Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Speurhond doodgereden
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Speurhond doodgereden
Wat erg voor haar.
Reed die bestelbus op de stoep of was ze net met de hond aan het oversteken?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inge O schreef:nou die 'speurhond' voegt net zoveel toe als het engelse 'a mother of two'.
maar zonde is het wel natuurlijk.
Dat was dus ook mijn gevoel bij de text
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Dit stond op facebook..reactie op dat bericht:
Ik was op bezoek bij mijn moeder omdat ze deze week opgenomen was geweest in het ziekenhuis. Ze is 86. Ik wilde daarna, ze woont vlak bij het Amsterdamse bos, de honden in het bos gaan uitlaten en daarna boodschappen gaan doen. Mijn moeder zei dat ze meewilde met boodschappen. Ik besloot de honden dan even uit te laten in het park bij haar aan de overkant. Je moet dan door een flinke strook groen, langs flats, weer een strook groen en dan loop je langs het water. Pas bij het water deed ik de riemen los. Ik liep de brug over want aan de andere kant is nog een groot uitlaatgebied. Ik liep voorop met de kleine hondjes vlakbij en Heidi liep wat verder achter me. Op het veld aan de andere kant van de brug kwam een hond aanlopen. Ik zag Heidi op de brug stilstaan en kijken. Ik riep haar en ze liep een paar passen mijn kant op, bedacht zich toen, draaide om en liep met een licht drafje terug. Ik riep en riep en rende er met mijn twee andere hondjes achteraan. Het hele pad langs het water, door de bosjes, langs de flats, langs de andere bosjes en bleef roepen. Nergens Heidi te zien. Ik stak over bij de van Nijenrodeweg en bracht de hondjes snel binnen bij mijn moeder. Toen zag ik een groepje mensen wijzen naar iets op de grasstrook tussen de twee rijbanen. Daar lag ze, op slag dood. Ik heb beademd, gemasseerd gegild en gehuild maar ze was weg. Het was superstil op straat vanwege de vakantie, ze heeft zo'n pech gehad. Ik wou dat ik gewoon naar het bos was gegaan, haar nooit los had gedaan, ze überhaupt thuis had gelaten. Helaas ben ik degene die het had kunnen en moeten voorkomen. Ik voel mij verantwoordelijk voor haar dood. Helaas, helaas, helaas. Ik kan er helemaal niets meer aan veranderen:-((
het speurhond verhaal komt omdat Speurhond Henk Bouman getwitterd heeft en dat heeft RTV overgenoemn. Ik was niet aan het speuren en speurde allen af en toe recreatief.
Ik was op bezoek bij mijn moeder omdat ze deze week opgenomen was geweest in het ziekenhuis. Ze is 86. Ik wilde daarna, ze woont vlak bij het Amsterdamse bos, de honden in het bos gaan uitlaten en daarna boodschappen gaan doen. Mijn moeder zei dat ze meewilde met boodschappen. Ik besloot de honden dan even uit te laten in het park bij haar aan de overkant. Je moet dan door een flinke strook groen, langs flats, weer een strook groen en dan loop je langs het water. Pas bij het water deed ik de riemen los. Ik liep de brug over want aan de andere kant is nog een groot uitlaatgebied. Ik liep voorop met de kleine hondjes vlakbij en Heidi liep wat verder achter me. Op het veld aan de andere kant van de brug kwam een hond aanlopen. Ik zag Heidi op de brug stilstaan en kijken. Ik riep haar en ze liep een paar passen mijn kant op, bedacht zich toen, draaide om en liep met een licht drafje terug. Ik riep en riep en rende er met mijn twee andere hondjes achteraan. Het hele pad langs het water, door de bosjes, langs de flats, langs de andere bosjes en bleef roepen. Nergens Heidi te zien. Ik stak over bij de van Nijenrodeweg en bracht de hondjes snel binnen bij mijn moeder. Toen zag ik een groepje mensen wijzen naar iets op de grasstrook tussen de twee rijbanen. Daar lag ze, op slag dood. Ik heb beademd, gemasseerd gegild en gehuild maar ze was weg. Het was superstil op straat vanwege de vakantie, ze heeft zo'n pech gehad. Ik wou dat ik gewoon naar het bos was gegaan, haar nooit los had gedaan, ze überhaupt thuis had gelaten. Helaas ben ik degene die het had kunnen en moeten voorkomen. Ik voel mij verantwoordelijk voor haar dood. Helaas, helaas, helaas. Ik kan er helemaal niets meer aan veranderen:-((
het speurhond verhaal komt omdat Speurhond Henk Bouman getwitterd heeft en dat heeft RTV overgenoemn. Ik was niet aan het speuren en speurde allen af en toe recreatief.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
precies, maakt niks uit en voegt ook niets toe.Nanna schreef:Meer dan in het krantenberichtje staat weet ik ook niet. Maar het is hoe dan ook lullig, speurhond of niet.ranetje schreef:Wat erg voor haar.
Het verhaal van de bazin zelf is heel verdrietig

Had ik maar..........
Iedereen kan een fout maken.
Het resultaat is nu wel heel verdrietig.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat vreselijk sneu, snap ook nog steeds niet waarom daar honden los lopen! Op die weg rijden ze meestal toch wel 60
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Wat erg!! Hoe dan ook al was het een asiel hond...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13