Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dog Twister

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Arna

Dog Twister

Ongelezen bericht door Arna »

http://www.youtube.com/watch?v=yebAu6UNkCk

Hoi, heeft iemand ervaring met de dog twister?
En hoe is dat bevallen, vond je pup/hond het leuk?

Het lijkt me echt een héél leerzaam spel,
zeker voor honden die graag hun neus willen gebruiken. :O:
Ik wil graag eerst weten hoe andere het hebben ervaren, voor ik het speelgoed aanschaf!

Andere spelletjes wil ik ook graag gaan doen, zoals spoor zoekertje en dergelijke, maar liever géén vecht gedoe, hij is nu al zó pittig, is dat normaal voor een pup van bijna 10 weken?

Groetjes Mees, en een pootje van Japie :F:
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Dog Twister

Ongelezen bericht door AnneBP »

heb je een tuin? dan kan je ook snoepjes in de tuin verstoppen (of in huis).
Met wc-rolletjes, eierdozen, grotere dozen, papiersnippers etc, wat snoepjes en wat creativiteit kan je ook heel makkelijk allerlei leuke zoekspelletjes doen en het kost niets :D
Afbeelding
Arna

AnneBP schreef:heb je een tuin? dan kan je ook snoepjes in de tuin verstoppen (of in huis).
Met wc-rolletjes, eierdozen, grotere dozen, papiersnippers etc, wat snoepjes en wat creativiteit kan je ook heel makkelijk allerlei leuke zoekspelletjes doen en het kost niets :D
Hoi, ja ik heb een tuin, heb zojuist een spoortje getrokken, van kleinen brokjes met een beetje worst voor de geur, op het laatst verstopt onder 2 plastic bloempotjes, de laatste heeft hij nog niet gevonden, :O: maar bedankt voor de tip, ga ook wat verstoppen in huis, onze Japie, is denk ik wel geschikt voor zulke spelletjes,,,zoeken en snuffelen, dat is zijn hobby momenteel, ik leg vaak wat lekkers in zijn mand,die staat in de bench, zodat hij aan de bench kon wennen, nou de bench word regelmatig overhoop gehaald, zoekend naar het laatste brokje, met zijn mandje op zijn koppie :F:
Arna

Tara schreef: Waarom ga je niet leuk zoekspelletjes in huis doen? Dat vinden ze hier altijd helemaal het einde!
Overal in de kamer kleine snoepjes verstoppen, en dan mogen de honden ze gaan zoeken. Altijd leuk, en aangezien je een teckelkruising hebt kan ik je bijna garanderen dat hij dat een heel leuk spelletje gaat vinden. :wink:
Hoi,

Ja, dat ga ik vandaag eens doen, in huis.
Nu ligt hij heerlijk te slapen, van al weer een drukke ochtend, met een spelletje spoorzoekertje in de tuin.

Ik wilde graag wat meer weten over koopspeeltjes,zoals bv de dog twister, gewoon ook voor de reacties, want ik heb wel al het nodige gezien, ook in de D. winkel, maar van die prijzen wordt je niet vrolijk, dus zijn vervangende tips zéér welkom :wink:
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Freya »

Mijn zus heeft een soortgelijk spel van marktplaats gekocht en onze beagle is zo wild met dat ding (eten eten eten...!!) dat ze er echt bij moet blijven en hem rustig moet houden tijdens het spelen ermee want hij maait zo wild met zijn poten op dat bord.
Ik zag op bol.com dat zij hele goedkope barin training spellen hebben tegenwoordig voor honden, konijnen, katten, vogels..

