Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendigheid met mijn straatschoffie

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Behendigheid met mijn straatschoffie

Ongelezen bericht door moosje »

Wat ben ik trots op mijn straatschoffie! Wat deed ze het ongelofelijk goed! :I: :cheer:
We hadden vandaag onze eerste (privé)les behendigheid.
Ze was een beetje eigenwijs zo nu en dan, maar ze vond het echt geweldig leuk. Ging door de tunnel alsof ze niet anders gewend is, de kattenloop (de lage) liep ze zo overheen, en springen doet ze geweldig.

Alles ging heel ongedwongen, zonder riem, met veel voertjes en tussendoor rust en spelen. Op een gegeven moment had mevrouw een vlinder gespot en die wilde ze vangen. Vloog zo de schutting op :schrik: , om vervolgens om te draaien en heel netjes rustig naar beneden te lopen. :ok:

Nu moet ik maar flink aan mijn conditie gaan werken, want als we wel ooit wedstrijdambities krijgen ga ik haar nooit bij kunnen houden. :engel: Zelfs met een goeie conditie niet denk ik. Mán wat is ze vlug!

Ze ging op een gegeven moment ze zelf maar door de tunnel tijdens het spelen, vond ze leuk. En een van de sprongen die we deden stond voor de tunnel, madam vond dat ze na die sprong wel door de tunnel kon. Nou ja, prima. Wel commando gegeven toen ik het doorhad. Wat kan dat beest genieten zeg, ze vindt het echt een leuk spelletje! :cheer:

Binnenkort gaan we weer, en Jade mag ook een keer mee, eens zien wat die er van gaat vinden.

En _Inge_ bedankt voor de tip! :E:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Re: Behendigheid met mijn straatschoffie

Ongelezen bericht door Dee »

Haha traplopen jij, en fietsuh. :zweep:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Super! :ok:
Leuk hè, als ze er zo'n lol in hebben!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Klinkt goed!
Het is ook een heel leuk spelletje, Tapas en ik doen het ook zo graag. :wink:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Re: Behendigheid met mijn straatschoffie deel 2

Gisteren werd ik gevraagd of ik vandaag mee wilde komen trainen voor de instructeurs in opleiding.
Nou, graag! :mrgreen:

En wat deed ze het weer goed! :cheer: En dat ondanks de warmte.
Ze leert zo snel! :I:
Ze snapt alles, alleen is ze nog redelijk snel afgeleid. Maar dat mag ook vind ik, ze begint net. Dit was pas haar 2e les.
We hebben alle toestellen nu een keer gedaan, en ze vindt tot nu toe niks eng, en zodra ze door heeft wat de bedoeling is gaat ze als een speer. Knap kind! :I:
We hebben zelfs de wip gedaan. :80: Nou ja, zij vond het niet zo boeiend eigenlijk. :engel:

En dat hartprobleem? Niks van te merken. :19: :cheer:

We zijn na het trainen even bij Mark gaan schuilen voor het onweer. Hij woont daar om te hoek, dus kwam mooi uit.
Dus ook weer andere prikkels opgedaan, en nu is ze op. Ze ligt heerlijk te slapen nu.
Afbeelding

Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Heerlijk als je hond er zoveel lol in heeft. En het werkt aanstekelijk... toen ik besloot om de wedstrijdlicentie aan te vragen ben ik ook maar bij de Start to run cursus begonnen :D
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Plumeau schreef:Heerlijk als je hond er zoveel lol in heeft. En het werkt aanstekelijk... toen ik besloot om de wedstrijdlicentie aan te vragen ben ik ook maar bij de Start to run cursus begonnen :D
Ik heb geen wedstrijdambities, denk ook niet dat ik haar bij zou kunnen houde, zelfs niet als ik een beter conditie zou hebben. :mrgreen:
Ze was nog niet eerder op een trainingsveld geweest met andere mensen en honden, de vorige les was een privéles. Daar gaan we binnen kort weer mee verder, en dan zodra ik verhuisd ben even kijken wat handig is.
Ze vond het in het begin allemaal heel erg spannend, totdat we (we begonnen bij de schutting/A) de oefening een paar keer gedaan hadden, toen ging haar staart de lucht in, en die is niet veel meer naar beneden geweest.
Afbeelding

Plumeau
Zeer actief

Bij ons heeft het een paar jaar geduurd, dus kijk maar uit... ze steekt je aan :engel:

Ennehhh... het motiveert ook wel als je hond je in je billen wil bijten als je niet opschiet :oeps:
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Plumeau schreef:Bij ons heeft het een paar jaar geduurd, dus kijk maar uit... ze steekt je aan :engel:

Ennehhh... het motiveert ook wel als je hond je in je billen wil bijten als je niet opschiet :oeps:
:LOL:
Dat zal ze niet gaan doen denk ik, of euhm, hoop ik. :mrgreen:
Afbeelding

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik hou m'n honden ook niet bij. Het kunstje is dan ook om ze zo zelfstandig mogelijk te laten lopen ;)
Plumeau
Zeer actief

Machie schreef:Ik hou m'n honden ook niet bij. Het kunstje is dan ook om ze zo zelfstandig mogelijk te laten lopen ;)
Dat scheelt inderdaad een hoop! Met Pipra hoefde ik minder mee te hollen dan met Salina. Bij Salina draait het spelletje echter puur om het samen rennen... Motiveren met bal of snoep is daar voor haar zwaar ondergeschikt aan. Maar ook bij Pipra was het wel fijn om voldoende conditie te hebben om makkelijk van positie naar positie te komen. Als je adem genoeg hebt, is het makkelijker om de aandacht bij de hond te houden en haar mooi te sturen :lol1:
Het belangrijkste blijft echter: lekker samen lol hebben! En dat lijkt bij TS absoluut wel goed te zitten.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Plumeau schreef:
Machie schreef:Ik hou m'n honden ook niet bij. Het kunstje is dan ook om ze zo zelfstandig mogelijk te laten lopen ;)
Dat scheelt inderdaad een hoop! Met Pipra hoefde ik minder mee te hollen dan met Salina. Bij Salina draait het spelletje echter puur om het samen rennen... Motiveren met bal of snoep is daar voor haar zwaar ondergeschikt aan. Maar ook bij Pipra was het wel fijn om voldoende conditie te hebben om makkelijk van positie naar positie te komen. Als je adem genoeg hebt, is het makkelijker om de aandacht bij de hond te houden en haar mooi te sturen :lol1:
Het belangrijkste blijft echter: lekker samen lol hebben! En dat lijkt bij TS absoluut wel goed te zitten.
Mila heeft dat ook wel een beetje, dat ze het liefst echt samen rent en ze is absoluut geen zelfstandige werker. Voor mij is onze behendigheidsles dus ook een goede work-out. ;-)
Ze is wel goed te motiveren door de bal, dus daarmee wel aardig vooruit te sturen.
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Ik houd tobytje wel bij maar Cooper zal ik nooit bij kunnen houden.
Dus die werkt heel zelfstandig en veel op mijn stem en gebaren.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”