Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daantje gegrepen..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2

Re: Daantje gegrepen..

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Nou dat mag je zeggen.. bizar! Ipv dat ie dan zn eigen hond ff van die arme tekkel afhaalt.. nee die glazenwasser; die is fout bezig!!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Arme Teckel en wat een geluk dat de glazenwasser er was zeg.

De Pitbull baas had zelf in moeten grijpen. Ik hoop dat ze hem vinden en dat hij lekker de da kan betalen voor de Teckel eigenaar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

toots schreef:Arme Teckel en wat een geluk dat de glazenwasser er was zeg.

De Pitbull baas had zelf in moeten grijpen. Ik hoop dat ze hem vinden en dat hij lekker de da kan betalen voor de Teckel eigenaar.
Ach joh dit gebeurd zo vaak in Amsterdam, daar doen ze niks aan hoor. Als je de eigenaar al weet te vinden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wat een stuk vreten die baas :S:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Die baas had ook een ram van die ladder moeten krijgen. Idioot.
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Nou dat mag je zeggen.. bizar! Ipv dat ie dan zn eigen hond ff van die arme tekkel afhaalt.. nee die glazenwasser; die is fout bezig!!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Vreslijk. :(: Arme Daantje.
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

:schrik: diepe bijtwonden en een teckel is al zo'n eenhaps cracker in vergelijking :schrik:
hoop dat het diertje het overleefd
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Beide honden vind ik sneu.
De teckel omdat ie gegrepen is.
De pitbull omdat ie een onverantwoordelijke baas heeft, en waarschijnlijk dus niet opgevoed is.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gollum schreef:
toots schreef:Arme Teckel en wat een geluk dat de glazenwasser er was zeg.

Ach joh dit gebeurd zo vaak in Amsterdam, daar doen ze niks aan hoor. Als je de eigenaar al weet te vinden.
Toch blijf ik hopen. Anders hoop ik dat de pull de baas een keer goed grijpt iig dat hij zijn lesje krijgt.

En ik hoop dat de teckel het overleeft en goed kan herstellen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
fr0emel88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 kruising Maltezertjes, Prada & Gucci...
1 American Staffordshire Terriër (met een heel klein vleugje Eng-Staff en Boerboel), Baby...
1 Pastor Majorero oftewel Bardino (Canarische Herder), Mouse...
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fr0emel88 »

Zowel arme teckel als arme pitbull...
De baas van de pitbull is in dit geval de echte boosdoener en totaal onverantwoordelijk bezig, die glazenwasser had idd eens op hem moeten inslaan met zijn ladder...
Their lives are gifts entrusted to us...
With that comes great responsibility...
They are family...

Afbeelding

A lover will give you a kiss...
A friend will give you a hug...
But my 4 dogs have given me their hearts...
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mooi dat die gast gepakt is. Een lintje voor de glazenwasser, super!
En arm Daantje.

Je zou toch doodsbang zijn om met een klein hondje over straat te gaan tegenwoordig!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Célie schreef:
Nanna schreef:
[A]nneloes schreef:De schoft is opgepakt! :cheer:
http://www.hondenpage.com/hondenforum/1 ... epakt..php

'Uiteraard had hij vreselijk veel spijt'

:LOL: En gij geleuft het.
Ja, spijt dat hij opgepakt is zeker :mrgreen:
dat dus :evil:
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Schijnt i.d.d.vaak zo te zijn dat dit soort honden, omdat ze zo knetter hard zijn ,niet los laten door een klap o.i.d. maar dat je ze op een bep.plek in een wurggreep met handen of met een riem de kop omhoog moet houden,dan krijgen ze geen lucht meer en laten ze automatisch los.
Vaak gaat die kaak een soort van op slot,vast...

Ook het onderuit trekken in een ruk aan de achterpoten kan helpen....(niet dat ik dat ga proberen overigens)

Maar zulke dingen zijn handig om te weten.
Hier lopen ze tegenwoordig met een mes op zak als ze de hond uit laten omdat er een Am.bull is die al de zoveelste hond heeft gegrepen.Muilkorf moet hij om en aanlijn plicht maar baas vergeet dat nog al eens.Zelfs met muilkorf is hij boven op een tere pup gesprongen,die pup had vreselijk pijn van die tig kilo.
Poilitie e.d.schijnen er al jaren mee bezig te zijn.Blijkbaar moet er hier eerst een dode vallen ofzo..
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

nathalie71 schreef:Schijnt i.d.d.vaak zo te zijn dat dit soort honden, omdat ze zo knetter hard zijn ,niet los laten door een klap o.i.d. maar dat je ze op een bep.plek in een wurggreep met handen of met een riem de kop omhoog moet houden,dan krijgen ze geen lucht meer en laten ze automatisch los.
Vaak gaat die kaak een soort van op slot,vast...

