Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knoflook-visolie capsules.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Knoflook-visolie capsules.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik geef mijn honden dagelijks zalmolie capsules van het kruidvat, nu heb ik een potje knoflook/visolie capsules gekocht. Nu vraag ik mij af i.v.b met overdosering van knoflook, hoeveel capsules ik per dag aan mijn honden kan geven? Van de zalmolie kreeg Balou die vier kilo weegt vijf druppels, Mowgli van 40 kg kreeg anderhalve capsule per dag. Kan ik de zelfde dosering aanhouden met de visolie/knoflook capsules, er zit 3 mg knoflookolie in 1 capsule. Is er iemand die ze toevallig ook aan hun hond geeft?
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Re: Knoflook-visolie capsules.

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Antonetta schreef:Ik geef mijn honden dagelijks zalmolie capsules van het kruidvat, nu heb ik een potje knoflook/visolie capsules gekocht. Nu vraag ik mij af i.v.b met overdosering van knoflook, hoeveel capsules ik per dag aan mijn honden kan geven? Van de zalmolie kreeg Balou die vier kilo weegt vijf druppels, Mowgli van 40 kg kreeg anderhalve capsule per dag. Kan ik de zelfde dosering aanhouden met de visolie/knoflook capsules, er zit 3 mg knoflookolie in 1 capsule. Is er iemand die ze toevallig ook aan hun hond geeft?
Het lastige van knoflookolie of knoflookpoeder is dat je niet weet hoe geconcentreerd het is.

Van verse knoflook (dus ook niet de gedroogde bolletjes uit de supermarkt) weet ik dat je max. 1 teen mag geven aan een grote hond (maatje golden) per dag.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik vrees dat ik dus beter zelf de visolie-knoflook capsules kan opeten.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Antonetta schreef:Ik vrees dat ik dus beter zelf de visolie-knoflook capsules kan opeten.
Dat denk ik ook :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”