Paisley schreef:Mees schreef: maar liever géén vecht gedoe, hij is nu al zó pittig, is dat normaal voor een pup van bijna 10 weken?
Voor een teckelkruising is dat natuurlijk niet ongebruikelijk. Het kunnen venijnige hondjes zijn

Ik zou trekspelletjes en een beetje stoeien wel gewoon doen, vooral om de hond te leren hoe je een spel afbreekt en daardoor te leren stoppen. Het is normaal dat een pup in zijn spel wat happerig is en die tandjes kunnen venijnig pijn doen, maar hij moet leren dat dit niet de bedoeling is.
Bij mij ging het zo: happen of in de broek hangen betekent per direct dat het spel stopt.
Na een maand of 4 werd ze een stuk "beleefder" tijdens het spelen. Nu (10maand) kan ik heel ruig met haar spelen, dan vliegt ze me echt naar mijn arm en slinger ik haar door de kamer

Maar ze weet dat er alleen zo wild wordt gespeeld als ik haar ervoor uitnodig. En als ik het genoeg vind, kan ik haar heel snel weer kalmeren.
Daarnaast heeft ze echt een bijtrem - ze zal nooit 'doorbijten' en als ze een speeltje in haar bek heeft, laat ze direct los wanneer ik er een vinger bij druk.
Hoi Paisley,
Ik denk dat je gelijk gaat hebben,,,,,
Mijn pup is inderdaad soms wat venijnig, tijdens het spelen, maar ik probeer hem toch rustig te houden, dus ik ben tot nu toe nog niet ECHT in gegaan op zijn uitnodigingen, en mijn jongens verbiedt ik het, ze mogen wel met hem spelen, maar niet te ruw, dat wil ik gewoon niet hebben, krijg ik straks zijn bijterig ding zo dacht ik althans, maar wat jij me nu verteld, zal ik toch moeten gaan doen, ik had gisteren een gesprek met mijn nieuwe trainster van de puppy cursus, en ze zei, volgende week een speeltje meenemen, waar je dan met 2 handen aan moet vast houden en Japie zal dan wel mogen gaan trekken

,,,dus iets wat ik eigenlijk niet wilde uitdagen zal ik toch wel gaan leren op de cursus, nou ik ben echt benieuwd, want natuurlijk wil ik net als jou z'n super hond die precies weet hoe hij met mij wél mag stoeien, want wat stoeien met hem zou ik ook best wel willen, nu concentreer ik me vooral op een balletje,,wat speurzoekertje en ook wel met zijn knuffel wat trekken heen en weer, maar echt kort, en hij wil zo graag, dat merk ik aan hem, hij daagt me soms gewoon al uit, natuurlijk voor een spel, echt leuk, maar wel zo handig als ik dit ook kan sturen, wordt aan gewerkt