Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy blijft 's nachts poepen??
Moderator: moderatorteam
-
M_aaike
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kooiker x Schapedoes
Berner Sennen - Aantal honden: 1
Puppy blijft 's nachts poepen??
Wij hebben een puppy van bijna 18 weken jong. Ze is opzich zindelijk in de zin van niet meer in huis plassen en/of poepen.
De eerste weken hebben wij haar in een kleine bench gehad wat ook goed ging qua zindelijkheid. Echter groeide zij uit deze bench en sliep zij daarna zo'n anderhalve week in haar nieuwe bench. Vanaf dit moment poept ze dus 's nachts binnen.
We hebben al vanalles geprobeerd. We hebben de bench kleiner gemaakt door middel van een schotje, eetpatroon veranderd, (niet meer eten na zes uur 's avonds) en extra laat in de bench.
laatst was het zo erg dat ze gewoon in dr eigen poep lag?!
Ook hebben we geprobeerd om haar gewoon in de mand te laten slapen zonder bench, we zijn er een poosje 's nachts uitgeweest, maar dan is mevrouw te lui om in de benen te gaan. Ook al pak je dr op en neem je dr mee naar buiten, ze doet niets. Maar 's ochtends als ik beneden kom heeft ze toch weer gepoept.
We voeren haar eukanuba en we dachten dat het misschien hier aan lag. Nu hebben we (na uitgebreide zoektocht op internet) Dog Lovers Gold besteld. Want ik vind dat ze te veel poept. (Zo'n 5 a 6 keer per dag)
Zo langzamerhand word ik toch wel een klein beetje wanhopig..
Weet iemand wat dit kan zijn en/of nog beter; weet iemand de oplossing?
De eerste weken hebben wij haar in een kleine bench gehad wat ook goed ging qua zindelijkheid. Echter groeide zij uit deze bench en sliep zij daarna zo'n anderhalve week in haar nieuwe bench. Vanaf dit moment poept ze dus 's nachts binnen.
We hebben al vanalles geprobeerd. We hebben de bench kleiner gemaakt door middel van een schotje, eetpatroon veranderd, (niet meer eten na zes uur 's avonds) en extra laat in de bench.
laatst was het zo erg dat ze gewoon in dr eigen poep lag?!
Ook hebben we geprobeerd om haar gewoon in de mand te laten slapen zonder bench, we zijn er een poosje 's nachts uitgeweest, maar dan is mevrouw te lui om in de benen te gaan. Ook al pak je dr op en neem je dr mee naar buiten, ze doet niets. Maar 's ochtends als ik beneden kom heeft ze toch weer gepoept.
We voeren haar eukanuba en we dachten dat het misschien hier aan lag. Nu hebben we (na uitgebreide zoektocht op internet) Dog Lovers Gold besteld. Want ik vind dat ze te veel poept. (Zo'n 5 a 6 keer per dag)
Zo langzamerhand word ik toch wel een klein beetje wanhopig..
Weet iemand wat dit kan zijn en/of nog beter; weet iemand de oplossing?
Laatst gewijzigd door M_aaike op 21 okt 2013 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Hond blijft 's nachts poepen??
Is de ontlasting wel normaal van structuur? Of is het dun?
Vind je dat ze goed groeit?
Verder is het natuurlijk nog echt een heel jong hondje.
Mag ze niet in de bench bij je op de kamer, misschien geeft ze het keurig aan maar kun jij dat niet opmerken omdat je haar dan niet hoort.
Mag ze niet in de bench bij je op de kamer, misschien geeft ze het keurig aan maar kun jij dat niet opmerken omdat je haar dan niet hoort.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Puppy blijft 's nachts poepen??
Je zult moeten uitzoeken wanneer ze poept. Op je kamer naast je in de bench zou handig zijn. Veel pups piepen en worden onrustig. En als je niet heel diep slaapt dan kun je daar op in spelen. Anders zal je meerdere keren per nacht naar buiten moeten. Neem ritme 23 uur erin, om twee uur en om 4 of 5 uur op te beginnen en om 7 uur eruit. Je zult het ritme snel vinden. En dan kun je op dat ritme gaan zitten en kijken of je de tijd langzaam kan gaan opschuiven. Niks raars voor een pup van die leeftijd, je moet alleen even weten hoe je erop in moet springen. Wel even iets waar je behoorlijk moe van wordt, maar er komen uiteindelijk betere tijden hoor en dan heb je nog jaren plezier van je zindelijke hond. Dus kop op niet moedeloos worden en even op je tanden bijten en er 's nachts uit. Zeker nog wel een maand of 2 a 3 kan ik je voorspiegelen.
