Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verwachten wij niet te veel van andere hondenbezitters?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Verwachten wij niet te veel van andere hondenbezitters?

Ongelezen bericht door Selene »

Even een kopie van mijn reactie in een ander topic:

Weet je wat het is? er zijn in nederland meer dan 2 miljoen honden en er zijn hier echt geen pak hem beet 1,5 miljoen lezers op het forum. Wat wij als forum normaal vinden denken andere mensen niet over na die hebben gewoon een gezellig maatje en dat is het.
Buurman hier heeft sinds kort een mastiff x tosa inu pup, die wordt met 6 maanden gecastreerd omdat ze dat met al hun honden zo gedaan hebben. Andere buurman heeft een 14 jaar oude lab die bijna niet meer kan lopen en doof is, die blijft door injecties en pijnstilling haar dagelijks 5 minuten rondje hobbelen (en dan heb ik het niet over de afstand) omdat het zielig is voor de kinderen om de hond te laten inslapen.
Mensen zien dat gewoon anders, die man met die labs heeft in zijn ogen ongevaarlijke en gezellige honden en staat er verder niet bij stil :19: Net als de mensen die hun hond op een aangelijnde hond af laten lopen. Je kunt je er allemaal druk over maken en vervelend is het zeker maar je gaat er niets aan veranderen.
Ik ontloop gewoon zoveel mogelijk mensen en onbekende honden.

Iedereen hier verwacht maar dat anderen ook van alles weten over honden en de uitlaatmores maar is dat nou eigenlijk wel zo terecht?
Storen wij ons niet gewoon onnodig aan anderen want hoeveel mensen komen hier of op andere hondenfora?
(daar loop ik al langer over na te denken)
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
tineke

Re: Verwachten wij niet te veel van andere hondenbezitters?

Ongelezen bericht door tineke »

Nou ik stoor me niet zo aan andere hoor als ik wandel en ben met mijn eigen honden ook best relaxed.
Met Orson was ik dat minder omdat ik me donders goed realiseerde dat hij andere zou kunnen beschadigen en dan vind ik wel dat die verantwoording bij mij ligt.
Maar ik ben weleens besprongen door een vreemde hond ,kleinzoon omver gelopen maar daar maak ik echt niet zo'n probleem van.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Ik denk dat je gelijk hebt, ieder op zijne wijze.
Mijn overburen hadden een schattig hondje die altijd los rond liep en vaak de weg opscharrelde, ik loop expres aan de overkant.
En ja vorige week rij ik er langs hele opstopping hondje dood gereden, ik ben huilend van woede thuis gekomen.
Hun keuze, hun hondje, maar toch....
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja, we verwachten teveel...
Ik catagoriseer mensen ook in
"hondenforum achtige mensen" en "Den gemiddelden hondenbaas"
Twee totaal verschillende groepen doorgaans

Ik heb na bijna 12 jaar met een Sharpei rondlopen wel geleerd dat mijn verwachtingspatroon aangaande "netjes gedrag" van een andere hondenbezitter veel te hoog lag...
Ik ging ervan uit dat je toch govverdomme kunt zien dat ik met een aangelijnde hond loop en dat dat govver wel niet voor niks zal zijn tochhhhh????
Ja, mensen zien dat...maar de conclusie die mensen eraan verbinden niet...
de laatste paar jaar heb ik dat verwachtingspatroon bijgesteld naar : "ik verwacht helemaal niets meer"
Maar vergis je niet...
Ik EIS wel een heleboel :LOL:

Ik ga er dus vanuit dat mensen het niet snappen en niets uit zichzelf doen maar brul nog steeds of ze hun hond bij zich kunnen houden en als ik ook maar enige laksheid, schouderophalingen of ongeinteresseerdheid bespeur ga ik instant verbaal los en nee, daar lig ik niet wakker van en ja, ik ben een heel inlevend mens en bedenk vaak als ik vriendelijk glimlach naar een vreemde in de supermarkt die ik dan helemaal op zie leven 'goh, misschien heb ik iemands dag wel een beetje mooier gemaakt'

dus ja, ik ben vrij bewust bezig met dat soort dingen maar als het op gaten-makerij in mijn hond aankomt word ik verschrikkelijk a-sociaal en interesseert het me geen ruk of ik iemands humeur verpest, iemands dag nog rotter maak dan dat hij misschien al was, of iemand een zieke vrouw of man thuis heeft zitten, een lastig kind heeft, net zijn baan kwijt is en eigenlijk wel een vriendelijk knikje kan gebruiken...
Sorry... dat is er na 12 jaar Sharpei eigenaar echt helemaal uit.
Op-rot-ten met je hond bij mijn hond in de buurt en helemaaaaal nu hij ziek is..
Ik ben nog net geen gillende hyeana of leeuwin die zich al schuimbekkend op haar pups stort maar het komt in de buurt :mrgreen:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik verwacht eigenlijk niks van andere hondenbezitters... :19:
Natuurlijk doen sommige mensen dingen op een andere of verkeerde of zelfs onacceptabele manier, maar ik hou me lekker bezig met mijn eigen hondje :ok:
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Ik had dit toevallig vandaag nog..

