Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arm kind
Moderator: moderatorteam
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Arm kind
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... t-op.dhtml
Ik vraag me alleen af waarom dit er persee in moest ??
aldus vader Raphaël (34), een militair bij de Belgische luchtmacht, tegen de Vlaamse krant
Hoop dat het jochie spoedig hersteld
Ik vraag me alleen af waarom dit er persee in moest ??
aldus vader Raphaël (34), een militair bij de Belgische luchtmacht, tegen de Vlaamse krant
Hoop dat het jochie spoedig hersteld

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Arm kind
Zo lekker dan.
Vandaar dat ik geen risico's neem, als mijn kleinkinderen op visite komen gaan mijn honden achter slot en grendel.
Vandaar dat ik geen risico's neem, als mijn kleinkinderen op visite komen gaan mijn honden achter slot en grendel.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- wenmart20
- Zeer actief
Mijn nichtjes slapen momenteel bij mij ( 10 en 13 jaar ) maar als ik even naar mn uitlaathond ga of boodschappen ga doen dan zit alles in de bench.
Die van 13 blijft dan bij mij thuis maar geen enkele hond loopt los. Zelfs de naakthond niet.
Die van 13 blijft dan bij mij thuis maar geen enkele hond loopt los. Zelfs de naakthond niet.

.
wat deed het jongetje vlakbij de boom, want hij was vast bij die boom
dan laat je de hond toch met rust ?
-
- Zeer actief
Mijn kleinkinderen zijn drie jaar en de jongste 8 maanden.
En mijn honden zijn geen kinderen gewend.
Toen ze pups waren heb ik wel kinderen over de vloer gehad vanaf dat ze vier wekennoud waren, maar dat werkt toch niet als er later geen kinderen meer over de vloer komen.
Toen ze pups waren heb ik wel kinderen over de vloer gehad vanaf dat ze vier wekennoud waren, maar dat werkt toch niet als er later geen kinderen meer over de vloer komen.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Ze aten met zijn allen onder de boom.Pakdebal schreef:.
Vind je, nu het een Labrador is, ineens de schuld van het kind!?
Als het een stafford was geweest is het de schuld van de hond volgens jou want die zijn in jou ogen onbetrouwbaar.
Laatst gewijzigd door gonnie op 23 jul 2013 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Gonnie.
- Messi
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
Als ik zo lees begrijp ik dat de hond aan de boom zit en de mensen te ontbijten. Niemand had het gezien want opeens horen ze het jongetje gillen.
Waar ik als eerst aan denk, je weet niet wat het jongetje deed, misschien voelde de hond zich in het nauw en waar hij normaal weg gelopen zou zijn, kon dat nu niet..
Maar misschien had die hond het niet op kinderen en lag ie daarom wat uit de buurt. Maar dan lijkt ,e dat je het kindje goed in de gaten houd.
Precies weten zullen we toch niet.
Wel zielig natuurlijk, hopelijk geneest het mooi!!
Waar ik als eerst aan denk, je weet niet wat het jongetje deed, misschien voelde de hond zich in het nauw en waar hij normaal weg gelopen zou zijn, kon dat nu niet..
Maar misschien had die hond het niet op kinderen en lag ie daarom wat uit de buurt. Maar dan lijkt ,e dat je het kindje goed in de gaten houd.
Precies weten zullen we toch niet.
Wel zielig natuurlijk, hopelijk geneest het mooi!!
- Messi
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Wat is daar mis mee? Mijn zoon heet ook zo!!
...grapje.. gheghe
...grapje.. gheghe

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Er moet hier iets gruwelijk mis zijn gegaan... En het is gokken wat dat moet zijn geweest. De hond is in elk geval helemaal door het lint gegaan gezien de verwondingen van vader en peuter. Hier is het simpel: kinderen over de vloer, alle honden de kennel in. Zit er altijd voldoende ruimte tussen. En als er een kind bij mijn honden mag, pak ik de rustigste (Juna) en blijf ik erbij. Het moet verschrikkelijk zijn geweest dit incident. Voor de hond, vader, maar nog meer voor het kind, dat voor het leven getekend is met littekens der onoplettendheid van ouders... Je kunt van een kind niet verwachten dat het (subtiele) signalen van de hond kan lezen. Volwassenen kunnen het vaak al niet eens.
Groetjes Dorine en de hondenbende!