Andere goede tip, strooi zijn brokken uit over een grasveld, mijn hond is altijd minimaal 20min druk aan het snuffelen en komt dan uitgelaten weer blij naar binnen gerend.
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

Tara schreef:Ik haak al af na de eerste keer dat je die voice-over hoort praten over "Thie Dawgtwisturrrr". :roll:

Dit soort spelletjes moet wel heel leuk zijn, maar ik heb er zelf totaal geen ervaring mee. Voor mijn pup kreeg ik eens een eenvoudig spelletje met pionnetjes, maar we hebben er eigenlijk nooit echt gebruik van gemaakt.
Waarom ga je niet leuk zoekspelletjes in huis doen? Dat vinden ze hier altijd helemaal het einde!
Overal in de kamer kleine snoepjes verstoppen, en dan mogen de honden ze gaan zoeken. Altijd leuk, en aangezien je een teckelkruising hebt kan ik je bijna garanderen dat hij dat een heel leuk spelletje gaat vinden. :wink:
hier ook!! ook de katten vinden het geweldig om te zoeken naar hun eten
Arna

Freya schreef:Mijn zus heeft een soortgelijk spel van marktplaats gekocht en onze beagle is zo wild met dat ding (eten eten eten...!!) dat ze er echt bij moet blijven en hem rustig moet houden tijdens het spelen ermee want hij maait zo wild met zijn poten op dat bord.
Ik zag op bol.com dat zij hele goedkope barin training spellen hebben tegenwoordig voor honden, konijnen, katten, vogels..

Andere goede tip, strooi zijn brokken uit over een grasveld, mijn hond is altijd minimaal 20min druk aan het snuffelen en komt dan uitgelaten weer blij naar binnen gerend.
Oke, dankje voor de tips, ga eens zoeken op marktplaats :ok:
En dat zoeken op het gras, dat is ook een goeie, nu heb ik géén gras in mijn tuin, maar woon op een erfje met een grasveld voor de deur,, dat wordt dus zijn snuffelplek :mrgreen:
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Freya schreef:Mijn zus heeft een soortgelijk spel van marktplaats gekocht en onze beagle is zo wild met dat ding (eten eten eten...!!) dat ze er echt bij moet blijven en hem rustig moet houden tijdens het spelen ermee want hij maait zo wild met zijn poten op dat bord.

ja klopt, brokjes over het grasveld strooien werkt hier ook erg goed, als ik met een handjevol naar buiten loop dan worden ze al gek :p
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Er worden hier op het forum toch ook van die zoekkleden verkocht? Dat zijn kleden met allerlei vakjes en frutsels waar je voer in kunt doen.

Ik vind zelf dit soort spelletjes overbodig. Ze zijn wel heel leuk maar ook veel te duur, en als je hond ze eenmaal door heeft, heb je er niets meer aan. Ik had een keer zo'n spel gekocht en er eigenlijk maar 20 min plezier van gehad. Als ik nu het spel vul met brokjes, dan racet mijn hond binnen een minuut door alle handelingen die ze moet doen om de brokjes los te krijgen.

Je kunt met een stapel plastic bekertjes meer variëren dan met zo'n spel van Ottoson. Maar bij sommige hondenscholen kun je ze voor een kleine bijdragen lenen. Dat is dan wel heel leuk, want dan neem je iedere week een andere mee.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Mees schreef: maar liever géén vecht gedoe, hij is nu al zó pittig, is dat normaal voor een pup van bijna 10 weken?

Voor een teckelkruising is dat natuurlijk niet ongebruikelijk. Het kunnen venijnige hondjes zijn ;) Ik zou trekspelletjes en een beetje stoeien wel gewoon doen, vooral om de hond te leren hoe je een spel afbreekt en daardoor te leren stoppen. Het is normaal dat een pup in zijn spel wat happerig is en die tandjes kunnen venijnig pijn doen, maar hij moet leren dat dit niet de bedoeling is.

Bij mij ging het zo: happen of in de broek hangen betekent per direct dat het spel stopt.
Na een maand of 4 werd ze een stuk "beleefder" tijdens het spelen. Nu (10maand) kan ik heel ruig met haar spelen, dan vliegt ze me echt naar mijn arm en slinger ik haar door de kamer :mrgreen: Maar ze weet dat er alleen zo wild wordt gespeeld als ik haar ervoor uitnodig. En als ik het genoeg vind, kan ik haar heel snel weer kalmeren.
Daarnaast heeft ze echt een bijtrem - ze zal nooit 'doorbijten' en als ze een speeltje in haar bek heeft, laat ze direct los wanneer ik er een vinger bij druk.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Wij hebben eens zo'n spel met van die schuifjes gekregen (reclame bij e.o.a. voeding) Dus nooit meer. Totaal geen zelfbeheersing of wat. Begon met 4 poten op die schuiven te stampen. Was wel erg grappig maar ook zo stuk.