Mijn hond blafte naar een hond omdat ze loops is, dan moet ze er persé naartoe en raakt ze bijna in paniek als ik doorloop :P

Nu was die andere hond met 3(ik gok tussen de 6 en 10 jaar) kinderen die de hond nauwelijks in bedwang konden houden.. en ik hoorde de kinderen achter me roepen "je moet m zo omhoog houden , tot je gezicht"

Waarbij ze de hond bij de riem omhoog tilde waarbij de hond half aan het stikken was.

Die hond was gelukkig heel rustig en lief, maar hoe veilig is die situatie?? wat als de hond het zat is en naar dat gezicht bijt als hun hem zo omhoog blijven houden.

Ik word er misselijk van op zo'n moment maar loop toch door.Heeft het zin om die kinderen dat uit te leggen? Mijn hond is loops dus ik ontloop sowieso honden liever nu.

Verwacht ik teveel van de eigenaar en zijn het maar kinderstreken en kan zo'n hond dat wel hebben?
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik verwacht niks meer.
9 van de 10 laat hun hond doen.
En 9 van de 10 keer gaat het goed.
Dat ik er niet op zit te wachten kan een ander niet weten.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik moet zeggen dat het hier allemaal nogal meevalt, er lopen niet veel honden los en de honden die los lopen luisteren als een trein.
de enige die ik niet vertrouw is die man met dat kalf van een rottweiler die hij nauwelijks kan houden en die ontwijk ik.
had wel een ontmoeting met iemand met een overmoedige loslopende lab die mij rita iets strakker zag pakken en me toeriep dat zijn hond niks deed, waarop ik zei dat ik dat niet zo zeker wist van de mijne ;)
man koos gewoon voor de makkelijke oplossing en lijnde zijn hond even aan tot wij een stuk voorbij waren.
denk dat ie dat niet gedaan had als ik had staan schreeuwen.
ik heb ook een mevrouw, die haar aan de flex zittende vriendelijke spaniel recht op rita af liet lopen, uitgelegd dat dat niet de handigste aktie was en waarom niet.
daar had ze inderdaad nooit over nagedacht zei ze en in het vervolg zou ze haar hond bij aangelijnde honden weghouden.

maar dat het hier zo weinig voorkomt zal ongetwijfeld effect hebben op mijn humeur en de lust om vriendelijk te blijven, als ik zulke ontmoetingen om de vijf meter had was ik vast ook niet meer zo aardig ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

we kunnen een deel van nederland afzetten en daar met zijn alle gaan wonen, is het probleem opgelost.

Hoe lullig het ook is, ik probeer me er niet te druk om te maken. Ik vraag beleeft als mijn ettertjes aan de lijn zitten of ze hun hond bij zich willen houden en als 1 van de 2 loops is dan zorg ik dat ook iedereen dat weet. Verder gewoon lekker vermijden en genieten van de wandelingen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Selene
Zeer actief

Suske schreef:Ik verwacht niks meer.
Zo zit ik er ook wel in maar ik lees zo vaak in topics dat andere eigenaren dom zijn ze ze dit of dat niet doen of weten vandaar mijn vraag of je dat eigenlijk wel kan verwachten

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Selene schreef:
Zo zit ik er ook wel in maar ik lees zo vaak in topics dat andere eigenaren dom zijn ze ze dit of dat niet doen of weten vandaar mijn vraag of je dat eigenlijk wel kan verwachten
Nee.
Zelfde met castreren.
Dat doen de meeste mensen gewoon rond een jaar.
Ik kom zelden intacte reutjes en teefjes tegen.
Kan ook aan de omgeving liggen :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Selene
Zeer actief

Suske schreef:
Selene schreef:
Nee.
Zelfde met castreren.
Dat doen de meeste mensen gewoon rond een jaar.
Ik kom zelden intacte reutjes en teefjes tegen.
Kan ook aan de omgeving liggen :engel:
Hahahaha, kan maar het klopt wel idd, de pup van de buurman mag al met 6 maanden :(:

Afbeelding

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou, zo denk ik er ook precies over. Ik kreeg een keer naar mijn hoofd over Bruno die aangelijnd in het loslooppark liep: is ze loops?! Hahaha, okee, ze liepen op een afstandje. En ook wel eens: heeft ie straf? Bruno kan zich prima gedragen, mits wij hem aanlijnen als er een grote, onbekende reu aankomt want daar kan ie wel op afgaan en gaan vechten. En ik wil hem niet los hebben met kleintjes die willen dat ie achter ze aan gaat rennen, die heb je. Vaak lijnen we hem ook aan voor de gemoedsrust van andere mensen met een klein hondje en paniek in hun ogen. Hij reageert sterker op angst dus dat doen we dan ook voor de zekerheid dat ie er toch niet achteraan gaat.

Ik ben eigenlijk heel slecht van vertrouwen naar andere mensen toe, en daarom lijn ik Bruno vaker aan dan nodig. Ik hou namelijk altijd in mijn achterhoofd dat het ook mis kan gaan als ik het niet verwacht. Soms gaat de andere hond ineens vervelend doen en als Bruno dan wel bijt, ben ik de gebeten hond, hahaha, woordgrapje.

Ik hou hem liever bij me, ook als iemand zegt, nou, kan best hoor. Dan loop ik liever eerst een tijdje samen op aangelijnd voor ik hem afhaak. Bruno kan best goed omgaan met vreemde honden af en toe, zo'n monster is ie nou ook weer niet. Maar ik verwacht gewoon altijd problemen als het om andere mensen gaat en die voorkom ik liever. Bruno doet het toch niks, die geeft niet om andere honden. Heel soms moet ik hem teleurstellen, maar ja, better safe than sorry.
Selene
Zeer actief

renee-uk schreef:ik moet zeggen dat het hier allemaal nogal meevalt, er lopen niet veel honden los en de honden die los lopen luisteren als een trein.
de enige die ik niet vertrouw is die man met dat kalf van een rottweiler die hij nauwelijks kan houden en die ontwijk ik.
had wel een ontmoeting met iemand met een overmoedige loslopende lab die mij rita iets strakker zag pakken en me toeriep dat zijn hond niks deed, waarop ik zei dat ik dat niet zo zeker wist van de mijne ;)
man koos gewoon voor de makkelijke oplossing en lijnde zijn hond even aan tot wij een stuk voorbij waren.
denk dat ie dat niet gedaan had als ik had staan schreeuwen.
ik heb ook een mevrouw, die haar aan de flex zittende vriendelijke spaniel recht op rita af liet lopen, uitgelegd dat dat niet de handigste aktie was en waarom niet.
daar had ze inderdaad nooit over nagedacht zei ze en in het vervolg zou ze haar hond bij aangelijnde honden weghouden.

maar dat het hier zo weinig voorkomt zal ongetwijfeld effect hebben op mijn humeur en de lust om vriendelijk te blijven, als ik zulke ontmoetingen om de vijf meter had was ik vast ook niet meer zo aardig ;)
Ik kom daar wonen geloof ik, klinkt wel goed hoor :ok:

Afbeelding

Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik verwacht niet zo veel van andere hondenbezitters eigenlijk. Als ze vragen stellen geef ik wel mijn mening en advies. Maar eigenlijk ben ik zelf ook nogal makkelijk en nuchter wbt honden en zet ik op HF ook niet altijd meer alles neer omdat er vaak wel op gereageerd kan worden alsof je je hond verwaarloosd :lol1:

Wel verwacht ik dat andere hondenbezitters mij en mijn honden niet lastig vallen met hun hond. En dat ze zich aan de 'regels' houden. Niet tegen mijn huis aan piesen of op de stoep de stront laten liggen. Maar dat lijken me meer normen en waarden.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Fafo schreef:Ik verwacht niet zo veel van andere hondenbezitters eigenlijk. Als ze vragen stellen geef ik wel mijn mening en advies. Maar eigenlijk ben ik zelf ook nogal makkelijk en nuchter wbt honden en zet ik op HF ook niet altijd meer alles neer omdat er vaak wel op gereageerd kan worden alsof je je hond verwaarloosd :lol1:

Wel verwacht ik dat andere hondenbezitters mij en mijn honden niet lastig vallen met hun hond. En dat ze zich aan de 'regels' houden. Niet tegen mijn huis aan piesen of op de stoep de stront laten liggen. Maar dat lijken me meer normen en waarden.
Nou...dan verwacht je toch echt al een hoop meer dan mij hahahaha
Het lijkt jou meer dan normaal maar je hebt ze er tussen zitten :schrik: :roll: :80:

aangaande het bemoeien met andere mensen en hun honden wat je in je eerste aline benoemt?
Och jongens...dat doe ik al eeuwen niet meer als ik het OOIT al gedaan heb zit ik me nu af te vragen.
Ik ben niet zo best in een discussie als mensen met non-argumenten komen als" heb ik gesjien bij hart van Nederland' of zo dus die verjaardags prietpraat over honden voorkom ik het liefst.
Mensen hebben in het verleden weleens gepoogd me aan het praten te krijgen hoor;" ja, zij is heul veul bezig met honden en zo' als er dan een nitwit tussen zat...
Ach..ik ben de beroerdste niet maar ga niet lopen les lezen...
Het enige waar ik wel wat over zeg MITS mensen er naar vragen of iets over vertellen is huid en allergie problemen...

Maar dingen die ik op straat of zo zie?
Couldn't care fuck.... less . echt waar...
Tenzij iemand zijn hond af staat te beulen, er tegen staat te brullen alsof hij bij de landmacht zit of echt onredelijk aan zijn hond loopt te duwen, trekken, sjorren en schoppen...
dan tetter ik van me af maar dat dan meteen in een heel onaardige stand dus er echt wat mee bereiken doe ik doorgaans denk ik niet...wat dan wel weer jammer is :blauwoog:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nee ik verwacht niet veel van andere mensen met honden.
Ik houd mijn honden zo goed mogelijk weg bij aangelijnde honden en ik roep er eentje terug als ik denk dat dat beter is.

Wat anderen uitspoken moeten ze over het algemeen zelf weten.
Harde acties tegen honden kom ik gelukkig zelden tegen :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Selene schreef:. Je kunt je er allemaal druk over maken en vervelend is het zeker maar je gaat er niets aan veranderen.
Ik ontloop gewoon zoveel mogelijk mensen en onbekende honden.
sorry, maar hier zitten ook een heleboel , die dat niets kunnen schelen , hoor . :wink:
dat
merk ik aan mijn topic , over die 2 labjes, hoe verschillend de reacties kunnen zijn.. :19:

dus zo " verwachten " is het niet , misschien hier voor 40% , maar de meesten zien daar ook het probleem niet in, en doen hetzelfde

het is gewoon de mentaliteit van de mensen , van de opvoeding , enz , daar kan je beter wat aan doen
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 30 aug 2013 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Je hebt mensen met honden en 'hondenmensen'.
In mijn ervaring zit daar al een groot verschil :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heel eerlijk gezegt interresseert mij het niet zo heel erg als ze de hond van de buren dood zouden rijden of dat er een hond tegen mij opspringt of mijn honden benaderd.
Op dat moment wel even een paar seconde maar ben het snel kwijt.

Trouwens dit forum of wat voor hondenforum dan ook varieert ook nogal in mensen hoor , de enige overeenkomst zijn honden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fizgig
Zeer actief

Ik zie het niet als probleem als een andere hond op ons af komt denderen. Maar dat betekent niet dat ik mijn honden op anderen af laat denderen hoor. Geenzins. Daar zou je wel eens een paar gaatjes van in je billen aan over kunnen houden en ik ben niet zo van het mensen laten perforeren. Dat kost meestal geld, bovendien wordt dan je hond in beslag genomen. En ik kan Bruno geen dag missen hoor.
Pakdebal

Fizgig schreef:Ik zie het niet als probleem als een andere hond op ons af komt denderen. Maar dat betekent niet dat ik mijn honden op anderen af laat denderen hoor. Geenzins. Daar zou je wel eens een paar gaatjes van in je billen aan over kunnen houden en ik ben niet zo van het mensen laten perforeren. Dat kost meestal geld, bovendien wordt dan je hond in beslag genomen. En ik kan Bruno geen dag missen hoor.

dus als je een lieve hond zou hebben , is het remmen los ?.. :roll:. dat is dus wat niet hoort, ook in die situatie niet
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

bouvierpoedel schreef:Heel eerlijk gezegt interresseert mij het niet zo heel erg als ze de hond van de buren dood zouden rijden of dat er een hond tegen mij opspringt of mijn honden benaderd.