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots vind kindjes vaak leuk. Mijn neefjes zijn vaak te druk als die hier zijn is het even snuffelen en als mijn neefjes te druk worden hoppa naar de laapkamer, beter geen risico lopen.
Wat er gebeurd is is idd gissen maar ik vind het wel jammer dat sommige mensen zo slecht op hun kinderen en of honden letten.
Het is verschrikkelijk dat zulke ongelukken gebeuren.
Wat er gebeurd is is idd gissen maar ik vind het wel jammer dat sommige mensen zo slecht op hun kinderen en of honden letten.
Het is verschrikkelijk dat zulke ongelukken gebeuren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- kipo
- Zeer actief
Ik weet niet of dat heel veel verschil maakt, Kita was ook niet met kinderen opgegroeid, maar die vond ze heel leuk en was er heel voorzichtig mee. Ik denk dat dat voor een groot deel in het karakter zit (of niet) en dat omgang en opvoeding de fijne kantjes bijschaaft.gonnie schreef:Mijn kleinkinderen zijn drie jaar en de jongste 8 maanden.
Ik vind dit weer geweldig

De hond ligt vast aan een boom, vast niet omdat 'ie zo lief is en zo goed luistert, waarom let er danNiemand zag de aanval gebeuren, maar plots weerklonk het geschreeuw van de 3-jarige Kyandro.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
De hond kan ook gewoon vast gelegen hebben aan die boom omdat hij op de camping niet los mag
. En een kind doet nou eenmaal dingen die de ouders niet zien, díe hadden dat in de gaten moeten houden. Maar 4 tot 5 keer zo toehappen dat dat kind nu voor zijn leven getekend is vind ik geen verweer maar moordlust.

Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Pijn prikkel kan de wolf in elke hond losmakenDrijver schreef:De hond kan ook gewoon vast gelegen hebben aan die boom omdat hij op de camping niet los mag. En een kind doet nou eenmaal dingen die de ouders niet zien, díe hadden dat in de gaten moeten houden. Maar 4 tot 5 keer zo toehappen dat dat kind nu voor zijn leven getekend is vind ik geen verweer maar moordlust.

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
- wenmart20
- Zeer actief
Ja wel erg grappig dat het natuurlijk de schuld van het kind is nu. Omdat het een labrador is.
Was het idd een stafford of aanverwant geweest dat was de hel losgebarsten.
Ik vond het al heel wat dat het ten eerste in de krant stond. En ten 2e dat het nog niet hier geplaatst was.
Als het met een staff ofzo was gebeurt waren er 4 dezelfde topics geweest.
Ik vond het al heel wat dat het ten eerste in de krant stond. En ten 2e dat het nog niet hier geplaatst was.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou de schuld ligt niet bij het kind
volgens mij beweert niemand dat.
Maar ook niet bij een vastzittende hond.
De schuld als je daar al van mag spreken
ligt en dat zou ook zo zijn als het om een staff ging in mijn ogen, bij de mensen. Die hadden hun kind in de gaten moeten houden. de hond ligt vast en kan geen kant op.
Maar het kindje kun je wel sturen om weg te blijven bij de hond.
Dit had simpel voorkomen kunnen worden en dat maakt het eigenlijk nog erger!

Maar ook niet bij een vastzittende hond.
De schuld als je daar al van mag spreken

Maar het kindje kun je wel sturen om weg te blijven bij de hond.
Dit had simpel voorkomen kunnen worden en dat maakt het eigenlijk nog erger!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat dus!wenmart20 schreef:Ja wel erg grappig dat het natuurlijk de schuld van het kind is nu. Omdat het een labrador is.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kipo
- Zeer actief
Ik vind de reactie van deze hond enorm overtrokken, zelfs als dat kindje hem pijn had gedaan, 1 keer goed van zich afsnauwen was ook genoeg geweest, dan had er een tandje door de huid kunnen zitten, maar ze konden hem met moeite van het kindje afkrijgen, gaat voor mij veel verder dan een reactie op een pijnprikkel oid.labranwk schreef:Pijn prikkel kan de wolf in elke hond losmakenDrijver schreef:De hond kan ook gewoon vast gelegen hebben aan die boom omdat hij op de camping niet los mag. En een kind doet nou eenmaal dingen die de ouders niet zien, díe hadden dat in de gaten moeten houden. Maar 4 tot 5 keer zo toehappen dat dat kind nu voor zijn leven getekend is vind ik geen verweer maar moordlust.
dus of dat tot "moordlustig" bestempeld kan worden?? Het blijft sowieso gissen...
- wenmart20
- Zeer actief
Ja inderdaad.
Zoals bij de meeste kinderen die gebeten worden zijn het de ouders die niet goed opletten.
Daarom vind ik het ook een arm kind,.
Zoals bij de meeste kinderen die gebeten worden zijn het de ouders die niet goed opletten.
Daarom vind ik het ook een arm kind,.

