Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup dood gereden door wielrenner

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Pup dood gereden door wielrenner

Ongelezen bericht door Selene »

Oproep :
Willen mensen dit delen aub?
Ik zou graag de persoon willen vinden die vanmorgen om 9u45 onder de Snaaskerkebrug te Snaaskerke op het jaagpad langs de vaart, mijn korthaar chihuahuapupje van amper 11 weekjes oud, dood gereden heeft met zijn koersfiets !

Zonder te remmen, zonder uit te wijken, zonder te vertragen of snelheid te minderen... los dwars over mijn puppy zijn rugje... met zowel voorwiel en daarna achterwiel... ze waren met twee en in het blauw gekleed (blauw fietspak)... degene die mijn pup vermoord heeft was een gezette man van rond de 30 - 40 jaar en zijn maat was een slank postuur van ongeveer dezelfde leeftijd...

De opmerking "koopt uzelf nen nieuwe nu hé" is nogal in verkeerde aard gevallen dus gelieve dit wijdverspreid te willen delen op alle media aub!

MVG,
Nikita
&
Ukkie (R.I.P.)

https://www.facebook.com/nikita.carriere

Het zal je gebeuren! hoe verzin je het om het te doen en dan ook nog dat soort dingen uit te kramen? :ugh:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Re: Pup dood gereden door wielrenner

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat triest zeg :ugh:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het zal wel fout vallen maar vind je het heel erg dat ik dit bericht betwijfel?
Er staat geen datum in en het geheel komt mij zo ongeloofwaardig over eerlijk gezegd. Ik snap dat er horken bestaan maar dit gaat mij tever.

Mocht het bericht wel kloppen mijn excuses maar ... ik heb er een raar gevoel bij ;-(

Suzanne
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik heb het gelezen op facebook maar ik twijfel altijd aan het waarheidsgehalte van dit soort berichten.
Als het echt waar is: vreselijk en racefiets om de nek van die wielrenner hangen
maar toch.......... :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Als het waar is is het natuurlijk te bizar voor woorden. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik mijn hond nog net voor een fiets vandaan kon trekken omdat hij dreigde door te rijden. (In een bos waar ze absoluut niet mogen komen, mijn hond zat aan de lijn). Maar dreigen door te rijden en het ook daadwerkelijk doen... echt te bizar voor woorden :(:
Maar waarom zou iemand dit in hemelsnaam verzinnen?
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

~Suzanne~ schreef:Het zal wel fout vallen maar vind je het heel erg dat ik dit bericht betwijfel?
Er staat geen datum in en het geheel komt mij zo ongeloofwaardig over eerlijk gezegd. Ik snap dat er horken bestaan maar dit gaat mij tever.

Mocht het bericht wel kloppen mijn excuses maar ... ik heb er een raar gevoel bij ;-(

Suzanne
Ik snap dat wel hoor, ik heb doorgelinkt naar de originele poster (die in de link staat) en het bericht is er 4 uur geleden opgezet. Maar goed, het is internet en dat is nog een tikje erger dan de telegraaf :wink: maar mijn redenatie was ook dat het bijzonder triest is als het wel klopt
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mwah wielrenners heb ik ook niet zo`n denderende ervaringen mee, bij voorbeeld eentje die zijn klauw uitstak en mijn zoon tegen de vlakte sloeg :roll:
gewoon omdat t kon :kotz:
als t waar is, en dat zou best kunnen mogen ze hem van mijn aan de schandpaal nagelen :roll:
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Canidae »

~Suzanne~ schreef:....Er staat geen datum in...
Er staat toch gewoon vanmorgen....

Ik neem aan dat de hond niet was aangelijnd, terwijl je loopt langs een pad waar fietsers voorbij komen.....
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wielrenners zijn geen gewone fietsers die motten snel en ALLES moet gewoon oprotten :zweep:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

~Suzanne~ schreef:Het zal wel fout vallen maar vind je het heel erg dat ik dit bericht betwijfel?

Suzanne
Nadat ik oudje Max ooit pal voor een toerfietser weg heb kunnen trekken geloof ik wel een beetje in.
Die vent had hem het liefst doormidden gereden :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Canidae schreef:

Ik neem aan dat de hond niet was aangelijnd, terwijl je loopt langs een pad waar fietsers voorbij komen.....
Dan hoeft ie er natuurlijk nog niet overheen te rijden. Sommige wielrenners zoeken het gewoon op, schijnen die sport nog naast het wielrennen te houden.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Ik heb ook een gruwelijke hekel aan wielrenners in een groep. Ik woon nogal achteraf en op die landweggetjes willen ze ook niet aan de kant gaan als er een auto van achteren nadert ( en dan echt 9 van de tien niet), zit ik er achter in een slakkengangetje voor 5-10 min.

Ik ben ook geen lieverdje hoor, want zo gauw ik er langs kan, ga ik erna lekker door de berm en nu met de droogte stoft dat zo lekker!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Canidae schreef:

Dat vanmorgen kan ook 20 November 2002 zijn geweest als het bericht toen was getypt, bij wijze van :wink:
Ik vind het wel een apart verhaal. Een gezette man met een slank postuur enzo :mrgreen: Maar goed, er bestaan rare mensen..Snap alleen niet wat ze van plan is als ze die fietser eenmaal heeft opgespoord?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Maeve schreef:
Canidae schreef:

Dat vanmorgen kan ook 20 November 2002 zijn geweest als het bericht toen was getypt, bij wijze van :wink:
Ik vind het wel een apart verhaal. Een gezette man met een slank postuur enzo :mrgreen: Maar goed, er bestaan rare mensen..Snap alleen niet wat ze van plan is als ze die fietser eenmaal heeft opgespoord?
het waren er twee: de dader is gezet, zijn maat heeft een slank postuur ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Maeve schreef:
Canidae schreef:

De dader in het verhaal is een gezette man en zijn 'maat' (andere wielrenner dus) heeft een slank postuur.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zamunda schreef:
Maeve schreef:
Canidae schreef:

De dader in het verhaal is een gezette man en zijn 'maat' (andere wielrenner dus) heeft een slank postuur.
Oooh op die manier. Ik dacht dat het om een echtpaar ging dus snapte het al niet :oeps: Ja, lezen is ook een vak apart :mrgreen:
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Het is al ruim 3600 x gedeeld.

