Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ideale mand / kussen voor natte hond
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 2
ideale mand / kussen voor natte hond
Mijn honden zijn vaak nat van het zwemmen of de regen en aangezien ze een lange vacht hebben blijven ze ook lang nat. Ik heb nu van die plastic manden met een fleecedeken erin en kussens met een katoenen omslag. De fleecedekens in de plastic manden gaan snel stinken en het nadeel van de kussens is dat het onder het kussen (op de vloer) vochtig wordt. Dus wie heeft er tips voor iets anders geschikt voor honden die vaak nat zijn? Bijvoorbeeld de plastic manden met een ander kussen/deken. Ik heb ook gekeken naar nepleren kussens/manden maar ben bang dat het daaronder op de vloer dan vochtig wordt.

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
Re: ideale mand / kussen voor natte hond
Een Biabed?
Bevalt hier uitstekend, nooit last van 'doorlekken' op de vloer.
Ik droog Nick wel goed af na het zwemmen; hij heeft een erg dikke ondervacht en blijft ook best lang nat.
In de winter een vetbedje erin die op 60 graden gewassen kan worden.
Ik vind het een uitkomst!
Bevalt hier uitstekend, nooit last van 'doorlekken' op de vloer.
Ik droog Nick wel goed af na het zwemmen; hij heeft een erg dikke ondervacht en blijft ook best lang nat.
In de winter een vetbedje erin die op 60 graden gewassen kan worden.
Ik vind het een uitkomst!

Ik vind een vetbed altijd nog het handigst voor een natte hond. Fleecedekens blijven me veel te lang nat en vetbedden niet.
-
- Actief
Afdrogen doen we altijd maar ze blijven lang nat.
Een vetbed in de plastic mand kan ik ook nog proberen. Voordeel van de plastic manden is dat ze luchtgaten hebben en iets op pootjes staan waardoor ik geen last heb van een vochtige vloer. Maar een kussen of biabed is weer makkelijker mee te nemen.
Een vetbed in de plastic mand kan ik ook nog proberen. Voordeel van de plastic manden is dat ze luchtgaten hebben en iets op pootjes staan waardoor ik geen last heb van een vochtige vloer. Maar een kussen of biabed is weer makkelijker mee te nemen.

- labje
- Zeer actief
En een Biabed lekt echt niet door, is mijn ervaring met dagelijks meermalen een zeiknatte hondbilly20 schreef:Afdrogen doen we altijd maar ze blijven lang nat.

Bijkomend voordeel vind ik dat ze lekker liggen voor de hond, makkelijk te reinigen zijn en idd. licht in gewicht zijn.

-
- Actief
Volgens mij komt een vochtige vloer niet zozeer van lekken maar door condens. Dus een warm vochtige hondenlichaam op een koude vloer.labje schreef:En een Biabed lekt echt niet door, is mijn ervaring met dagelijks meermalen een zeiknatte hondbilly20 schreef:Afdrogen doen we altijd maar ze blijven lang nat.
Bijkomend voordeel vind ik dat ze lekker liggen voor de hond, makkelijk te reinigen zijn en idd. licht in gewicht zijn.

- labje
- Zeer actief
Ja, ik héb dus geen vochtige vloer.billy20 schreef:Volgens mij komt een vochtige vloer niet zozeer van lekken maar door condens. Dus een warm vochtige hondenlichaam op een koude vloer.labje schreef:En een Biabed lekt echt niet door, is mijn ervaring met dagelijks meermalen een zeiknatte hondbilly20 schreef:Afdrogen doen we altijd maar ze blijven lang nat.
Niet door doorlekken en niet door condens

Succes verder met je zoektocht naar een geschikt mand!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als je een plastic mand hebt met luchtgaten onderin met daarin een kunstleren kussen , werkt dat ideaal metnatte honden . Geen stank of nattigheidbilly20 schreef:Mijn honden zijn vaak nat van het zwemmen of de regen en aangezien ze een lange vacht hebben blijven ze ook lang nat. Ik heb nu van die plastic manden met een fleecedeken erin en kussens met een katoenen omslag. De fleecedekens in de plastic manden gaan snel stinken en het nadeel van de kussens is dat het onder het kussen (op de vloer) vochtig wordt. Dus wie heeft er tips voor iets anders geschikt voor honden die vaak nat zijn? Bijvoorbeeld de plastic manden met een ander kussen/deken. Ik heb ook gekeken naar nepleren kussens/manden maar ben bang dat het daaronder op de vloer dan vochtig wordt.
-
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Ik heb een Jolly Paws mand, ook van kunstleer, en 2 labradors. Dus regelmatig 2 natte honden in die mand. Nooit last van vocht eronder. Ik vind het ideaal, makkelijk schoon te houden en geen stinklucht.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik vind zo'n biabed wel wat voor in de auto bij mij. De achterbank ligt plat altijd en er overheen kleden maar dit biabed ziet er wel fijn uit. Zijn er ook kwaliteitsverschillen?

-
- Actief
Weet iemand of die kussens van waterdichte stoffen ook gaan stinken? Heb deze op het oog: http://www.comfort-kussen.nl/contents/nl/p1703.html

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Ik heb nu het tweede "nep"biabed van Zooplus. Heel tevreden. Geen nattigheid eronder, makkelijk schoon te vegen en geen stank.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Ik had de goedkope variant van witjes maar daar zat zomaar een winkelhaak in. Hoe ze dat nou weer voor elkaar kregenHilly45 schreef:Ik vind zo'n biabed wel wat voor in de auto bij mij. De achterbank ligt plat altijd en er overheen kleden maar dit biabed ziet er wel fijn uit. Zijn er ook kwaliteitsverschillen?

Tegenwoordig heb ik helemaal geen manden of kussens meer. Alleen nog maar vetbedden. In de bench, op de vloer en ook in de auto.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier een biabed, al heb ik er ook weer zachte overtrekken (2 van zooplus, 1 van biabed zelf)overheen. Kay komt altijd onder zand en drijfnat thuis. Hier wilde ze niet echt op het leer liggen, vandaar de hoezen. Geen problemen met nattigheid. Waar de slaapzak inderdaad nat bleef heb ik dat nog niet met de hoezen ervaren. Ook onder de mand geen vochtigheid.