Ze leert nu al in haar eigen ontlasting te zitten en dat wordt natuurlijk een nare gewoonte, die je snel moet doorbreken, want een hond die niets meer anders kan dan in eigen ontlasting liggen is doodongelukkig!
Ze leert nu al in haar eigen ontlasting te zitten en dat wordt natuurlijk een nare gewoonte, die je snel moet doorbreken, want een hond die niets meer anders kan dan in eigen ontlasting liggen is doodongelukkig!

-
M_aaike
- Vaste gebruiker
De ontlasting is aardig dun. Vorige week heb ik die dierenarts gebeld en zij zeiden dat eukanuba een goed merk was. Echter wat ik hier lees zegt toch heel wat anders. De DA adviseerde om drie dagen alleen maar rijst met soms gekookte kipfilet te geven. Dit heb ik gedaan en toen ging het ook redelijk goed.*Esther schreef:Is de ontlasting wel normaal van structuur? Of is het dun?
Ik ben van plan om zo snel mogelijk van eukanuba af te stappen. Dog Lovers Gold komt als het goed is deze week binnen dus ik hoop dat dat gaat helpen..
Verder groeit ze echt als kool.
De optie om haar 's nachts op mijn kamer te zetten is er niet. Ik woon nog bij mijn ouders in en zij hebben de ijzeren regel; geen dieren boven..
helaas..
-
Pakdebal
M_aaike schreef:
De ontlasting is aardig dun. Vorige week heb ik die dierenarts gebeld en zij zeiden dat eukanuba een goed merk was. Echter wat ik hier lees zegt toch heel wat anders. De DA adviseerde om drie dagen alleen maar rijst met soms gekookte kipfilet te geven. Dit heb ik gedaan en toen ging het ook redelijk goed.
Ik ben van plan om zo snel mogelijk van eukanuba af te stappen. Dog Lovers Gold komt als het goed is deze week binnen dus ik hoop dat dat gaat helpen..
Verder groeit ze echt als kool.
De optie om haar 's nachts op mijn kamer te zetten is er niet. Ik woon nog bij mijn ouders in en zij hebben de ijzeren regel; geen dieren boven..
helaas..
wormen test gehad ?.
jonge honden moeten eerst hun wormen kwijt , heb je die spaghetti al gezien ?.
ik zou niet zo gaan experimenteren met allerlei brokken merken , maar eerst de oorzaak gaan vinden
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Maar wel mensen beneden?M_aaike schreef:De optie om haar 's nachts op mijn kamer te zetten is er niet. Ik woon nog bij mijn ouders in en zij hebben de ijzeren regel; geen dieren boven..
helaas..
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
M_aaike
- Vaste gebruiker
Ze heeft 1 keer in dr eigen ontlasting gelegen en daarna heb ik er voor gezorgd dat dit niet weer kon gebeuren. (door haar 's nachts niet in de bench te doen of door de bench grote te maken.)gyanty schreef:Je zult moeten uitzoeken wanneer ze poept. Op je kamer naast je in de bench zou handig zijn. Veel pups piepen en worden onrustig. En als je niet heel diep slaapt dan kun je daar op in spelen. Anders zal je meerdere keren per nacht naar buiten moeten. Neem ritme 23 uur erin, om twee uur en om 4 of 5 uur op te beginnen en om 7 uur eruit. Je zult het ritme snel vinden. En dan kun je op dat ritme gaan zitten en kijken of je de tijd langzaam kan gaan opschuiven. Niks raars voor een pup van die leeftijd, je moet alleen even weten hoe je erop in moet springen. Wel even iets waar je behoorlijk moe van wordt, maar er komen uiteindelijk betere tijden hoor en dan heb je nog jaren plezier van je zindelijke hond. Dus kop op niet moedeloos worden en even op je tanden bijten en er 's nachts uit. Zeker nog wel een maand of 2 a 3 kan ik je voorspiegelen.