Trouwens dit forum of wat voor hondenforum dan ook varieert ook nogal in mensen hoor , de enige overeenkomst zijn honden.
nou kees
pien en dina zijn toch ook niet altijd de leukste met anderen honden? of vergis ik me nou?
want dan is het bijv echt niet prettig als er een los lopende hond op je af komt denderen zonder te luisteren of niet door zn baas bij zich gehouden wordt
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

bouvierpoedel schreef:Heel eerlijk gezegt interresseert mij het niet zo heel erg als ze de hond van de buren dood zouden rijden of dat er een hond tegen mij opspringt of mijn honden benaderd.

Nou, als de hond van de buren wordt doodgereden moet ik wel even slikken :ugh:
Springende honden kan ik prima ontwijken, ik maak ook geen geluidjes en blijf niet stilstaan :mrgreen
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Fizgig schreef:Ik zie het niet als probleem als een andere hond op ons af komt denderen. Maar dat betekent niet dat ik mijn honden op anderen af laat denderen hoor. Geenzins. Daar zou je wel eens een paar gaatjes van in je billen aan over kunnen houden en ik ben niet zo van het mensen laten perforeren. Dat kost meestal geld, bovendien wordt dan je hond in beslag genomen. En ik kan Bruno geen dag missen hoor.

dus als je een lieve hond zou hebben , is het remmen los ?.. :roll:. dat is dus wat niet hoort, ook in die situatie niet
Zei ik dat dan? Nee. Wat ik bedoel is, dat ik mezelf regels en normen op leg, waarvan ik niet verwacht dat de ander zich eraan houdt. Zo is de wereld nu eenmaal. Ik gedraag me netjes, ook al doen anderen dat niet, zo bedoel ik het.
Fizgig
Zeer actief

O en wat ik netjes vind, kan een ander weer asociaal vinden he, we hebben allemaal weer andere ideeën over 'hoe het hoort'. Ik hoop dat anderen vinden dat ik me netjes gedraag, maar als een ander zich niet netjes gedraagt, stap ik daar overheen als over een hondendrol. Niks aan de hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

frank-bobby schreef:

nou kees
pien en dina zijn toch ook niet altijd de leukste met anderen honden? of vergis ik me nou?
want dan is het bijv echt niet prettig als er een los lopende hond op je af komt denderen zonder te luisteren of niet door zn baas bij zich gehouden wordt
Daarom wandel ik hoofdzakelijk snacht en ben er natuurlijk altijd nog zelf bij. :W: .
Pien en Dina zijn in principe sociaal en vriendelijk maar blijven herder en bouvier.
Je kunt gerust op bezoek komen met je roedel hoor , kruipen ze nohg bij je op schoot ook. :zweep:
Als een ander zijn hond los laat op mijn honden en er vallen wonden , ja hun pech niet de mijne .
Ik probeer dat soort ongein te voorkomen.
Pakdebal

Fizgig schreef:O en wat ik netjes vind, kan een ander weer asociaal vinden he, we hebben allemaal weer andere ideeën over 'hoe het hoort'. Ik hoop dat anderen vinden dat ik me netjes gedraag, maar als een ander zich niet netjes gedraagt, stap ik daar overheen als over een hondendrol. Niks aan de hand.
netjes gedragen is heel makkelijk, je gewoon aan de regels houden . :D

maar helaas gebeurt dat nu , vandaag de dag, te weinig , en is het nu een zooitje
bouvierpoedel
Zeer actief

Fizgig schreef:
Pakdebal schreef:

Zei ik dat dan? Nee. Wat ik bedoel is, dat ik mezelf regels en normen op leg, waarvan ik niet verwacht dat de ander zich eraan houdt. Zo is de wereld nu eenmaal. Ik gedraag me netjes, ook al doen anderen dat niet, zo bedoel ik het.
Laat maar kletsen ,ze is een beetje beperkt en lid van de DomDommerBv :engel:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

bouvierpoedel schreef:
frank-bobby schreef:

nou kees
Daarom wandel ik hoofdzakelijk snacht en ben er natuurlijk altijd nog zelf bij. :W: .
Pien en Dina zijn in principe sociaal en vriendelijk maar blijven herder en bouvier.
Je kunt gerust op bezoek komen met je roedel hoor , kruipen ze nohg bij je op schoot ook. :zweep:
Als een ander zijn hond los laat op mijn honden en er vallen wonden , ja hun pech niet de mijne .
Ik probeer dat soort ongein te voorkomen.
oh oke dan vallen ze indd wel mee vergeleken met mijn meiden :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”