Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herders hond...maar welke?
Moderator: moderatorteam
- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
herders hond...maar welke?
herdershonden zijn absoluut mijn ras...ben me alvast aan het verdiepen in een ras wat mijn volgende hond gaat worden. heb nu nog een aussie die ik met heel veel liefde nog heel veel jaren wil hebben maar het blijft toch mijn aandacht trekken.
welke rassen?
- oud duitse herder?
- chodsky pes?
- shiloh shepherd?
- duitse herder?
pfff ik kan er geen wijs uit. Zijn er nog mensen op het forum met een van honden in de buurt van Eindhoven? Denk dat de shiloh sheperd misschien te groot is? chodsky pes wil ik ook heel graag eens in het echt zien.
welke rassen?
- oud duitse herder?
- chodsky pes?
- shiloh shepherd?
- duitse herder?
pfff ik kan er geen wijs uit. Zijn er nog mensen op het forum met een van honden in de buurt van Eindhoven? Denk dat de shiloh sheperd misschien te groot is? chodsky pes wil ik ook heel graag eens in het echt zien.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: herders hond...maar welke?
Een Shiloh is flink aan de maat ja, een reu haalt makkelijk de 80 cm schofthoogte.
Wat wil je met de hond gaan doen? Dat is wel iets om mee te nemen in je keuze denk ik.
Er is 1 september een Shilohwandeling in Amersfoort, dan kun je ze in het echt zien en kijken of het karakter ook bij je past.
Wat wil je met de hond gaan doen? Dat is wel iets om mee te nemen in je keuze denk ik.
Er is 1 september een Shilohwandeling in Amersfoort, dan kun je ze in het echt zien en kijken of het karakter ook bij je past.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
wat is nu net je vraag? Wat de verschillen zijn ofzo?
Ik hou het bij mechels alvast, met een Duits heb ik een minder contact. Werkt evenveel en even graag en even goed. Maar er is minder samenwerking met de baas vind ik.
Ik hou het bij mechels alvast, met een Duits heb ik een minder contact. Werkt evenveel en even graag en even goed. Maar er is minder samenwerking met de baas vind ik.
-
Pakdebal
djee01 schreef:herdershonden zijn absoluut mijn ras...ben me alvast aan het verdiepen in een ras wat mijn volgende hond gaat worden. heb nu nog een aussie die ik met heel veel liefde nog heel veel jaren wil hebben maar het blijft toch mijn aandacht trekken.
welke rassen?
- oud duitse herder?
- chodsky pes?
- shiloh shepherd?
- duitse herder?
kijk je dan naar de mooie plaatjes of lees je ook wat over hun karakters ?
- kipo
- Zeer actief
Het hangt er maar net vanaf wat je met de hond wil gaan doen. Mijn voorkeur ligt net niet bij de Belgen, juist vanwege die enorme wil tot werken en samenwerken.Ik vind het fijn als een hond graag samenwerkt, maar niet altijd, mijn Duitse herder kon ook heel goed wat voor zichzelf doen. Voor een volgende herder (echt, ooit komt er weer een
) denk ik dat de Shiloh beter in mijn wensenplaatje past, actief, baasgericht, maar geen werk-werkhond (hoop ik, maar met een met een beetje beleid uitgezochte hond moet dat kunnen).
Chodsky pes ken ik alleen van plaatjes.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Oud duitse herder is gewoon een duitse herder. Dat ze er tegenwoordig een afsplitsing met een eigen naam van aan het maken zijn is wat anders.
En heb je nog de verschillen binnen de kynologische en werklijnen
En heb je nog de verschillen binnen de kynologische en werklijnen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Shilohs zijn geen werkhond in de zin van dat ze geschikt zijn voor ipo/knpv. Voor SAR zijn ze wel heel geschikt. Samen met de baas iets doen vinden ze geweldig, er zijn er een aantal die behendigheid doen, maar als je wedstrijdambities hebt zou ik toch niet voor een Shiloh gaan, ze kunnen niet opboksen tegen de Borders en Aussies natuurlijk.kipo schreef:Het hangt er maar net vanaf wat je met de hond wil gaan doen. Mijn voorkeur ligt net niet bij de Belgen, juist vanwege die enorme wil tot werken en samenwerken.Ik vind het fijn als een hond graag samenwerkt, maar niet altijd, mijn Duitse herder kon ook heel goed wat voor zichzelf doen. Voor een volgende herder (echt, ooit komt er weer een) denk ik dat de Shiloh beter in mijn wensenplaatje past, actief, baasgericht, maar geen werk-werkhond (hoop ik, maar met een met een beetje beleid uitgezochte hond moet dat kunnen).