Ik zal eens gaan proberen om op haar op een vast ritme er uit te laten 's nachts.. jij denkt dat twee keer per nacht er uit gaan genoeg is? En het is dus ook niet raar dat ze 's nachts nog steeds poept?
Wel zit ik met het aantal keren poepen op een dag. (5 a 6 keer) Denken jullie dat dit zou kunnen veranderen door over te stappen op Dog Lovers Gold?
-
M_aaike
- Vaste gebruiker
Ze heeft geen wormen. Daar is ze op getest. Verder ben ik vergeten te vermelden dat de DA mij geadviseerd heeft haar een keer extra te ontwormen. Dit heb ik vorige week dan ook nog gedaan.Pakdebal schreef:
wormen test gehad ?.![]()
jonge honden moeten eerst hun wormen kwijt , heb je die spaghetti al gezien ?.
ik zou niet zo gaan experimenteren met allerlei brokken merken , maar eerst de oorzaak gaan vinden
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik weet niet of 6 x p/d veel is voor een pup. Mijn pup (10 weken) krijgt royal canin puppybrok, beloningbrokjes lam/rijst en knoflookworst als beloning en poept zo'n 3 en soms 4x per dag. Laatste maaltijd is rond 6 of 7 uur ( ik voer 3x per dag)
Mijn volwassen hond poept 2x p/d en staat op Fokker-brokken. Pup ga ik ,als RC-brokken op zijn, ook over zetten op dat merk.
Ik heb de mazzel dat hij vanaf dag 1 doorslaapt. Open mand naast bed.
Mijn volwassen hond poept 2x p/d en staat op Fokker-brokken. Pup ga ik ,als RC-brokken op zijn, ook over zetten op dat merk.
Ik heb de mazzel dat hij vanaf dag 1 doorslaapt. Open mand naast bed.
-
M_aaike
- Vaste gebruiker
Dat zou eventueel kunnen. Al ga ik eerst de tip van iemand hier opvolgen door er een paar weken 's nachts een paar keer op een vast tijdstip uit te gaan. Verder ligt ze na het incident met haar poep niet meer in een bench die qua ruimte zo klein is dat ze alleen kan liggen. Meestal ligt ze gewoon 'los' in haar mand in de bijkeuken, of in een bench die toch zo groot is dat zij niet in haar eigen poep hoeft te liggen.Rataplan schreef:Maar wel mensen beneden?M_aaike schreef:De optie om haar 's nachts op mijn kamer te zetten is er niet. Ik woon nog bij mijn ouders in en zij hebben de ijzeren regel; geen dieren boven..
helaas..Het makkelijkst te doorbreken is om s'nachts zicht te hebben op je pup en als ze wakker en onrustig is, naar buiten te gaan. Ik ben zelf niet pro-bench maar ik slaap nog liever een paar nachten niet dan dat ik mijn hond (en) in de poep laat liggen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
6 keer op een dag poep is RC meestal
en dat vind ik toch ook een goed merkk maar ach dunne ontlasting is niet goed.
ik zou gewoon een matras naast de bench gooien of in de buurt en de zaak even een paar nachten in de gaten houden, dan weet je ook wat
ik zou gewoon een matras naast de bench gooien of in de buurt en de zaak even een paar nachten in de gaten houden, dan weet je ook wat
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Je zou een paar dagen vers vlees kunnen proberen. De meeste supermarkten hebben het merk Smuldier in de vriezer. Het is erg goedkoop en je kunt het per pakje kopen, dus het is laagdrempelig om het gewoon even te proberen.M_aaike schreef: De DA adviseerde om drie dagen alleen maar rijst met soms gekookte kipfilet te geven. Dit heb ik gedaan en toen ging het ook redelijk goed.
Veel honden hebben direct betere ontlasting en ook minder vaak per dag. Vooral omdat je aangeeft dat de hond op kip/rijst goed reageert.
Als een pup gewoon prettig werkende darmen heeft, kan hij het ook veel makkelijker ophouden en zal hij sneller zindelijk worden.

