Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe hond laten aankomen?
Moderator: moderatorteam
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
hoe hond laten aankomen?
De titel zegt het al, boef mag er een kilo of 2 bij hebben maar ik krijg het er niet op.
Hij krijgt nu brok en 2dagen kvv in de week. Beide 3x op een dag. Eigenlijk elke dag wel wat lekkers en tijdens wandelen en trainen stop ik hem vol moet brokjes en gedroogde vleesjes.
Meer brokken voeren helpt niet want dan gaat hij alleen maar meer van poepen en van het vlees krijgt hij al meer dan eerder.
Het moeilijke is dat hij op een eliminatie dieet staat en tot nu toe alleen hert, eend en kalkoen mag hebben. (paard is aan het ontdooiien om morgen te testen)
iemand tips wat ik kan veranderen in zijn eet patroon of wat ik wel en niet moet bijvoeren?
Hij krijgt wel meer lichaamsbeweging dan voorheen omdat hij niet meer allergisch reageerd op zijn voeding dus is hij actiever en kan ik zijn conditie wat beter opbouwen.
Hij krijgt nu brok en 2dagen kvv in de week. Beide 3x op een dag. Eigenlijk elke dag wel wat lekkers en tijdens wandelen en trainen stop ik hem vol moet brokjes en gedroogde vleesjes.
Meer brokken voeren helpt niet want dan gaat hij alleen maar meer van poepen en van het vlees krijgt hij al meer dan eerder.
Het moeilijke is dat hij op een eliminatie dieet staat en tot nu toe alleen hert, eend en kalkoen mag hebben. (paard is aan het ontdooiien om morgen te testen)
iemand tips wat ik kan veranderen in zijn eet patroon of wat ik wel en niet moet bijvoeren?
Hij krijgt wel meer lichaamsbeweging dan voorheen omdat hij niet meer allergisch reageerd op zijn voeding dus is hij actiever en kan ik zijn conditie wat beter opbouwen.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: hoe hond laten aankomen?
Geef hem aan mij mee voor een week of wat, hahaha, ik prop hem wel vol hoor. Daar ben ik helaas erg goed in. Waarom geef je hem anders niet wat (meer) tafelresten ed. Of gewoon rundergehakt ipv kvv oid. De vette soort dus.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Omdat die geen rund mag hebben nog, Fizgig?
Moeilijk hoor, eliminatie dieet en moeten aankomen.
Moeilijk hoor, eliminatie dieet en moeten aankomen.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mocht hij er tegen kunnen, vers schapenvet? Ik bestel het via degomeat (ingevroren).
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Sorry, overheen gelezen! Dat ie op een eliminatiedieet staat. Eendenborst is wel vet, hert en kalkoen is alleen nogal mager vlees. Paard is ook erg mager maar daar zitten wel veel eiwitten in. De Fransen gebruiken volgens mij eendenvet ook wel in het eten, maar dat kun je hier waarschijnlijk lastig krijgen. Mag ie granen? Dan zou je bijvoorbeeld wat gekookte pasta of rijst bij het vlees kunnen doen. Toch wat extra calorieën dan. Maar dat is wel lastig, op een eliminatie dieet aankomen, ja. Misschien gewoon meer voeren en dan flink meer, een derde meer oid?
- wiebel
- Zeer actief
Thanks is zeker een idee!!Nanna schreef:Satin balls. Gebruik de zoekfunctie maar eens
Kunnen we ook gaan testen, dank je!runninggirl schreef:Mocht hij er tegen kunnen, vers schapenvet? Ik bestel het via degomeat (ingevroren).
Meer voeren kan met de brok dus niet want dan word zijn ontlasting heel veel en ook stuk zachter(hij verteerd alles nogal snel).. Rijst mag hij ook dus kan dat ook wat vaker gaan voeren inderdaad.Fizgig schreef:Sorry, overheen gelezen! Dat ie op een eliminatiedieet staat. Eendenborst is wel vet, hert en kalkoen is alleen nogal mager vlees. Paard is ook erg mager maar daar zitten wel veel eiwitten in. De Fransen gebruiken volgens mij eendenvet ook wel in het eten, maar dat kun je hier waarschijnlijk lastig krijgen. Mag ie granen? Dan zou je bijvoorbeeld wat gekookte pasta of rijst bij het vlees kunnen doen. Toch wat extra calorieën dan. Maar dat is wel lastig, op een eliminatie dieet aankomen, ja. Misschien gewoon meer voeren en dan flink meer, een derde meer oid?
- wiebel
- Zeer actief
Wat is jullie mening over vaker of minder vaak voeren op een dag ivm het aankomen?
Hij krijgt nu dus 3 keer want voorheen braakte hij ook gal dus krijg savonds nog een kleine maaltijd.
Er wordt gezegd dat vaker voeren de stofwisseling gaande houd en dus meer verband word en niet opgeslagen. Maar dan kan je wel in hoeveelheid meer voeren dus zou hij weer meer binnen krijgen en aanmoeten komen??
Maar minder vaak voeren betekend grotere maaltijden en honger tussendoor en dus meer opnemen omdat er meer 'tijd' is voor verteren van de maaltijd??
Hoor zoveel verschillende dingen overal
Hij krijgt nu dus 3 keer want voorheen braakte hij ook gal dus krijg savonds nog een kleine maaltijd.