- kipo
- Zeer actief
SAR? Nee ik heb geen wedstrijdambities, ik wil een huishond, maar die mag best actief zijn, wandelen, zwemmen, fietsen en wat gehoorzaamheid en denkwerk hoort gewoon bij de dagelijkse omgang wat mij betreft. Daarom wil ik nu geen pup en zeker geen herder-pup. Met een baan en een kindje van 1 heb ik daar de energie niet voor.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Search and rescue.kipo schreef:SAR? Nee ik heb geen wedstrijdambities, ik wil een huishond, maar die mag best actief zijn, wandelen, zwemmen, fietsen en wat gehoorzaamheid en denkwerk hoort gewoon bij de dagelijkse omgang wat mij betreft. Daarom wil ik nu geen pup en zeker geen herder-pup. Met een baan en een kindje van 1 heb ik daar de energie niet voor.
Mijn ervaring is dat de Shiloh een echte gezinshond is, en behalve dat ze soms wat lomp kunnen zijn, zijn ze ontzettend lief voor kinderen.

- kipo
- Zeer actief
Ja zeg, maak het me wat gemakkelijkermoosje schreef:Search and rescue.kipo schreef:SAR? Nee ik heb geen wedstrijdambities, ik wil een huishond, maar die mag best actief zijn, wandelen, zwemmen, fietsen en wat gehoorzaamheid en denkwerk hoort gewoon bij de dagelijkse omgang wat mij betreft. Daarom wil ik nu geen pup en zeker geen herder-pup. Met een baan en een kindje van 1 heb ik daar de energie niet voor.
Mijn ervaring is dat de Shiloh een echte gezinshond is, en behalve dat ze soms wat lomp kunnen zijn, zijn ze ontzettend lief voor kinderen.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
er zit best wel een behoorlijk verschil in deze karakters, wat wil je met de hond gaan doen?
Ps, al eens aan een Hollander gedacht?
Ps, al eens aan een Hollander gedacht?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- djee01
- Zeer actief
het belangrijkste vind ik dat het een goede huishond moet zijn. Verder vind ik de G&G trainen erg leuk, dat doe ik nu met mijn aussie ook. Die komt aardig mee op regionaal wedstrijdniveau maar niet op het landelijke wedstrijdniveau. Dat vind ik niet erg. Ik wil doen wat mijn hond leuk vind om te doen al wil ik wel bezig blijven. Vind eigenlijk alles in de hondensport leuk (behendigheid, frisbee, maar ook speuren, ipo etc, lijkt me leuk) Het gaat er gewoon om dat ik met mijn hond bezig wil zijn.
De Shiloh shepherd heeft zeker mij aandacht getrokken door zijn karakter maar ik ben zo bang dat ze te groot zijn. 1 sept kan ik ook weer niet
dan vier ik mijn verjaardag en ik weet niet of je ook naar de show in Bemmel gaat? Maar dan moet ik werken. Maar ik heb zo'n vermoeden dat we elkaar wel ooit een keer gaan treffen ergens
Dat moet gewoon want ik wil er echt heel graag eens eentje in het echt zien 
De chodsky pes heeft ook absoluut mijn aandacht getrokken al is hier zo weinig over te vinden. ben niet zo goed in Duits of Tjechisch
en dat zijn de meeste sites toch wel.
ben bij beide rassen bang voor inteelt/lijnleelt
Verder ben ik inderdaad erg nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen met een type hond (oud-duits, duitse herder, chodsky pes, shiloh sheperd) qua karakter, gezondheid etc
De Shiloh shepherd heeft zeker mij aandacht getrokken door zijn karakter maar ik ben zo bang dat ze te groot zijn. 1 sept kan ik ook weer niet
De chodsky pes heeft ook absoluut mijn aandacht getrokken al is hier zo weinig over te vinden. ben niet zo goed in Duits of Tjechisch
ben bij beide rassen bang voor inteelt/lijnleelt
Verder ben ik inderdaad erg nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen met een type hond (oud-duits, duitse herder, chodsky pes, shiloh sheperd) qua karakter, gezondheid etc
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Neem anders eens contact op met Shima hier op het forum, zij kan je veel meer over de Shiloh vertellen dan ik.
Je kan je ook aamelden op het Shilohforum, om daar ervaringen te lezen. Ik wil je het linkje wel even pb-en, als je interesse hebt. Weet niet of ik die hier neer mag zetten.
Je kan je ook aamelden op het Shilohforum, om daar ervaringen te lezen. Ik wil je het linkje wel even pb-en, als je interesse hebt. Weet niet of ik die hier neer mag zetten.