-
Pakdebal
Paisley schreef:Je zou een paar dagen vers vlees kunnen proberen. De meeste supermarkten hebben het merk Smuldier in de vriezer. Het is erg goedkoop en je kunt het per pakje kopen, dus het is laagdrempelig om het gewoon even te proberen.M_aaike schreef: De DA adviseerde om drie dagen alleen maar rijst met soms gekookte kipfilet te geven. Dit heb ik gedaan en toen ging het ook redelijk goed.
Veel honden hebben direct betere ontlasting en ook minder vaak per dag. Vooral omdat je aangeeft dat de hond op kip/rijst goed reageert.
Als een pup gewoon prettig werkende darmen heeft, kan hij het ook veel makkelijker ophouden en zal hij sneller zindelijk worden.
het is nog een pup van 18 weken , die ga je geen rauw vlees of wat dan ook geven , puppy-brokken hadden het moeten zijn !!
TS : en na die wormen kuur, kwamen de wormen er uit ? Dat moet als ze nog zo jong zijn, hebben ze wormen vanuit het nest
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Doe niet zo mal. Vanaf het moment dat pups worden gespeend kunnen ze al kvv krijgen. Voordeel van kvv is dat het licht verteerbaar is en je kunt het complete voer (glutenvrij) afwisselen met de alleen-kipvariant. Wat warm water erop zodat de pup wat meer vocht binnenkrijgt. Want pupjes kunnen erg snel uitdrogen van diarree.Pakdebal schreef:Paisley schreef:Je zou een paar dagen vers vlees kunnen proberen. De meeste supermarkten hebben het merk Smuldier in de vriezer. Het is erg goedkoop en je kunt het per pakje kopen, dus het is laagdrempelig om het gewoon even te proberen.M_aaike schreef: De DA adviseerde om drie dagen alleen maar rijst met soms gekookte kipfilet te geven. Dit heb ik gedaan en toen ging het ook redelijk goed.
het is nog een pup van 18 weken , die ga je geen rauw vlees of wat dan ook geven , puppy-brokken hadden het moeten zijn !!
TS : en na die wormen kuur, kwamen de wormen er uit ? Dat moet als ze nog zo jong zijn, hebben ze wormen vanuit het nest
Ik zou in ieder geval, áls je van voer veranderd, het er voorlopig bij laten. Van te veel en te vaak veranderen kunnen ze ook diarree krijgen.

-
M_aaike
- Vaste gebruiker
Dank voor je advies! Ik moet nog een paar dagen wachten tot de nieuwe brokken binnen komen. Ga straks gelijk maar even smuldier uitproberen. Is sowieso beter toch, als je van voer wisselt eerst een paar dagen vers te geven? Dacht dat ik zoiets had gelezen.Paisley schreef:Als een pup gewoon prettig werkende darmen heeft, kan hij het ook veel makkelijker ophouden en zal hij sneller zindelijk worden.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Je kunt gewoon smuldier (de complete variant) blijven geven; dan hoef je geen brokken meer te geven. Honden doen het (doorgaans) prima op rauw vlees.
Suzanne
Suzanne
-
Pakdebal
M_aaike schreef:Dank voor je advies! Ik moet nog een paar dagen wachten tot de nieuwe brokken binnen komen. Ga straks gelijk maar even smuldier uitproberen. Is sowieso beter toch, als je van voer wisselt eerst een paar dagen vers te geven? Dacht dat ik zoiets had gelezen.Paisley schreef:Als een pup gewoon prettig werkende darmen heeft, kan hij het ook veel makkelijker ophouden en zal hij sneller zindelijk worden.
officieel is het zo :
verander je van voer , dan moet je de eerste dagen een wisseling maken , een beetje van dit en een beetje van dat , en dan geleidelijk aan doen .
dus nooit ineens ( !! ) het nieuwe voer geven, altijd met tussenstops, zodat de darmen er aan kunnen wennen !
edit:
misschien ben je te veel aan het veranderen ?
