Alleen, ik merk dat ik wat last krijg van de bomen en het bos. Zoveel honden, zoveel rassen, en ik ben er te weinig in thuis om precies te weten wat wel en wat juist niet bij ons past, op een paar na.
Situatie thuis:
Gewone eengezinswoning, met tuin, niet al te groot maar enorm bos- en heidegebied op kruipafstand.
Twee dagen per week (niet aaneengesloten) werken we allebei, en zal de hond thuis moeten blijven. Wel met uitlaten tussendoor, maar tussen 9 en 16 uur zijn wij er niet. De rest van de week wel.
Kind van bijna drie, die stapelgek is op honden. Ze pest ze niet, dus geen oren en staarten trekkertje, maar knuffelt ze vooral heel graag. Ze weet wel, hond op zijn kussen is hond met rust laten.
Wat zouden we graag willen?
Een wat grotere hond, formaat minimaal van een Toller, mag groter. Onze vorige hond was een kruising, Rottweiler met Labrador X Mechelse herder, om je een idee te geven.
Geen jachtinstinct, anders is het wandelen in het bos hier geen pretje.
Een sociale hond, die goed met kinderen kan.
Niet teveel vachtverzorging, verharen is niet erg, dat hoort erbij, maar niet iedere maand naar de trimsalon
Ik kom al snel op de standaard Golden Retriever, maar ik zie dan vast erg veel leuke, mooie honden over het hoofd...zonde! Hebben jullie tips?