Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Thuis behendigheid trainen

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Thuis behendigheid trainen

Ongelezen bericht door Hilde »

Samen met Beau train ik op de club behendigheid, maar vooral de palen en de tunnel vindt hij nogal nutteloos en die neemt hij ook moeilijk. Nu wil ik graag thuis ook gaan trainen, de ene sessie de tunnel, de andere sessie palen, gecombineerd, en zo voort. En ik wil ze ook graag in lijntjes gaan verwerken, dus ik heb ook minstens twee hoogtesprongen nodig. Een band/kattenloop/wip heb ik niet nodig, een slurf en breedtesprong eventueel wel, maar hoeft niet. Ik blijf begeleiding krijgen op de club, alleen zou het kwartje bij ons beide misschien sneller vallen als we vaker konden trainen op onderdelen die hij moeilijk vindt.

Ik ben dus vol goede moed op internet gaan zoeken op behendigheidspullen.... :80: :80: :80: :schrik: Wat duur!! Alleen voor twaalf palen ben je al 44 euro kwijt en dat vind ik gewoon écht heel duur met mijn studentenloontje, laat staan als ik er ook nog hoogtesprongen en een tunnel bij wil. Zelf ben ik niet bepaald handig dus een tunnel in elkaar zetten gaat me nooit lukken, hoogtesprongen en palen misschien nog wel, maar waarschijnlijk ook niet. Het liefst koop ik het gewoon kant en klaar.

Iemand tips? Websites oid waar ik het goedkoop kan aanschaffen? Winkels waar ik het kan kopen? En dus niet al te duur?

Alvast bedankt :D
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Re: Thuis behendigheid trainen

Mizzsylver schreef:bij de boerenbond/welkoop/aveve kun je blauwe prikpaaltjes kopen voor 1 euro per stuk. Een lint maken waar je de afstand op markeert en klaar.
Oh, super! Dan bel ik even of onze Welkoop er nu twaalf heeft staan en dan fiets ik dadelijk denk ik even. Een euro per stuk is heel goedkoop :D
Hoogte sprongen kun je hier kegels en hordes kopen.
Ook al super! Die link is een kegel inclusief horde, toch? Er staat tbv, maar met behulp voor google word ik niet wijzer of ze er nou wel of niet bij zitten.
Ik weet niet hoe groot Beau is maar misschien kun je voor de tunnel kijken in een speelgoedwinkel of ikea kijken
Beau is 48 cm bij z'n schoft, dus de tunnel van de IKEA is dan te klein. Hij zou officeel large moeten lopen (dat is van 43 cm toch?), maar hij loopt small want hij is een veteraan. Overigens wel eentje die het nog heel soepeltjes doet, haha. Het is dus ook puur voor de lol en misschien ooit een wedstrijdje waar hij mee mag doen als veteraan.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

22 euro voor 10 van die prikpaaltjes bij de welkoop :(
Hilde
Zeer actief

22 euro :80: Lol, nog altijd goedkoper dan 24.
Hij had ze nog liggen zei hij, twaalf stuks. Fiets er zo even heen, ben benieuwd naar de prijs dadelijk, hahaha :mrgreen:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Van die prikpaaltjes kun je ook heel makkelijk hordes maken. Ik heb een stuk buis gekocht waar je elektra door kunt geleiden (die beige/ gelige) en die op lengte van de prikpaaltjes afgezaagd. Prikpaaltje in de grond, buis erom en dan kun je er van die klemmen op doen *zoekt plaatje*

Afbeelding

Daar kun je of vierkante houten latjes op leggen of je vijlt ze rond uit en maakt van dezelfde buis een ligger :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Hilde
Zeer actief

Ook handig Lysette, dank voor de tip!

Ik ben bij de Welkoop geweest, moest idd 26 euro nogwat betalen voor 12 paaltjes.. Nouja, nogsteeds goedkoper dan 14 euro.
En (toch) bij Zooplus twee hoogtesprongen besteld voor 27 euro.. Kan ik mooi beginnen met oefenen. Die tunnel bewaar ik denk ik voor volgende maand, is wel een mooie tunnel inderdaad! :D

Paaltjes komen sowieso goed uit, kunnen we ook voor Tricks gebruiken en met Treibball. Nu nog even verdiepen in de 2x2 methode en we kunnen beginnen!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Oh die houd ik in de gaten! Dankjewel!
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hilde schreef:Oh die houd ik in de gaten! Dankjewel!
deze tunnel is zo goed als nieuw, is dat ik ga verhuizen anders had ik de tunnel niet weggedaan ;)
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Kun je hem helemaal inklappen als het ware? En is hij dan nog groot? Al m'n grote hondenspullen staan op m'n kamer en die begint sinds we treibball en agility trainen aardig vol :F:

En is hij zwaar en hoe makkelijk is hij mee te nemen? Namelijk geen enorme tuin tot beschikking en we trainen op een veld, maar dat is zeker 200 meter lopen..
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hilde schreef:Kun je hem helemaal inklappen als het ware? En is hij dan nog groot? Al m'n grote hondenspullen staan op m'n kamer en die begint sinds we treibball en agility trainen aardig vol :F:

En is hij zwaar en hoe makkelijk is hij mee te nemen? Namelijk geen enorme tuin tot beschikking en we trainen op een veld, maar dat is zeker 200 meter lopen..
de tunnel weegt +/- 4 kilo en zit in een zak waar banden aan zitten zodat je deze als een rugzak kan dragen.
Afbeelding
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Je hebt pb :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”