Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

stephen24
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Aantal honden: 1

smuldier

Ongelezen bericht door stephen24 »

Goedemorgen,

Sinds vorige week zondag hebben wij onze pup. :cheer:
Bij de fokker kreeg hij altijd eukanuba maar wij laten hem nu smuldier vlees compleet eten.
De zak eukanuba gebruiken we als snoepjes om hem te "trainen".
De eerste dag had hij wat dunnere ontlasting maar dat was na 1 dag al voorbij.
Hij maakt nu mooie drollen, niet super hard maar wel goed op te pakken met een zakje.

Ik vind de kleur echter wel een beetje vreemd...
Het lijkt wel grijs/groen achtig.
Nu heb ik gelezen dat dit zou komen door pens.
Op de website van smuldier zelf zie ik echter geen pens in het rijtje staan (bij smuldier vlees compleet), maar op mijn verpakkingen wel!

De pup is ontzettend speels, eet super goed (net een monster! :lol1: ) en luistert naar alles wat je zegt.
Moet ik mij zorgen maken?
De eerste afspraak met de dierenarts staat op voor volgende week maandag. (inenting etc)

Groeten
stephen24
geregistreerd lid

Re: smuldier

dit is hem :I:

Afbeelding
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Geef je het rode pakje? Er is een vleescompleet en een vlees/pens compleet van Smuldier namelijk. Wat een schatje :I:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik geef mijn honden in de ochtend kip of vlees en in de avond een compleetsoort de pens compleet of de vleescompleet
Ja de drollen zijn mooi klein kleiachtig en goed te ruimen. Dat groenige kleurtje komt door de pens idd.

Mooi hondje :I:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
stephen24
geregistreerd lid

ja ik geef het rode pakje. (vlees compleet)
Ik dacht dat de vlees compleet pens verpakking blauw was/is?
Naima
Zeer actief

stephen24 schreef:ja ik geef het rode pakje. (vlees compleet)
rood is idd de versie zonder pens, raar. maar goed, hij staat nog niet zo lang op kvv dus zolang hij het goed doet en de drollen verder goed van textuur zijn, zou ik het gewoon even aankijken :wink:
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Vince (net een jaar) krijgt per dag één verpakking van hetzelfde merk, gemengd met brokken. Dat krijgt hij trouwens pas sinds hij een maand of 5 is, voor die tijd alleen gewelde brokjes.

Sochtends half pak, savonds half pak en hij vindt het geweldig. Vlees compleet en kip doe ik niet meer, stinkt enorm en Vince gaat ervan gassen. Maar hart, pens en vlees gewoon gaan prima, dus voorlopig houden we het even zo!

Wat een prachtige pup heb je!
Afbeelding
stephen24
geregistreerd lid

Naima schreef:
rood is idd de versie zonder pens, raar. maar goed, hij staat nog niet zo lang op kvv dus zolang hij het goed doet en de drollen verder goed van textuur zijn, zou ik het gewoon even aankijken :wink:
Klopt maar op de verpakking staat wel dat er pens in zit :hmmm: terwijl dat dit op de officiële website niet staat.
Vaag allemaal, ik kijk het wel even aan.
Naima
Zeer actief

stephen24 schreef:
Naima schreef:
Klopt maar op de verpakking staat wel dat er pens in zit :hmmm: terwijl dat dit op de officiële website niet staat.
Vaag allemaal, ik kijk het wel even aan.
Je kunt ook altijd nog een ander merk kvv uitproberen om te kijken of dat beter bevalt. het is soms best even zoeken, mijn hond als als mini pupje steeds wat snel diarree en was enorm kieskeurig met eten. Alleen op brokken vond ik het haar niet helemaal goed doen, maar helemaal op kvv ook niet. na wat uitproberen voer ik nu vanalles door elkaar en daar doet ze het prima op, diarree heeft ze eigenlijk nooit meer.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Op de website staat een beetje algemeen wat er in zit. Op de verpakking moet de ingrediëntenlijst staan, die kan je dus het beste aanhouden.

In de gewone vleeskompleet zit (volgens de verpakking) ook pens, maar in een andere verhouding dan de pens/vleeskompleet.
Bij die laatste is het eerste ingrediënt pens en bij de eerste is dat vlees.