-
M_aaike
- Vaste gebruiker
Pakdebal schreef:M_aaike schreef:Dank voor je advies! Ik moet nog een paar dagen wachten tot de nieuwe brokken binnen komen. Ga straks gelijk maar even smuldier uitproberen. Is sowieso beter toch, als je van voer wisselt eerst een paar dagen vers te geven? Dacht dat ik zoiets had gelezen.Paisley schreef:Als een pup gewoon prettig werkende darmen heeft, kan hij het ook veel makkelijker ophouden en zal hij sneller zindelijk worden.
officieel is het zo :
verander je van voer , dan moet je de eerste dagen een wisseling maken , een beetje van dit en een beetje van dat , en dan geleidelijk aan doen .
dus nooit ineens ( !! ) het nieuwe voer geven, altijd met tussenstops, zodat de darmen er aan kunnen wennen !
edit:
Nee hoor, mijn pup heeft altijd nog eukanuba gehad. (ook bij de fokker.) Ik vind dat ze het daar niet goed op doet en na lang zoeken ben ik uit gekomen op Dog Lovers Gold. Ik verander echt niet zomaar iets.
Verder dankjewel voor het advies. Ik ga ook niet ineens zomaar smuldier geven. Maar wilde vanavond smuldier geven en morgenochtend en middag brokken en 's avonds weer smuldier?
-
nathalie71
Ik moet zeggen dat nu mijn hondjes vers krijgen ze maar 1x per dag poepen.
Toen Vlinder hier net was (en die kreeg van alles te eten bij de andere baas)kon ze het moeilijk ophouden en poepte minstens 6x.Ook `s-nachts is het 2x mis gegaan.
Nu de darmen goed gewent zijn en ze alleen nog vlees krijgen gaat het uitstekend!
Wellicht kan het helpen.
Toen Vlinder hier net was (en die kreeg van alles te eten bij de andere baas)kon ze het moeilijk ophouden en poepte minstens 6x.Ook `s-nachts is het 2x mis gegaan.
Nu de darmen goed gewent zijn en ze alleen nog vlees krijgen gaat het uitstekend!
Wellicht kan het helpen.
- binkebobbel
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje - Aantal honden: 3
Hier ben ik gewoon cold turkey overgestapt met Sterre. Zij kreeg brok
bij de fokker en ik voer mijn honden smuldier. Vanaf dag 1 kreeg Sterre
dat dus ook. En dat ging zonder problemen, geen diarree.
Hier ligt er s'ochtends ook weleens een drolletje op de mat,
(matrasbeschermers zijn een topuitvinding) maar ik maak er
geen probleem van en ruim het op. Volgende dag 1 uurtje eerder
naar beneden gaan helpt meestal wel.
bij de fokker en ik voer mijn honden smuldier. Vanaf dag 1 kreeg Sterre
dat dus ook. En dat ging zonder problemen, geen diarree.
Hier ligt er s'ochtends ook weleens een drolletje op de mat,
(matrasbeschermers zijn een topuitvinding) maar ik maak er
geen probleem van en ruim het op. Volgende dag 1 uurtje eerder
naar beneden gaan helpt meestal wel.
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
gyanty schreef:Je zult moeten uitzoeken wanneer ze poept. Op je kamer naast je in de bench zou handig zijn. Veel pups piepen en worden onrustig. En als je niet heel diep slaapt dan kun je daar op in spelen. Anders zal je meerdere keren per nacht naar buiten moeten. Neem ritme 23 uur erin, om twee uur en om 4 of 5 uur op te beginnen en om 7 uur eruit. Je zult het ritme snel vinden. En dan kun je op dat ritme gaan zitten en kijken of je de tijd langzaam kan gaan opschuiven. Niks raars voor een pup van die leeftijd, je moet alleen even weten hoe je erop in moet springen. Wel even iets waar je behoorlijk moe van wordt, maar er komen uiteindelijk betere tijden hoor en dan heb je nog jaren plezier van je zindelijke hond. Dus kop op niet moedeloos worden en even op je tanden bijten en er 's nachts uit. Zeker nog wel een maand of 2 a 3 kan ik je voorspiegelen.
Het eerste deel is echt zo waar
Nu een pup van 9 weken en deze slaapt in de bench op de slaapkamer. En geeft het dus netjes aan wanneer hij moet. De ene keer hoef ik er maar 2x uit die nacht de andere keer om de 2 uur. het is hier ook nog een ritme zoeken.
al moet ik zeggen dat hij gisteravond maar 2 plasjes binnen heeft gedaan en de rest buiten. dus ik hoop dat we op de goede weg zitten.