Er wordt gezegd dat vaker voeren de stofwisseling gaande houd en dus meer verband word en niet opgeslagen. Maar dan kan je wel in hoeveelheid meer voeren dus zou hij weer meer binnen krijgen en aanmoeten komen??
Maar minder vaak voeren betekend grotere maaltijden en honger tussendoor en dus meer opnemen omdat er meer 'tijd' is voor verteren van de maaltijd??
Hoor zoveel verschillende dingen overal
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier maakte 2 of 1 keer voeren per dag niks uit qua aankomen. Sterker nog, op 1,5 kilo bleef ze hetzelfde gewicht als op 500g. Dus aan mij heb je niet veel. Ik heb haar schapenvet bijgegeven en dat hielp iets.
- *patchy*
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse buldog
Heb wel een paar ideeën : laatste maaltijd voor het slapen gaan , dan verbruikt hij die energie niet. Ik heb mijn grote honden Protifar poeder over het eten gegeven of door een beetje yoghurt, dit is eigenlijk voor mensen om aan te komen maar een schepje per dag werkte perfect. Kan je bij de Drogist kopen ,smaakt nergens naar en ze zetten er van aan .
Laatst gewijzigd door *patchy* op 04 nov 2013 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
gekookte aardappelen door zijn voer mengen.
onze Buster was in zijn jonge jaren ook wat mager (door de groei). DA adviseerde toen om gekookte aardappelen door zijn Kvv te mengen en dat hielp.
onze Buster was in zijn jonge jaren ook wat mager (door de groei). DA adviseerde toen om gekookte aardappelen door zijn Kvv te mengen en dat hielp.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Koolhydraten, inderdaad. Aardappelen, pasta, brood, rijst.Emma schreef:gekookte aardappelen door zijn voer mengen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat betreft brokken is Cavom een prima dikmaker
Daarmee heb ik Nilo als jonge hond op gewicht gehouden.

- wiebel
- Zeer actief
hij krijg tussendoor alleen de specifieke dingen, zoals gedroogd hertenvlees, gedroogde worst met alleen eend erin of zijn eigen brok. Daarnaast krijgt hij als kauwding nu herten oren of een staaf van alleen rijst.Canis Sapiens schreef:Zou er gekookte aardappelen of gekookte witte rijst bij doen. Zijn ook vaak onderdeel van een eliminatiedieet.
Ik heb ook jarenlang een te dunne hond gehad, hij is nu aangekomen, ik voel ineens billen en wat vetjes en krijg dan bijna het idee om hem dikkerd te noemen. Maar voor zijn grootte weegt hij nog wel wat te weinig. Maar dit gewicht past bij hem, dat vorige was echt te mager.
Maar wat is er eliminatie aan als hij tussendoor vanalles krijgt, of geef je hele specifieke tussendoortjes?
Los van eliminatie heb ik nog wel tips, zoals havermoutpap als tussendoortje of lamsvlees ipv magere kalkoentjes. Maar ik weet niet wat je elimineert allemaal.
En ach, sommige honden zijn gewoon dun. Zolang het niet gevaarlijk graatmager is, dan is het niet zo erg. Misschien wat spierweefsel opbouwen; lekker aan de eiwitten en koolhydraten en dan wat fietsen ofzo.
Zou in ieder geval die aardappel en/of witte rijst erbij gooien.
Plus eventuele reden voor dit gewicht aanpakken, weet je waardoor het komt?
Hij is dikker geweest, maar nu hij dus geen last meer heeft van zijn maag/darmen is hij energieker en doet hij dus meer op een dag. Verder is hij super gespierd maar gewoon wat te schraal, mensen die hen aaien zeggen vaak:ooh hij is wel mager he.. En voor de winter vind ik het wel fijn als hij wat meer vetjes heeft.
We zijn langzaam dingen aan het toevoegen dus ik kom nog een keer bij lam ect. Maar eerst de bijzondere diersoorten omdat de gevoeligheid daarop het minst waarschijnlijk is.
- wiebel
- Zeer actief
Haha dan gaat hij me heeel lief vinden denk ikKells schreef:Pannenkoeken vlak voor de nacht is ook een optie.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik zou juist niet vaker gaan voeren. Als hij vaker kleine porties krijgt is zijn maag nooit vol en blijft de spijsvertering continue bezig. Dan krijg je eerder een hongergevoel volgens mij. Twee keer per dag lijkt me genoeg ...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik geef vers vlees (hoofdzakelijk kvv) en doe daar een potje brok bij. Ging goed maar op gegeven moment hielp dat ook niet meer echt.
Ik ben dan beginnen met vloeibaar schapenvet bij te geven (aangevuld met nog wat soorten olie) en sinds ik dat geef, staat hij echt weer mooi en ik hoef zelfs minder te voeren doordat hij de voedingsstoffen beter opneemt.
Ik ben dan beginnen met vloeibaar schapenvet bij te geven (aangevuld met nog wat soorten olie) en sinds ik dat geef, staat hij echt weer mooi en ik hoef zelfs minder te voeren doordat hij de voedingsstoffen beter opneemt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar als hij eliminatiedieet heeft, mag hij wel granen dan?
Klinkt me niet heel logisch eigenlijk?
Ik zou lekker veel eend geven trouwens. Dat is vet.
- wiebel
- Zeer actief
Nog geen granen nu.. Hij krijgt brok met alleen rijst en aardappel erin.Marjoleine schreef:Maar als hij eliminatiedieet heeft, mag hij wel granen dan?
Ik ga vanavond schapenvet halen en dat proberen