Maar als je hondje het er goed op doet, zou ik me niet druk maken om de pens in de vleeskompleetversie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Ten eerste: wát een vreselijk lief, aandoenlijk en schattig pupje. :I: :I:
Tweede; ik zou mij geen zorgen maken. Als er pens op de verpakking staat, dan is het niet gek dat het vlees een beetje grijs/groenig is. Daarnaast doet je pupje het er kennelijk goed op. In sommige gevallen kan deze kleur ook komen door oxidatie wanneer de verpakking niet goed is afgesloten.
stephen24
geregistreerd lid

Is het nodig om de verpakking goed af te sluiten?
Momenteel krijgt hij ongeveer 60 gram per dag verdeeld over 3 tijdstippen. (hij weegt nu ongeveer 1k 450g)
De verpakking staat ,tot het op is, in de koelkast zonder helemaal dicht te plakken.
Ik schuif het bakje er gewoon terug in.
De buitenkant wordt hier inderdaad wel wat donkerder door?
Is het beter om het in een tupperware bakje o.i.d. te doen zodat het goed afgesloten is?
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Ik doe sochtends de andere helft in een afsluitbaar bakje in de koelkast, gaat prima.
Afbeelding
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Ik zou zo'n bak Smuldier in een tupperware bakje bewaren in de koelkast. Met dit weer zet ik het ontdooide NRF van mijn honden in een grote afgesloten bak terug in de koelkast en haal het voortijdig er weer uit om op kamertemperatuur te laten komen.
Mooie pup heb je. :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Compleet voer moet een percentage orgaanvlees bevatten en daar zit eigenlijk altijd pens bij.
Dus dat is heel normaal :19:

Prachtig pupje trouwens!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

stephen24 schreef:Is het beter om het in een tupperware bakje o.i.d. te doen zodat het goed afgesloten is?
Het zal niet al teveel uitmaken denk ik zo, want het blijft gewoon goed in de koelkast, maar de eventuele oxidatie kan de afwijkende kleur verklaren, (al zal het de pens wel zijn in dit geval). Wel zie je soms dat de geur van overige producten in de koelkast, zoals uien, kolen of bepaalde kazen, etc. in de smuldier kunnen trekken als deze niet goed is afgesloten.Sommige zéér kieskeurige honden kunnen dan wel eens hun neus ophalen voor hun voer.
Saskialappie
Actief
Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saskialappie »

Ik heb een labrador pup van 12 weken. Van de fokker kreeg ze puppybrokken van het merk Fokker maar toen die brokken bijna op waren ben ik overgegaan op puppy geperste brokken van Farm Food. Haar poep was toen al wel harder dan met de Fokker brokken maar nog niet geweldig. Ook heb ik kvv compleet voer van Rodi gehaald, de hart/pens en de vlees/groente varianten. Als ik alleen kvv geef is de poep te hard. Nu geef ik het gemengd 50% Farm Food brok en 50% kvv en dit gaat heel goed. De kvv wissel ik wel telkens af, ik heb vorige week ook Smuldier gehaald. En ook dat gaat goed.
Mijn andere hond krijgt de Farm Food brokken al ongeveer 8 jaar en doet het daar super op. Maar sinds we de pup erbij hebben krijgen ze allebei de brokken en kvv door elkaar.
En ze vinden het allebei heerlijk :-D
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

stephen24 schreef:Is het nodig om de verpakking goed af te sluiten?
Momenteel krijgt hij ongeveer 60 gram per dag verdeeld over 3 tijdstippen. (hij weegt nu ongeveer 1k 450g)
De verpakking staat ,tot het op is, in de koelkast zonder helemaal dicht te plakken.
Ik schuif het bakje er gewoon terug in.
De buitenkant wordt hier inderdaad wel wat donkerder door?
Is het beter om het in een tupperware bakje o.i.d. te doen zodat het goed afgesloten is?
Als ik het zo lees doe je dan bijna een week met zo'n pakje.
Afgesloten in een bakje blijft het een dag of 3 goed, maar langer zou ik het niet (onbevroren) bewaren. Op de verpakking staat een bewaaradvies en die geeft 48 uur aan als het in de koelkast bewaard wordt. Ik verdeel de smuldier voor 3 dagen en dat gaat goed.
Ik zou een pakje een eind laten ontdooien, er 180 gram afhalen en de rest terug in de vriezer doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”