Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Natuur en dier vers vlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

Natuur en dier vers vlees

Ongelezen bericht door frank1985 »

Wij voeren altijd lotgering. Nu kwamen we op de hondendag de volgende mensen tegen http://www.natuurendier.nl/ons-assortiment/

We hebben een paar kilo meegenomen om het een aantal dagen te voeren. Wie heeft er ervaring met dit vlees?

Het ziet er wel goed uit. Niet heel erg veel anders dan lotgering.
Verschil is dat dit vlees geschikt is voor menselijke consumptie en lotgering niet. Verder kon ik zo niet heel veel verschillen ( op de verpakking ) zien.
Het verkoop praatje was redelijk. Betere kwaliteit vlees, geen toevoegingen ( lotgering dacht ik ook niet )

Lotgering schrijft bij de totaal variant: 15% orgaan,15% bot en 70 % spier.
De rollen die we nu hebben gekocht zijn: 15% orgaan, 20% bot en 65% spier.

Doet elkaar dus niet heel veel. Spier zal wel goedkoop zijn :mrgreen:

Wie heeft er ervaring met dit voer en zou het nou echt beter of anders zijn dan lotgering?

Prijs van een kilo lotgering bij ons verkooppunt is 1,80. Natuur en dier min 2,75.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Re: Natuur en dier vers vlees

Ongelezen bericht door bellabeest »

hier hebben ze het wel is gehad, voor mijn honden zit er teveel bot in waardoor ze moeite hebben met poepen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

spier is juist duur maar dat percentage is zo omdat een prooidier ook voor zoveel procent uit spiervlees bestaat, net als de percentage orgaan en bot ;). het is dus gebaseerd op een "heel" prooidier. daarom hoeft er verder ook niets toegevoegd te worden.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Hutsje schreef:spier is juist duur maar dat percentage is zo omdat een prooidier ook voor zoveel procent uit spiervlees bestaat, net als de percentage orgaan en bot ;). het is dus gebaseerd op een "heel" prooidier. daarom hoeft er verder ook niets toegevoegd te worden.
Oh ok :ok:
Maar waar zit het prijsverschil dan in??
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Betere verpakking misschien?
Ik weet niet, Lotgering vinden ze hier lekker en het is het goedkoopst dus ik klaag niet :mrgreen:
En op de een of andere manier (het slaat nergens op hoor) heb ik het idee dat vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie beter of lekkerder is voor honden :Q:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Mit schreef:Betere verpakking misschien?
Ik weet niet, Lotgering vinden ze hier lekker en het is het goedkoopst dus ik klaag niet :mrgreen:
En op de een of andere manier (het slaat nergens op hoor) heb ik het idee dat vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie beter of lekkerder is voor honden :Q:
Nou doe mij maar de verpakking van lotgering. Hier kreeg ik vieze vingers van.
Ja hoe smerige het ruikt en er uit ziet hoe lekkerder he
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

frank1985 schreef:
Hutsje schreef:spier is juist duur maar dat percentage is zo omdat een prooidier ook voor zoveel procent uit spiervlees bestaat, net als de percentage orgaan en bot ;). het is dus gebaseerd op een "heel" prooidier. daarom hoeft er verder ook niets toegevoegd te worden.
Oh ok :ok:
Maar waar zit het prijsverschil dan in??
wat jion zegt:
Jion schreef:Volgens mij is Carnibest ook geschikt voor menselijke consumptie. Het is ook 3x zo duur als goedkope KVV (in mijn geval Degomeat). Ik vermoed dat het verschil niet zozeer in de verhoudingen (bot-spier-orgaan) zit maar meer in de kwaliteit, dus dat er in de duurdere KVV's bv minder huid zit en meer 'hoogwaardige' organen zoals hart, nier en lever.

Voor honden maakt dat volgens mij niets uit. Bij onze kat merk ik wel dat hij duurdere KVV's beter verdraagt en lekkerder vindt dan de goedkopere.
het zal hem deels in de kwaliteit van het gebruikte vlees zitten en ook de onderdelen. long is orgaan, net zoals lever maar long heeft nauwelijks tot geen voedingswaarde en is dus erg goedkoop. lever wordt ook gebruikt voor menselijke consumptie, net als spiervlees en is daarom al duurder.
het kan ook in de verwerking zitten of dat het ene merk biologisch vlees gebruikt, ook zal het in de naam zitten, cb is altijd al erg duur geweest.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Al met al zie ik nog niet zoveel voordelen die het prijsverschil goedmaken.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

frank1985 schreef:Al met al zie ik nog niet zoveel voordelen die het prijsverschil goedmaken.
ik stel zelf samen maar ik voer er wel lotgering eend/lam bij, omdat dit een makkelijke andere diersoort erbij is zeg maar, voor de afwisseling. ze krijgen hier vis, rund, paard en kip, en dan dus af en toe eend/lam.

zou ik alleen kvv voeren dan zou ik wel willen weten wat er voor orgaan inzit (ik wil lever en nier), anders zegt mij die 15% niks.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”