NIEMAND......Niemand zag de aanval gebeuren, maar plots weerklonk het geschreeuw van de 3-jarige Kyandro.
Hallo,kind van 3.....en niet opletten bij een hond......

He,kan van alles geweest zijn.Kind kan hem treiteren,in de ogen/oren prikken ,tanden laten zien,geluiden maken.Misschien kwam hij alleen maar dichtbij

Ach en de reden waarom die aan de boom zit weet je niet.
Toen mijn dochtertje nog klein was,4 jaar ongeveer) hadden we buren met een Mechelaar.Ze had zelf 2 kleine kinderen.
De buurvrouw bond de hond vast bij de supermarkt.Als hij daar vast zat was hij niet meer zo lief als thuis zal ik je vertellen!!!,een kindje wat haar hand wilde uitsteken om te aaien werd direct gebeten!!!
Doet ie anders nooit hoor.
Mijn dochter zag het gebeuren en heeft hier van geleerd nooit zo maar een vast zittende hond te aaien.
- wenmart20
- Zeer actief
Mag ik even zeggen dat ik het hier mee eens ben !!kipo schreef:Ik vind de reactie van deze hond enorm overtrokken, zelfs als dat kindje hem pijn had gedaan, 1 keer goed van zich afsnauwen was ook genoeg geweest, dan had er een tandje door de huid kunnen zitten, maar ze konden hem met moeite van het kindje afkrijgen, gaat voor mij veel verder dan een reactie op een pijnprikkel oid.labranwk schreef:Pijn prikkel kan de wolf in elke hond losmakenDrijver schreef:De hond kan ook gewoon vast gelegen hebben aan die boom omdat hij op de camping niet los mag. En een kind doet nou eenmaal dingen die de ouders niet zien, díe hadden dat in de gaten moeten houden. Maar 4 tot 5 keer zo toehappen dat dat kind nu voor zijn leven getekend is vind ik geen verweer maar moordlust.
dus of dat tot "moordlustig" bestempeld kan worden?? Het blijft sowieso gissen...
Als een hond een waarschuwing geeft omdat hem pijn gedaan wordt dan ziet het kind er inderdaad niet zo toegetakeld uit zoals nu

- wenmart20
- Zeer actief
nathalie71 schreef:NIEMAND......Niemand zag de aanval gebeuren, maar plots weerklonk het geschreeuw van de 3-jarige Kyandro.
Hallo,kind van 3.....en niet opletten bij een hond......![]()
He,kan van alles geweest zijn.Kind kan hem treiteren,in de ogen/oren prikken ,tanden laten zien,geluiden maken.Misschien kwam hij alleen maar dichtbij..... Als ouder zorg je er voor dat zo`n kleintje daar niet bij kan.Net als een pan hete soep!!!
Ach en de reden waarom die aan de boom zit weet je niet.
Toen mijn dochtertje nog klein was,4 jaar ongeveer) hadden we buren met een Mechelaar.Ze had zelf 2 kleine kinderen.
De buurvrouw bond de hond vast bij de supermarkt.Als hij daar vast zat was hij niet meer zo lief als thuis zal ik je vertellen!!!,een kindje wat haar hand wilde uitsteken om te aaien werd direct gebeten!!!
Doet ie anders nooit hoor.
Mijn dochter zag het gebeuren en heeft hier van geleerd nooit zo maar een vast zittende hond te aaien.
Heel goed van je dochter.
Kan daar alleen maar respect voor hebben.
Hoe vaak ik niet zie dat kleine kinderen gewoon naar vast zittende honden toelopen terwijl mama staat te beppen met de oude buurvrouw voor de supermarkt.

- renee-uk
- Zeer actief
misschien had die hond al tien waarschuwingen gegeven, als ze dat kind ongecontroleerd bij die hond laten zullen ze de rest ook wel niet gezien hebben.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Contacteer:
misschien hebben ze er wel om staan lachen, dat die labrador ook kan blaffen en stoer doen... dat watjerenee-uk schreef:misschien had die hond al tien waarschuwingen gegeven, als ze dat kind ongecontroleerd bij die hond laten zullen ze de rest ook wel niet gezien hebben.

