vandaag de start van het nieuwe seizoen, met de eerste cac wedstrijd.
Uiteraard weer gezellig aan de andere kant van het land, dus het was weer vroeg opstaan.
Al gauw werd duidelijk dat het echt wel ontzettend heet ging worden, gisteren dan ook voor alle zekerheid toch achter een paar koelhalsbanden en koelmatten geweest en die hadden een zeer positief resultaat voor de honden die er dankbaar gebruikt van maakten...

Kluns als ik ben, speel ik het uiteraard klaar om het allerlaatste lotnummer te trekken

Om 10.30u speuren, aardig heet, de speurvelden volledig opgedroogd, heel af en toe een klein windbriesje, maar er lagen 100 punten zei de keurmeester voor aanvang. Dus wat doe je dan? Inderdaad, je raapt die 100 punten op

14.00u als laatste appèl, ondertussen bloedheet en hitte is echt Runar zijn ding niet. Maar hij doet alles erg netjes, zit kon iets sneller en zijn bekende aanstoten was ook nog steeds aanwezig.
Toch tot dan een uitmuntende oefening maar dan volgde vooruit nog... Runar vond dat ik zelf wel kon lopen in de hitte en zet op een sukkeldrafje de vooruit in. (keurmeester op de achtergrond, nonde, het was net uitmuntend). Echter maakt hij ineens toch snelheid en vertrekt. Hij voelt zich best lekker in het tempo want hij besluit het aan te houden als ik mijn commando 'af' geef

Maar goed, met 92 punten een zeer tevreden baasje, hij deed het toch maar allemaal. Gucci behaalde een erg nette 97

Pakwerk was dik in orde, de zware fouten van vorige keer waren er uit, wat natuurlijk dan wel wat bewakingsverlies kost. Verder sprong hij bij de vlucht weer van vééééééél te ver

94 punten was hier het resultaat

Gucci behaalde 93 !.
Het resultaat van Runar was genoeg voor een 2de plaats, Gucci winnares met 1ste plaats.... plezant om zo samen met je trainer bovenaan te staan, bewijst toch wel dat we goed bezig zijn.

Na de warme dag heerlijk op de achterbank slapend in de koele airco terug naar de andere kant van het land