Nu is het spel om zijn tennisbal te gaan zoeken. Nu hij bijna 2 is zie je wel duidelijk de ontwikkeling die hij doorgemaakt heeft. Rende hij eerst nog als een kip zonder kop over een veld om zijn bal te zoeken dan heeft hij zich zelf nu toch een bepaalde methodiek aangeleerd en zoekt hij duidelijker met zijn neus.

Mogelijk zou schuifjesspel nu veel beter verlopen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Je kunt hem daarin ook beperken natuurlijk. Dit soort spelletjes moet je een beetje begeleiden.
Afbeelding
Arna

Paisley schreef:
Mees schreef: maar liever géén vecht gedoe, hij is nu al zó pittig, is dat normaal voor een pup van bijna 10 weken?

Voor een teckelkruising is dat natuurlijk niet ongebruikelijk. Het kunnen venijnige hondjes zijn ;) Ik zou trekspelletjes en een beetje stoeien wel gewoon doen, vooral om de hond te leren hoe je een spel afbreekt en daardoor te leren stoppen. Het is normaal dat een pup in zijn spel wat happerig is en die tandjes kunnen venijnig pijn doen, maar hij moet leren dat dit niet de bedoeling is.

Bij mij ging het zo: happen of in de broek hangen betekent per direct dat het spel stopt.
Na een maand of 4 werd ze een stuk "beleefder" tijdens het spelen. Nu (10maand) kan ik heel ruig met haar spelen, dan vliegt ze me echt naar mijn arm en slinger ik haar door de kamer :mrgreen: Maar ze weet dat er alleen zo wild wordt gespeeld als ik haar ervoor uitnodig. En als ik het genoeg vind, kan ik haar heel snel weer kalmeren.
Daarnaast heeft ze echt een bijtrem - ze zal nooit 'doorbijten' en als ze een speeltje in haar bek heeft, laat ze direct los wanneer ik er een vinger bij druk.
Hoi Paisley,

Ik denk dat je gelijk gaat hebben,,,,, :80:
Mijn pup is inderdaad soms wat venijnig, tijdens het spelen, maar ik probeer hem toch rustig te houden, dus ik ben tot nu toe nog niet ECHT in gegaan op zijn uitnodigingen, en mijn jongens verbiedt ik het, ze mogen wel met hem spelen, maar niet te ruw, dat wil ik gewoon niet hebben, krijg ik straks zijn bijterig ding zo dacht ik althans, maar wat jij me nu verteld, zal ik toch moeten gaan doen, ik had gisteren een gesprek met mijn nieuwe trainster van de puppy cursus, en ze zei, volgende week een speeltje meenemen, waar je dan met 2 handen aan moet vast houden en Japie zal dan wel mogen gaan trekken :oeps: ,,,dus iets wat ik eigenlijk niet wilde uitdagen zal ik toch wel gaan leren op de cursus, nou ik ben echt benieuwd, want natuurlijk wil ik net als jou z'n super hond die precies weet hoe hij met mij wél mag stoeien, want wat stoeien met hem zou ik ook best wel willen, nu concentreer ik me vooral op een balletje,,wat speurzoekertje en ook wel met zijn knuffel wat trekken heen en weer, maar echt kort, en hij wil zo graag, dat merk ik aan hem, hij daagt me soms gewoon al uit, natuurlijk voor een spel, echt leuk, maar wel zo handig als ik dit ook kan sturen, wordt aan gewerkt :wink:
Paisley
Zeer actief

Ach dat leren ze vanzelf! Zolang jij maar duidelijk blijft in wat jou grenzen zijn. Spelen mag, graag zelfs, maar houd zelf de regie. Veel plezier met de cursus!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”