Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verwaarloosde hond na maanden hersteld

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door George.. »

13 jul 2013 13:35 | laatste update: 13 jul 2013 16:02

AMSTERDAM Het gaat weer goed met de sterk vermagerde hond die op tweede paasdag door agenten werd gevonden in het Sloterpark in Amsterdam.

Afbeelding

Een medewerker van het dierenasiel laat weten dat de 9-jarige hond volledig is hersteld. Hij is weer levendig, vrolijk en op gewicht. Het duurt niet lang meer of hond Ektor (Grieks voor 'hij die overwint') kan naar een nieuw baasje. Wie dat wordt, is nog niet bekend.

Geschokt
Agent Seth trof de verwaarloosde viervoeter samen met zijn collega Edwin aan in een afgelegen deel van het Sloterpark. Ze vonden de hond in de vrieskou toen zij in de vroege ochtend door het park surveillerden. "Ik was geschokt", zei Seth. "Het broodmagere schepseltje rilde in de vrieskou." Ze namen de hond mee en zette hem zolang in een warme politiecel tot hondegeleiders van de politie en later de dierenambulance zich over het beestje konden ontfermen en hem naar het asiel brachten.

Daar bleek het slecht gesteld te zijn met de hond. Hij was in kritieke toestand doordat hij zwaar vermagerd was en diverse ontstekingen had.

Inzameling tipgeld
De hond had geen chip, zodat niet te achterhalen was wie de eigenaar is. Omwonenden van het Sloterpark reageerden verontwaardigd op beelden in de (sociale) media en zamelden duizend euro in voor de tip die zou leiden naar het baasje van het beest.

Eigenaar meldt zich
Drie dagen nadat zijn viervoeter door de agenten werd gevonden, meldde een 32-jarige Zaandammer zich bij het politiebureau. Hij verklaarde dat hij door veel schulden geen geld had om de hond – genaamd Jah – goed te verzorgen. Hij bond het beest in het park vast in de hoop dat voorbijgangers zich over het dier zouden ontfermen en in de tussentijd gaf hij het beest een maal per week eten. De man zat een paar dagen vast en moet zich nog voor de rechter gaan verantwoorden.

Afbeelding
http://www.rtvnh.nl/nieuws/111491/Verwa ... adliner.nl
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Verwaarloosde hond na maanden hersteld

Ongelezen bericht door smoekie »

:eek: Wat bezielt je dan zeg :piew: Bind dat beest dan 'snachts bij e.o.a. asiel aan het hek :S:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Heel erg. Ik vraag me af, mensen die in asiels werken, als er iemand aan jullie deur komt met een dier, en die heeft geen geld, nemen jullie dat dier dan evengoed aan? Want je moet altijd betalen als je een dier naar het asiel wilt brengen, maar je hebt ook mensen, die echt geen stuiver meer hebben, zoals deze man. Wat doen jullie dan? Het was, denk ik, slimmer geweest als hij die hond aan het hek van een asiel had gebonden, dan was ie meteen gevonden geweest.

Ik snap dat een asiel geld nodig heeft om te kunnen draaien maar is er niet een regeling die getroffen kan worden, eventueel met de gemeente, voor dit soort mensen? Dat is toch vreselijk? Sommige mensen die schulden aan het afbetalen zijn, hebben 20 euro in de week. Dat is niet genoeg om een hond in te leveren, toch? Ik bedoel, ik vraag me af waarom mensen op het idee komen hun hond ergens vast te binden, maar het zou wel kunnen dat het komt vanwege het bedrag wat neergeteld moet worden bij het brengen van een hond. Hoeveel is dat eigenlijk?
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door George.. »

smoekie schreef::eek: Wat bezielt je dan zeg :piew: Bind dat beest dan 'snachts bij e.o.a. asiel aan het hek :S:
Mensen willen niet gepakt worden dus kiezen ze een plek waar ze denken dat er zeker geen mens toevallig langs komt/rijdt of geen camera hangt e.d., dus een heel verlaten plek, liefst diep in de bossen of zoiets..
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

George.. schreef:Mensen willen niet gepakt worden dus kiezen ze een plek waar ze denken dat er zeker geen mens toevallig langs komt/rijdt of geen camera hangt e.d., dus een heel verlaten plek, liefst diep in de bossen of zoiets..

nee, dat snap ik. Maar jeetje zeg. Gaat snachts op pad met je hond, bind hem snel aan het hek en maak je uit de voeten :roll: En 1x per week eten brengen? Hoeveel weken heeft de hond dan wel niet vastgezeten in het park (zo groot is die toch niet) zonder dat iemand hem vond :schrik:

Dan bel je toch anoniem naar de dierenambulance oid dat er ergens een hond vast zit :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”