Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pups na 3e ontworming ineens wormen? ander wormenkuur

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

amandiej
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

pups na 3e ontworming ineens wormen? ander wormenkuur

Ongelezen bericht door amandiej »

ik ontworm de honden hier altijd netjes op tijd d.m.v pillen van de dierenarts. teefje doen we nog een keer extra voor de dekking. ook de pups heb ik op 2 en 4 weken netjes ontwormd met een pasta van de dierenarts. deze gebruik je 2 dagen achter elkaar. zaterdag zijn ze 6 weken geworden dus vrijdag wilde ik een nieuwe pasta spuiten halen maar ze hadden er nog maar 1. dit was niet genoeg en ik wilde het weekend ontwormen dus na overleg dit keer een ander middel gekregen. deze hoefde ik ook maar 1x te geven. de andere keren is er na het ontwormen nooit een worm uitgekomen. ook bij ons vorige nestje 2jaar geleden heb ik de ontworm pasta gebruikt en nooit een worm gezien.
gisteren dus de pups volgens voorschriften weer ontwormd met het nieuwe middel.
overdag lopen de pups indien het weer het toelaat gewoon lekker buiten in een grote ren. ik haalde ze vanmorgen vroeg uit de werpkist waar ze slapen. aangezien ze net wakker werden volgde er gelijk wat plasjes en ook de poepjes volgde snel maar ik schrok me dood. ze zaten vol wormen? heb dit nog nooit eerder gezien. schrok er ook van dat ze zo groot zijn. hoe is het mogelijk dat ze ondanks het eerdere ontwormen nu ineens wel wormen hebben? het kan toch niet dat ze in de 2 weken tussen de ontwormingen besmet zijn en de wormen dan al zo groot zijn ofwel? ik weet zeker dat ik de eerste 2 ontwormingen met de pasta de goede dosis heb gegeven. mijn vriend en ik hebben heel nauwkeurig zitten uitrekenen hoeveel ze mochten.
ben er eigenlijk helemaal verbaasd over dat er nu ineens wel wormen uitkwamen.
Afbeelding
Afbeelding
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Re: pups na 3e ontworming ineens wormen? ander wormenkuur

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

Ik heb dit ook eens gehad toen ik het nest met Vitaminthe heb ontwormd. Nu doe ik het met drontal pup 3 keer en daarna Milbemax
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Dat ontwormen is omdat ze wormen hebben, lijkt me. Prima dan toch dat ze eruit komen, en precies zoals het hoort?
Ik heb geen verstand van pups maar dit lijkt me logisch.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik ben wel benieuwd welke merken je hebt gebruikt? Zowel normaal gesproken als deze ene keer? Ik heb namelijk ook nog nooit wormen eruit zien komen na het ontwormen bij de pups. Ik heb altijd Drontal gebruikt. Momenteel lopen mijn honden mee in een onderzoek in Utrecht en zijn er ook nog nooit wormen aangetroffen, maar ik heb ook een hond drachtig nu.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

tekkel schreef:Dat ontwormen is omdat ze wormen hebben, lijkt me. Prima dan toch dat ze eruit komen, en precies zoals het hoort?
:ok:

Blllgg.......levende spaghetti :tong:
amandiej
Vaste gebruiker

tekkel schreef:Dat ontwormen is omdat ze wormen hebben, lijkt me. Prima dan toch dat ze eruit komen, en precies zoals het hoort?

tuurlijk als ze wormen hebben is het de bedoeling dat ze eruit komen, maar waarom de eerste 2 keer niks en nu ineens wel en dan gelijk zo groot. dat was meer wat ik bedoelde. kan me niet zo goed voorstellen dat ze de andere weken geen worden hadden als er niks uitkwam en dat ze dan wel wormen hebben en die in 2 weken tijd zo groot zijn geworden..
Afbeelding
amandiej
Vaste gebruiker

ik weet zo uit mijn hoofd even niet meer welk merk die pasta was dat moet ik even nakijken thuis, maar nu de laatste keer heb ik ook Drontal pup gebruikt.
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Het kan best zijn dat de eerste keren bij ontwormen de wormeieren nog niet in ontwikkeling waren en er dus nog geen wormen in de pups zaten. Ook kan het zo zijn dat de vorige pasta niet afdoende was om ze te doden en de wormen er nu pas af komen.
Ik heb geleerd dat wormen zich pas gaan ontwikkelen als de pups vast voedsel gaan eten en dus is een 2 weken ontworming volkomen zinloos.
Ik zie hier de eerste keer meestal ook geen wormen (ik ontworm een week nadat ikmet vast voer ben begonnen) en pas bij de 7 weken kom ik soms iets tegen. Ik denk dat het ook te maken heeft met de besmetting van ma als zij niet veel wormen heeft kan ze ook niet veel doorgeven.
Sandra
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wormenkuur helpt alleen tegen de wormen die ze hebben, niet die ze gaan krijgen. Voor zover ik het begrijp zouden ze de volgende dag alweer besmet kunnen worden met wormen.
Xella
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xella »

Wij hebben ons afgelopen nest ontwormd met Panacur en voor vertrek nog een x met drontal.
We hebben Panacur gebruikt omdat je steeds vaker hoort over Giardia en ik dat preventief wilde voorkomen.
De moederhond doet ook mee aan het onderzoek in Utrecht en ook nog nooit iets aangetroffen van wormen oid
Groetjes Marjon en een poot van,Xella,,Unoxi,Izzie,Lette
Afbeelding
www.ankafaxxes.be
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Inge O weet hoe het zit met de levenscyclus van wormen enzo... haar even een pb sturen?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

de levens cyclus van de spoelworm is 10 dagen, hier ontworm ik dan dus ook in een cyclus van 10 dagen, en niet 2 weken

dat je nu 14 dagen na de laatste ontworming deze grote wormen aantreft zal dus best kunnen
want binnen 10 dagen ontwikkelen de eieren zich tot volwassen wormen , die zelf weer eitjes produceren
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Sommige ontwormingsmiddelen lossen de wormen zelf toch ook op? Dan zie je ze dus niet afkomen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”