Zoiets ga je toch niet verzinnen :denken:

Triest......
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Het hondje is van de persoon zelf zie de link naar FB en ik geloof gerust dat het echt gebeurd is.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

mijn goldens schreef:Het is al ruim 3600 x gedeeld.

Zoiets ga je toch niet verzinnen :denken:

Triest......
het gaat snel, nu al ruim 4000x gedeeld :80:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als het echt waar is kan ik me best een voorstelling maken wat die mevrouw met die meneer gaat doen als ze 'm vindt! Dan kom ik haar nog graag helpen ook en ik schat in, met mij de rest van het forum.

(ervan uitgaande dat het verhaal is, zoals het hier geschetst wordt)

Suzanne
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Je zal zo'n stuk vreten toch van zijn fiets afrukken :S:
En ja ook ik heb een aantal dingen mee gemaakt met de zogenaamde wielhufters, ik ga ook geen cm meer voor ze opzij (hond en kind wel) moet je is zien wat een grafmuilen ze dan trekken :F:
Komt u maar mr. :zweep:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Handje kopspijkers strooien als zo'n groep hufters aan komt stormen.
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik heb een poos geleden in de Soesterduinen toch ook Mit tot 2 keer toe een van haar baby's voor een wielrenner of hardloper weg moeten zien halen, omdat ze er anders overheen gewalst zouden hebben. Blijkbaar mag je zulke dingen doen als je hard kan fietsen/ lopen. Bah!! :(
RIP Cena :roos:
    billy
    Erelid
    Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Aso's zijn het, geef ze een pakkie aan en een fiets en ze zijn gek :gvd:
    Afbeelding
    esenhazel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Heb zelf een mega hekel aan die :boos: :gvd: wielrenners
    Moest ook ooit eens de hond hard terug trekken, die eikel remde niet eens af.
    Jammer voor hem stond m'n vader een stuk verder met de andere hond. Hij was zo woest en heeft die fietser de plomp in geduwd :devil:
    Dit was op een gedeelde wandel/fietspad, dus ik mocht daar gewoon lopen met m'n hondje netjes aan de lijn
    AfbeeldingAfbeelding
    AfbeeldingAfbeelding
    beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Het is een belgische ,en het gebeurt hier echt.Mijn vriendin en ik waren laatst aan het wandellen 2 oude taarten in een park :-).Ik had twee hondjes aan de lijn en zij had twee hondjes aan de lijn waaronder een chipup en als ze niet een ruk aan haar lijn had gegeven dan had haar pup ook doodgereden geweest door een fietser.

Laatst wandelde ik alleen in een doodlopende straat met mijn honden,mijn kleine kees liep aan een doorhangende lijn een anderhalve meter bij mij vandaan,presteerde een fietser het tussen mij en het hondje in te fietsen over mijn lijn heen.Het is dat hij snel was,anders had hij het echt niet na verteld.We noemen ze ook altijd fietsterroristen.In Belgie denken ze dat de weg van hun is.
    Dus ik geloof het facebook bericht direct.
    Bink2009
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

marian* schreef:

Suzanne
    Nadat ik oudje Max ooit pal voor een toerfietser weg heb kunnen trekken geloof ik wel een beetje in.
    Die vent had hem het liefst doormidden gereden :devil:
    Ik heb het meegemaakt, alleen kon ik Bink opzij trekken en reed die vent vol tegen mijn vriend aan (mijn vriend deed het expres dus hij kon de klap goed opvangen), de tweede en derde weken op het laatst uit waardoor ze naast het pad kwamen en vielen. Vervolgens wilden ze met hun drieen mijn vriend te grazen nemen omdat hij niet opzij ging, gelukkig is hij vrij groot en sterk waardoor die lui afdropen.

Sindsdien heb ik een hekel aan wielrenners. Waar dit gebeurde was in een gebied waar veel fietspaden zijn en 1(!) voetpad waar wij dus liepen, alleen met hun stomme kop dachten ze ook dat voetpad te kunnen innen, ze wisten het want het staat overal duidelijk aangegeven èn het voetpad is heel anders dan het fietspad. Dus ja ik geloof geloof wel dat dit bericht echt is, helaas.

Edit: dit waren trouwens soort mountainbikers, ik haal ze wel eens door elkaar, maar met gewone wielrenners ben ik ook geen vrienden door hun rijgedrag.
    Esther12
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

ik heb het bericht even bekeken en ik geloof wel dat het waar is. Echt te triest voor woorden!
    Anja
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik geloof het ook wel. Waarom zou je zoiets verzinnen?
    Klote wielrenners :gvd:
    Afbeelding
    Hanna - Mica - Jop
    Dee
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Dat er vele van hun onbeschoft zijn, heb ik uit ervaring wel gemerkt.
    Of het waar is, weet ik ook niet. Maar het zou me niet verbazen.
    Ik vind het dan ook heel sneu.
    Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”