- kipo
- Zeer actief
Die link wil ik ook welmoosje schreef:Neem anders eens contact op met Shima hier op het forum, zij kan je veel meer over de Shiloh vertellen dan ik.![]()
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1

You'll be in my heart... Always...
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mijn hond heeft als vast speelmaatje een Chodsky pes (is dezelfde als de boheemse herder, toch?)
Ik ken het ras verder niet, maar dit is een fantastisch beest. Heel enthousiast nog (1,5 jaar) en voor een herder vind ik hem heel open naar andere honden en mensen toe. Heel mooi dier om te zien, slagje kleiner dan de meeste herders.
Hij luistert niet zo best maar dat komt vast nog wel.
Ik ken het ras verder niet, maar dit is een fantastisch beest. Heel enthousiast nog (1,5 jaar) en voor een herder vind ik hem heel open naar andere honden en mensen toe. Heel mooi dier om te zien, slagje kleiner dan de meeste herders.
Hij luistert niet zo best maar dat komt vast nog wel.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
- djee01
- Zeer actief
korthaar collie heb ik ook voor gekeken maar de korte haren staan me niet zo aan, hou van langharige honden en mijn vriend vindt de korthaar collie niks
Maar vind ze heel leuk om te zien bij anderen, op een show zoek ik ze altijd eventjes op
Maar vind ze heel leuk om te zien bij anderen, op een show zoek ik ze altijd eventjes op
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
In dat geval zou ik voor een langhaar gaan. Als je het Engelse type neemt, krijg je haar, héél veel haar.djee01 schreef:korthaar collie heb ik ook voor gekeken maar de korte haren staan me niet zo aan, hou van langharige honden en mijn vriend vindt de korthaar collie niks
En de kans op heel rustige, luie honden. Ga je voor het Amerikaanse type krijg je stukken minder haar en actievere honden.
Ter vergelijking moet je mijn honden maar eens met Glenn van Nanna zien.

- fredje
- Actief
- Aantal honden: 1
Hier twee oudduitse herders uit oostduitse werklijnen.Allebei vrij grote grove honden(ca 63 cm)maar de meeste en vooral de teefjes zijn een stuk kleiner.Het zijn natuurlijk gewoon duitse herders al geloof ik dat de mijne soms maar de helft van de rasbeschrijving hebben gelezen.Er wordt met alle twee G&G gedaan en daar doen ze het leuk in.
Geen van beide ,6 en 7 jaar hebben gezondheidsklachten.Er wordt wel eens beweerd dat de oudduitser gezonder zou zijn,lijkt me sterk want ze hebben dezelfde genenpoel als de duitser.Ze zouden liever en zachter en minder geschikt zijn voor IPO oid en dat lijkt me om dezelfde reden ook onzin.Mijn teefje is een relatief makkelijke hond,mijn reu niet.
Allebei heel goed met kinderen en allerhande huisdieren.
Geen van beide ,6 en 7 jaar hebben gezondheidsklachten.Er wordt wel eens beweerd dat de oudduitser gezonder zou zijn,lijkt me sterk want ze hebben dezelfde genenpoel als de duitser.Ze zouden liever en zachter en minder geschikt zijn voor IPO oid en dat lijkt me om dezelfde reden ook onzin.Mijn teefje is een relatief makkelijke hond,mijn reu niet.
Allebei heel goed met kinderen en allerhande huisdieren.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Als je van langharige honden houdt zou je ook kunnen kijken naar een schafpudel. Heerlijke honden, willen graag samen met de baas iets doen. Ze hebben wel veel beweging en uitdaging nodig maar een dagje niks tussendoor kan best. 3 dagen niks doen betekend wel stuiterende honden die de werking hun oren even zijn vergeten.djee01 schreef:korthaar collie heb ik ook voor gekeken maar de korte haren staan me niet zo aan, hou van langharige honden en mijn vriend vindt de korthaar collie niks