af zodat ze niet het maandverband eruit kunnen roven
Ik gaf ze wel momenten dat ze de boel schoon konden houden.
Je hebt ze overigens ook in minder fifi-uitvoering

Die hebben ook elastiek rondom de poten en sluiten daardoor goed af zodat ze niet het maandverband eruit kunnen roven

Je hebt ze overigens ook in minder fifi-uitvoering

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Crisismijke schreef:hoe vaak dweilen jullie dan wel niet? Of bloedt Oor meer dan de gemiddelde hond? Er komen flinke druppels uit. En als ze toevallig net op dat moment besluit zich uit te schudden ofzo, dan sproeit alles omhoog tegen de kasten en de muur. Ook niet echt fris zeg maar

Da's wel extreem, zeg.
Nee, zo erg lekken ze hier niet gelukkig. Ze trekken soms wel een spoor maar vaak ruimen ze dat zelf ook (deels) weer op.
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
Ik deed eigenlijk alleen dweilen en de kleden extra verschonen.
Maar de laatste loopsheid ging mevrouw zich uitschudde en zat het halverwege mijn net gewitte muur
Heb toen maar een hurtta broekje gekocht....
Verder houd ze zichzelf goed schoon, dus hoeft ze die alleen aan op de dagen dat ze veel bloed verliest.
Maar de laatste loopsheid ging mevrouw zich uitschudde en zat het halverwege mijn net gewitte muur

Heb toen maar een hurtta broekje gekocht....
Verder houd ze zichzelf goed schoon, dus hoeft ze die alleen aan op de dagen dat ze veel bloed verliest.
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij zijn ook nog steeds op zoek naar het ideale broekje maar nog steeds niet gevonden. Ze zakken altijd dramatisch af
.
We hebben ook al van die broekjes in luiermodel geprobeerd. Deze bleven wel beter zitten maar nog niet ideaal. Ik zag geloof ik nog iets van Hunter(?) maar die koste € 30,-. Nu is dat op zich geen probleem, maar dan moet je wel weten of hij goed is. Als die ook niet werkt is het een beetje sneu geld.....

We hebben ook al van die broekjes in luiermodel geprobeerd. Deze bleven wel beter zitten maar nog niet ideaal. Ik zag geloof ik nog iets van Hunter(?) maar die koste € 30,-. Nu is dat op zich geen probleem, maar dan moet je wel weten of hij goed is. Als die ook niet werkt is het een beetje sneu geld.....
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"