Af en toe nog een ongelukje in de bench snachts (slaapt hij diep en word wakker en plast meteen aan, of wij zijn zo moe dat we diep slapen en hem niet horen rommelen in de bench).
en moe word je er idd van maar ik denk dat ze zo wel zo snel mogelijk door hebben om zindelijk te worden en dit te blijven.
Succes met je hondje!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Krijg er vast geen antwoord op maar waarom niet marjolein?Pakdebal schreef:
Xavi kreeg bij de fokker met 3 weken (!!!) al kvv en vlees... die heeft nooit brokken gehad als maaltijd.
Wat is daar verkeerd aan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is niks officieel hier gaan honden direct over en er wordt niks gemengd.Pakdebal schreef:M_aaike schreef:Dank voor je advies! Ik moet nog een paar dagen wachten tot de nieuwe brokken binnen komen. Ga straks gelijk maar even smuldier uitproberen. Is sowieso beter toch, als je van voer wisselt eerst een paar dagen vers te geven? Dacht dat ik zoiets had gelezen.Paisley schreef:Als een pup gewoon prettig werkende darmen heeft, kan hij het ook veel makkelijker ophouden en zal hij sneller zindelijk worden.
officieel is het zo :
edit:
Gaat uitstekend... zoals t hoort

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pakdebal
groeimiddelen , mineralen , eiwitten alles is uitgebalanceerd .malinois schreef:Krijg er vast geen antwoord op maar waarom niet marjolein?Pakdebal schreef: het is nog een pup van 18 weken , die ga je geen rauw vlees of wat dan ook geven , puppy-brokken hadden het moeten zijn !!
Xavi kreeg bij de fokker met 3 weken (!!!) al kvv en vlees... die heeft nooit brokken gehad als maaltijd.
of geef jij je baby ook gelijk maar een stampot met knakworst ?.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Welpjes krijgen dat ook in de natuur?? Die krijgen geen ongezonde toevoegingen maar puur natuur.Pakdebal schreef:groeimiddelen , mineralen , eiwitten alles is uitgebalanceerd .malinois schreef:Krijg er vast geen antwoord op maar waarom niet marjolein?Pakdebal schreef: het is nog een pup van 18 weken , die ga je geen rauw vlees of wat dan ook geven , puppy-brokken hadden het moeten zijn !!
of geef jij je baby ook gelijk maar een stampot met knakworst ?.
Dat is dus wat vlees is.
Mij hond is geen mensenbaby maar een carnivoor. Ook als pup

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Wat je precies voor voer geeft is maar van beperkte invloed, als het goed is.
Als het heel erg van invloed is, is er iets met de hond aan de hand. Dan ligt het niet zozeer aan het voer
Hoewel brok meestal wel zorgt voor een boel meer ontlasting.
Ik zou er ook een paar keer uit gaan 's nachts, om de gelegenheid te geven. Wat gyanty zegt.
Als het heel erg van invloed is, is er iets met de hond aan de hand. Dan ligt het niet zozeer aan het voer
Hoewel brok meestal wel zorgt voor een boel meer ontlasting.
Ik zou er ook een paar keer uit gaan 's nachts, om de gelegenheid te geven. Wat gyanty zegt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Pakdebal
.
mijn pup poepte maar 1 keer , achter het bed , ik weet het nog precies , ik betrapte hem er op en zei daar iets van .
daarna heeft hij nooit meer thuis gepoept , wel tig keer plassen natuurlijk , maar hij heild het bij die ene keer
dus
misschien is het gewoon een zindelijkheid's probleem ?
ik snap niet dat ze het zo vaak thuis doet , doet ze het ook zoveel buiten ?
en als je haar betrapt , wat doe je dan ?
mijn pup poepte maar 1 keer , achter het bed , ik weet het nog precies , ik betrapte hem er op en zei daar iets van .
daarna heeft hij nooit meer thuis gepoept , wel tig keer plassen natuurlijk , maar hij heild het bij die ene keer
dus
misschien is het gewoon een zindelijkheid's probleem ?
ik snap niet dat ze het zo vaak thuis doet , doet ze het ook zoveel buiten ?
en als je haar betrapt , wat doe je dan ?