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
-
- Zeer actief
- Contacteer:
simpel voorbeeldje uit eigen ervaring met mijn eigen hond:
Kinderen van die leeftijd hebben gewoon nog niet de mentale mogelijkheden om daden te overzien, maar zijn wel in de uitprobeerfase. Zo werd bij ons 2 jaar terug de schutting geplaatst en liep het neefje van de buren ook in onze tuin. De honden zaten allemaal in de kennel en in mijn ooghoek zie ik het jongetje met en takje naar Fust haar ogen/neus prikken. Zo tussen de tralies door. Ik zie Fust naar achter deinzen en een lip optrekken en toen had ik het kind te pakken en ben verder als een leeuw naast de kennel blijven staan. Ik geloof oprecht dat het jongetje geen kwaad in de zin had, maar het effect kan erg kwaadaardig aflopen. Hij vond namelijk Fust heel spannend en wilde haar met het takje aaien, begrijpelijk, maar een absolute no-go. Waren wij hier niet alert op geweest had het heel naar kunnen verlopen!
Kinderen van die leeftijd hebben gewoon nog niet de mentale mogelijkheden om daden te overzien, maar zijn wel in de uitprobeerfase. Zo werd bij ons 2 jaar terug de schutting geplaatst en liep het neefje van de buren ook in onze tuin. De honden zaten allemaal in de kennel en in mijn ooghoek zie ik het jongetje met en takje naar Fust haar ogen/neus prikken. Zo tussen de tralies door. Ik zie Fust naar achter deinzen en een lip optrekken en toen had ik het kind te pakken en ben verder als een leeuw naast de kennel blijven staan. Ik geloof oprecht dat het jongetje geen kwaad in de zin had, maar het effect kan erg kwaadaardig aflopen. Hij vond namelijk Fust heel spannend en wilde haar met het takje aaien, begrijpelijk, maar een absolute no-go. Waren wij hier niet alert op geweest had het heel naar kunnen verlopen!

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
- renee-uk
- Zeer actief
precieslabranwk schreef:misschien hebben ze er wel om staan lachen, dat die labrador ook kan blaffen en stoer doen... dat watjerenee-uk schreef:misschien had die hond al tien waarschuwingen gegeven, als ze dat kind ongecontroleerd bij die hond laten zullen ze de rest ook wel niet gezien hebben.het kan allemaal... we waren er niet bij

je kunt alleen maar speculeren, maar de grote boosdoeners zijn voor mij niet dat kind of die hond maar de volwassenen die dit hebben laten gebeuren.
stelletje idioten

- kipo
- Zeer actief
@Wenmart: Ik ben het ook met jou (en meerderen hier) eens dat de schuld bij de ouders (en grootouders) ligt.
@Renée; zelfs na 10 waarschuwingen vind ik het nog overdreven dat ze de hond met moeite van het kind af moesten trekken. Nogmaals, ik geef die hond de schuld niet, maar mijn kind liet ik er nooit meer bij in de buurt
@Renée; zelfs na 10 waarschuwingen vind ik het nog overdreven dat ze de hond met moeite van het kind af moesten trekken. Nogmaals, ik geef die hond de schuld niet, maar mijn kind liet ik er nooit meer bij in de buurt
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kind had er nooit bij in de buurt moeten komenkipo schreef:@Wenmart: Ik ben het ook met jou (en meerderen hier) eens dat de schuld bij de ouders (en grootouders) ligt.

Ik heb een lab gehad die absoluut niet samen kon met kinderen en die heb ik dus ook nooit ergens onbeheerd laten staan met het risico dat er een kind "leuk labrador aaien" aan zou kunnen komen. Ik heb wel regelmatig aanvaringen met ouders gehad die vonden dat hun kind best wel die labrador moest kunnen aaien "want het is een labrador"

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Misschien is hij na deze daad wel gaan hemelen, dus dat probleem is dan opgelostkipo schreef:@Wenmart: Ik ben het ook met jou (en meerderen hier) eens dat de schuld bij de ouders (en grootouders) ligt.

Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
- Zeer actief
de hond lag vasst aan een boom
arm jochie, ik hoop dat ze hem nog goed kunnen begeleiden en dat t allemaal mee valt

arm jochie, ik hoop dat ze hem nog goed kunnen begeleiden en dat t allemaal mee valt
- kipo
- Zeer actief
Eens en dat kindje kun je het niet aanrekenen dat 'ie dat niet zag, maar de volwassenen wel.labranwk schreef: Dat kind had er nooit bij in de buurt moeten komenen ik kan me oprecht niet voorstellen dat deze hond niet veel eerder al signalen afgaf niet met kinderen om te kunnen gaan... nogmaals puur speculatie, maar ik geloof niet in honden die "out of the blue" gewoon toehappen.
Ik heb een lab gehad die absoluut niet samen kon met kinderen en die heb ik dus ook nooit ergens onbeheerd laten staan met het risico dat er een kind "leuk labrador aaien" aan zou kunnen komen. Ik heb wel regelmatig aanvaringen met ouders gehad die vonden dat hun kind best wel die labrador moest kunnen aaien "want het is een labrador"![]()
wat dat betreft willen sommige ouders gewoon dat hun kind een paar gaten in het gezicht krijgt