Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies brokken gevraagd

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Advies brokken gevraagd

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Mijn bordercollie eet momenteel biofood, waar hij het goed op doet maar wel snel van aankomt. Hij is acht jaar oud, gecastreerd en hij wordt snel dik. Zijn bespiering is sinds een jaar wat moeilijker op peil te houden. Een keer per week doet hij aan Flyball. Hij glanst prachtig, maar valt wel continu uit en heeft een beetje een 'plofvacht'.

Wat voor brok zouden jullie aanbevelen?
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Advies brokken gevraagd

Ongelezen bericht door Badu »

Jessica3787 schreef:Mijn bordercollie eet momenteel biofood, waar hij het goed op doet maar wel snel van aankomt. Hij is acht jaar oud, gecastreerd en hij wordt snel dik. Zijn bespiering is sinds een jaar wat moeilijker op peil te houden. Een keer per week doet hij aan Flyball. Hij glanst prachtig, maar valt wel continu uit en heeft een beetje een 'plofvacht'.

Je link werkt niet :O:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Badu schreef:
Jessica3787 schreef:Mijn bordercollie eet momenteel biofood, waar hij het goed op doet maar wel snel van aankomt. Hij is acht jaar oud, gecastreerd en hij wordt snel dik. Zijn bespiering is sinds een jaar wat moeilijker op peil te houden. Een keer per week doet hij aan Flyball. Hij glanst prachtig, maar valt wel continu uit en heeft een beetje een 'plofvacht'.

Je link werkt niet :O:
Welke link?

Ik vraag me vooral af of ik een brok moet kiezen met een hoog eiwitgehalte of juist niet. En wat een geschikt vet en koolhydraatpercentage is. Nu krijgt hij maar zo weinig voer en heeft hij denk ik honger, maar anders komt hij aan...
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

hij is gecastreerd dus krijgt hij een plofvacht, wordt zijn bespiering minder en wordt hij sneller dik. Niets aan te doen. Biofood is naar mijn mening een goede brok. Gewoon minder voeren.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”