Mij hond Mayke is een teef van 10 maanden, erg speels en sociaal.
Jorgos, reu van 7 maanden, is van mijn moeder. Komt uit Griekenland (3,5 maand geleden deze kant op gekomen). Is een terughoudend type, maar komt steeds meer los. Mayke heeft vanaf het begin al een hele goede invloed op Jorgos gehad, omdat ze zelf onbevreesd, ondernemend en zelfstandig is. Ze is daarin het tegenovergesteld van Jorgos, die erg voorzichtig, afhankelijk en introvert is. Maar het slaat een beetje door.
Nu is de situatie is nu zo dat Jorgos EXTREEM op Mayke gesteld is. Ze zien elkaar ongeveer eens in de 2 weken gedurende 1 of 2 dagen.
Als ze buiten los lopen, jakkert hij in 1 stuk met Mayke mee, hangt continu in haar nek, wil non-stop spelen. Mayke kan geen pas verzetten zonder dat Jorgos achter haar aan komt. Opzich is ze zelf ook heel speels en is ook erg op Jorgos gesteld, maar op een normale manier. En ik merk dat ze het geplak van Jorgos soms een klein beetje beu is. Heel af en toe snauwt ze naar hem maar nooit echt overtuigend.
In huis proberen we het spelen wat in te dammen. En vooral Jorgos moet worden afgeremd. Mayke speelt ook wel mee, maar toen ze laatst zich vrijwillig in de gang liet opsluiten, besefte ik voor het eerst dat ze gewoon rust wilde. Om deze reden zit Jorgos in huis meer in de bench. Dan valt hij altijd als een blok in slaap, omdat het best een vermoeiend spelletje is om Mayke non-stop op dr huid te zitten
Als ik weer naar huis ga en Mayke mee neem, dan staat Jorgos zeker een half uur voor de deur te joelen en aan de deur te krabben.
Afgelopen keer kwam ik op het idee dat het misschien duidelijker zou zijn, als we tijdens een wandeling uit elkaar gaan. Mijn moeder heeft Jorgos toen aangelijnd en mee genomen. Ik heb hem tot ver nog horen piepen en joelen. Hij wilde niet met mijn moeder mee lopen en probeerde zelfs de riem door te knauwen.
Toen ik een uurtje later opbelde, was Jorgos nog steeds onrustig en Mayke aan het zoeken in alle kamers van het huis.
Het is een beetje sneu. Voor Mayke is het geen probleem, maar mijn moeder weet niet zo goed wat ze dan met Jorgos aan moet. Als Mayke weg is, wordt hij ook weer onzeker en teruggetrokken, loopt nauwelijks bij mijn moeder vandaan als hij los van de lijn is. En op de momenten dat hij zo loopt te janken en piepen, weet ze ook niet wat ze met hem aan moet.
Ik heb ook geen idee. Misschien hebben jullie tips? Wij hebben zoiets echt nog nooit meegemaakt.
Jorgos doet het niet bij andere honden die hij kent.