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
@M-aaike,
Ik heb hier een chihuahua pup met 9 weken opgehaald en dezelfde dag overgezet op KVV (smuldier uit supermarkt afgewisseld met wat andere merkjes) hij groeit mooi (niet te hard of te langzaam) en hij poept 2x per dag. Gister hadden zowel ik als mijn man vergeten KVV te ontdooien (dom dom dom) dus even een bakje brokjes en prompt poept hij 3 mega drollen... (niks geen diarree trouwens) terwijl hij op KVV keurige kleine drolletjes heeft. Ze zitten ook langer 'vol' met KVV.
Mochten je ouders geen KVV willen voeren kan je indd een graanvrije brok proberen. Ik ben nu laatst eindelijk een dierenarts tegen gekomen bij ons in de praktijk (kat had wonden en pup moest geënt ) die positief tegenover KVV stond ook ivm een blaasgruis kat.
Tips verder qua het poepen snachts kan ik je niet geven, onze pup kan het vrij goed ophouden blijkbaar. Vorige keer ging hij om half 9 in de avond mee naar bed (slaapt in bench naast mn bed) en in de ochtend om 9 uur werd ik wakker en heb ik hem mee naar buiten genomen. Geen gepiep niks. Hij ging toen wel meteen plassen en poepen terwijl hij normaal de blaadjes ook erg interessant vind.
Ik ben KVV fan
@PDB mijn kind eet wel sinds hij vast voedsel mag mee met de pot en sind shij 1 is gewoon sambal roti chilli etc. , en ja Marion ondanks dat ik geen brok voerder ben heeft hij ook wel eens potjes Olvarit...
Doe niet allemaal zo kort door de bocht zeg!!
Ik heb hier een chihuahua pup met 9 weken opgehaald en dezelfde dag overgezet op KVV (smuldier uit supermarkt afgewisseld met wat andere merkjes) hij groeit mooi (niet te hard of te langzaam) en hij poept 2x per dag. Gister hadden zowel ik als mijn man vergeten KVV te ontdooien (dom dom dom) dus even een bakje brokjes en prompt poept hij 3 mega drollen... (niks geen diarree trouwens) terwijl hij op KVV keurige kleine drolletjes heeft. Ze zitten ook langer 'vol' met KVV.
Mochten je ouders geen KVV willen voeren kan je indd een graanvrije brok proberen. Ik ben nu laatst eindelijk een dierenarts tegen gekomen bij ons in de praktijk (kat had wonden en pup moest geënt ) die positief tegenover KVV stond ook ivm een blaasgruis kat.
Tips verder qua het poepen snachts kan ik je niet geven, onze pup kan het vrij goed ophouden blijkbaar. Vorige keer ging hij om half 9 in de avond mee naar bed (slaapt in bench naast mn bed) en in de ochtend om 9 uur werd ik wakker en heb ik hem mee naar buiten genomen. Geen gepiep niks. Hij ging toen wel meteen plassen en poepen terwijl hij normaal de blaadjes ook erg interessant vind.
Ik ben KVV fan
@PDB mijn kind eet wel sinds hij vast voedsel mag mee met de pot en sind shij 1 is gewoon sambal roti chilli etc. , en ja Marion ondanks dat ik geen brok voerder ben heeft hij ook wel eens potjes Olvarit...
Doe niet allemaal zo kort door de bocht zeg!!
-
Joey.K
- Zeer actief
volgens mij geef ik 50gr per kg pup, om te beginnen en dan in de gaten houden of hij daar te weinig genoeg of te veel aan heeft, dat is wat mensen heir met 'op het oog voeren' bedoelen
-
Joey.K
- Zeer actief
Even gepikt van voerwijzer.com
tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht
4-7 maanden: 40 gram per kg lichaamsgewicht
7-10 maanden: 30 gram per kg lichaamsgewicht
10+ maanden: 20 gram per kg lichaamsgewicht
tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht
4-7 maanden: 40 gram per kg lichaamsgewicht