Ook het onderuit trekken in een ruk aan de achterpoten kan helpen....(niet dat ik dat ga proberen overigens)

Maar zulke dingen zijn handig om te weten.
Hier lopen ze tegenwoordig met een mes op zak als ze de hond uit laten omdat er een Am.bull is die al de zoveelste hond heeft gegrepen.Muilkorf moet hij om en aanlijn plicht maar baas vergeet dat nog al eens.Zelfs met muilkorf is hij boven op een tere pup gesprongen,die pup had vreselijk pijn van die tig kilo.
Poilitie e.d.schijnen er al jaren mee bezig te zijn.Blijkbaar moet er hier eerst een dode vallen ofzo..
Als de kaak inderdaad op slot slaat dan is een 'breakstick' of safestick aan te raden maar niet achteruit trekken. Als de hond de andere hond nog vast heeft kan juist het trekken aan de bijtende hond die de kaken dicht houdt weefsel scheuren veroorzaken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh goden, nou gaan de kaken weer op slot :roll:

waarom ben je eigenlijk niet in het benthe topic nanna?
oh wacht... daar is het een bijtende labrador, dat heeft niet zo'n hoog sensatiegehalte als de zoveelste klapkaak natuurlijk :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes

Ongelezen bericht door Melissa »

Je zeker... Kaakslot.... Loop dan ook niet voor niets altijd met een sleutelbos op mn nek. Stel je voor de kaken van mn klapkaken op slot zitten..... :roll: :ugh:
Afbeelding
nathalie71

Nou ja,dat ze niet meer los laten dan...(kan ook een Jack russel zijn die laat soms ook niet los)
Ik probeer het te begrijpen,is het niet zo dan dat die kaken vast gaan als ze beet hebben?Heb ik me altijd laten vertellen.

Het ging om dit gedeelte

Hij sloeg met zijn ijzeren ladder op de pitbull in. Toch liet de hond niet los. De glazenwasser probeerde vervolgens het agressieve dier te wurgen. Pas toen liet de hond zijn prooi los, weet RTV Noord-Holland.

Eigenlijk is mijn vraag;
Stel dat je als kleine hondjes eigenaar overvallen wordt door dit soort gebeurtenissen.Wat kun je zelf dan doen?
Wij met de buurt hebben daar verschillende meningen over.
De hond kan opeens voor je staan,hij komt bijv.uit een steegje en klapt op je hondje.Hij vliegt uit de tuin etc.ontwijken kan dan niet meer.
En hij heeft al muilkorf en aanlijn plicht maar houdt zich daar maar voor 50% aan.
En ja,mensen blijven bellen etc.

het gaat om de gebeurtenis,ALS een grote hond op je kleine hondje klapt,wat kun je dan nog doen om je hondje te redden?
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes

Ongelezen bericht door Melissa »

nathalie71 schreef:Nou ja,dat ze niet meer los laten dan...(kan ook een Jack russel zijn die laat soms ook niet los)
Ik probeer het te begrijpen,is het niet zo dan dat die kaken vast gaan als ze beet hebben?Heb ik me altijd laten vertellen.

Het ging om dit gedeelte

Hij sloeg met zijn ijzeren ladder op de pitbull in. Toch liet de hond niet los. De glazenwasser probeerde vervolgens het agressieve dier te wurgen. Pas toen liet de hond zijn prooi los, weet RTV Noord-Holland.

Eigenlijk is mijn vraag;
Stel dat je als kleine hondjes eigenaar overvallen wordt door dit soort gebeurtenissen.Wat kun je zelf dan doen?
De hond kan opeens voor je staan,hij komt bijv.uit een steegje en klapt op je hondje.Hij vliegt uit de tuin etc.ontwijken kan dan niet meer.
En hij heeft al muilkorf en aanlijn plicht maar houdt zich daar maar voor 50% aan.

het gaat om de gebeurtenis,ALS een grote hond op je kleine hondje klapt,wat kun je dan nog doen om je hondje te redden?
Oke... Jammer dat de eigenaar waar je t over hebt zich niet aan de muilkorf / aanlijn plicht houdt. :ugh:

Maar wat je zelf zou kunnen doen mocht het gebeuren.......
Klinkt heel simpel, maar weet uit ervaring dat dit niet zo is......... Blijf rustig!
Schoppen, slaan en schreeuwen maakt t alleen maar erger.
Ook niet gaan trekken aan de bijtende hond, want op deze manier creëer je nog meer schade bij de aangevallen hond.

Denk niet dat de eigenaar die jij bedoeld een breakstick bij zich heeft, dus ik zou dan gaan voor de halsband aansnoeren of met een lijn o.i.d. er voor zorgen dat hij geen adem meer krijgt...'
Misschien dat er hier mensen zijn die je nog andere tips geven...

Oja en over de kaken... Nee die gaan niet op slot of op een klem of wat dan ook..
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

nathalie71 schreef:Nou ja,dat ze niet meer los laten dan...(kan ook een Jack russel zijn die laat soms ook niet los)

Het ging om dit gedeelte

Eigenlijk is mijn vraag;

Zonder verder gereedschap: inderdaad die verwurging.
Zorg dat de aanvallende hond naar adem gaat snakken, dan laat hij wel los.
Mogelijk met de halsband, de lijn of je eigen riem.
Wiel
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef:oh goden, nou gaan de kaken weer op slot :roll:

oh wacht... daar is het een bijtende labrador, dat heeft niet zo'n hoog sensatiegehalte als de zoveelste klapkaak natuurlijk :idea:
Inderdaad, de zoveelste klapkaak :lol1:

Misschien omdat het om een tekkel gaat?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
nathalie71

Bedankt voor de reacties,

Ik hoop echt nooit dat het mij over komt.

Het hondje van een buurt bewoner is wel gepakt,volop in zijn zij,de hond greep vast en ging met het hondje hard schudden,gelukkig sprong de eigenaar op zijn hond,die was er bij,al was de hond los gebroken.
De hond had heel veel letsel,en durfde niet meer naar buiten.Eigenaresse in allerlei emoties van kwaad,verdriet,tot onbegrip.De baas van de hond was van mening dat ze het best uit hadden kunnen vechten......ehhmmmm,een frans bulletje tegen een mega Am.Bull........dan was hij hartstikke dood.
Eigenaar heeft wel dierenarts betaald.
Week later valt hij een andere hond aan...
Paar dagen daarna krijgt hij de politie en moet hij muilkorven,wat hij niet altijd doet......zucht.....
Plaat..............
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tekkel schreef:
renee-uk schreef:oh goden, nou gaan de kaken weer op slot :roll:

Inderdaad, de zoveelste klapkaak :lol1:

Misschien omdat het om een tekkel gaat?
Wat zal die klapkaak een vreselijke ranzige smaak in zijn bek hebben van die kutteckel zeg. :ugh:

Even voor het tegenwicht. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Niet om de pittbull en/of eigenaar vrij te spreken maar een hoop honden kunnen pups niet uitstaan. Zie het zo vaak gebeuren (ook zo op straat bij andere) dat ze een jonge hond overal maar op af laten gaan want het is maar een pup. Hoop voor de teckel dat die het overleeft
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

semmyboy schreef:Beide honden vind ik sneu.
De teckel omdat ie gegrepen is.
De pitbull omdat ie een onverantwoordelijke baas heeft, en waarschijnlijk dus niet opgevoed is.
Mee eens.
tekkel
Erelid

primera schreef:Niet om de pittbull en/of eigenaar vrij te spreken maar een hoop honden kunnen pups niet uitstaan. Zie het zo vaak gebeuren (ook zo op straat bij andere) dat ze een jonge hond overal maar op af laten gaan want het is maar een pup. Hoop voor de teckel dat die het overleeft
In dit geval was de aanvaller de losse hond :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

En inmiddels is er een hondje doodgebeten door dezelfde hond

Pitbull Amsterdam-Noord slaat weer toe en bijt Maltezer dood
04 jun 2013 09:48 | laatste update: 04 jun 2013 10:51

Hond Daantje een dag na het bizarre avontuur
AMSTERDAM Voor de tweede keer in een paar dagen tijd heeft eenzelfde bruine pitbull in Amsterdam-Noord een andere hond aangevallen. Maar nu met fatale afloop...
Vorige week dinsdag verwondde de agressieve hond de teckel Daantje aan zijn rug. Vrijdag viel hij de Maltezer Simba aan, die de beten niet overleefde.

Het baasje van Simba is erg verdrietig dat ze haar hondje kwijt is. Ze liep vrijdagavond, met het hondje aangelijnd, op het Kadoelenpad toen de pitbull, onaangelijnd, op ze af kwam lopen. Ze zouden even kort aan elkaar geroken hebben, waarna de pitbull Simba ineens in de rug en poot beet. Omstanders schoten te hulp, maar het hondje was te zwaar gewond. Hij kwam ter plekke aan zijn einde.

Volgens het baasje van Simba kwam de eigenaar van de pitbull iets later aanrennen en verklaarde hij dat de hond was losgebroken. Hij zou zijn diepe verontschuldigingen hebben aangeboden en mee zijn gegaan naar de politie.

Bizar genoeg had hij zich een paar uur eerder op het politiebureau gemeld voor een ander incident op dinsdag. Toen beet zijn pitbull de teckel Daantje in zijn rug op de Oostzanerdijk. Door ingrijpen van een heldhaftige glazenwasser kwam de teckel er relatief goed vanaf. Eigenaar en pitbull gingen er daarna vandoor, maar meldde zich toch zelf op het bureau. De politie laat weten dat er vrijdag inderdaad een gesprek is geweest met de eigenaar van de hond en dat de afweging is gemaakt het dier niet in beslag te nemen. Het ging om het eerste incident met de hond.

Erelid

Het wordt tijd om niet alleen de hond maar ook de baas in beslag te nemen. Wat een onverantwoordelijke eikel.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

vreselijk zeg
hij mag blij zijn dat ik daar tegenwoordig bijna nooit meer kom
ik denk dat ik m ter pleke verzopen had slootjes genoeg daar
op 1 of andere manier wekken dit soort honden nou niet bepaald t beste in mij op :schrik:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”