Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afwisselen varianten kvv
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Afwisselen varianten kvv
Hoe wisselt men hier de verschillende varianten af? Is dat de ene dag (noem maar wat) vis de volgende kip etc. Of gedurende 2 a 3 dagen 1 variant vervolgens weer een andere voor 3 dagen? Etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Re: Afwisselen varianten kvv
Als ik afwissel, doe ik dat per verpakking. Ik maak iets open, voer dat op en dan gaat het nieuwe open.
Suzanne
Suzanne
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Hier krijgen ze 3 dagen hetzelfde, carnibest zijn best flinke rollen voor 2 kleine hondjes.
Krijgen ze energique of farmfood dan wissel ik elke dag. (maar ja dat is mooi per 100gr verdeeld).
De vrijdag is visdag geworden hier.
Krijgen ze energique of farmfood dan wissel ik elke dag. (maar ja dat is mooi per 100gr verdeeld).
De vrijdag is visdag geworden hier.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik voer momenteel 1300 gram per dag, wat een stomme hoeveelheid is. Dat betekent dus dat ik telkens het ene moet aanvullen met het volgende en zo wissel ik dus af.
Ik doe wel deels barf trouwens, en dat vul ik dan aan tot het goede gewicht met kvv.
Dus bv 110 gram nekken en dan 40 gram kvv erbij.
Ik heb dus altijd meerdere dingen open, die ik dan weel weer binnen 1,5 dag opvoer trouwens.
Ik doe wel deels barf trouwens, en dat vul ik dan aan tot het goede gewicht met kvv.
Ik heb dus altijd meerdere dingen open, die ik dan weel weer binnen 1,5 dag opvoer trouwens.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
~Suzanne~ schreef:Als ik afwissel, doe ik dat per verpakking. Ik maak iets open, voer dat op en dan gaat het nieuwe open.
Suzanne
Hier hetzelfde.
Ik heb worsten van 500gr en van een kilo, dus het wisselt snel door.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Hier ook. Alleen dan met rollen van 800 gram.Veronique & Kyra schreef:~Suzanne~ schreef:Als ik afwissel, doe ik dat per verpakking. Ik maak iets open, voer dat op en dan gaat het nieuwe open.
Suzanne
Hier hetzelfde.
Ik heb worsten van 500gr en van een kilo, dus het wisselt snel door.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Hier krijgen ze 2x per dag een andere variant. Ook nooit twee dagen achter elkaar hetzelfde.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik neem de rollen van 500 gram anders moet ik ze doorsnijden. En zo hebben ze elke dag een andere smaak.
Maar ik heb ze ook heel lang alleen pens/hart gevoerd en dat ging er ook prima in.
Maar ik heb ze ook heel lang alleen pens/hart gevoerd en dat ging er ook prima in.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Elke dag anders en sommige dingen maar 1 keer per week. Nu portioneer ik bevroren, dus blijf ook niet met restjes zitten. Ik heb ook ideale hoeveelheden, Tessa 500/750 gram en Tay 1 kilo/1250 gram.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hier nu weer bijna op "normale hoeveelheid" haal ik er uit wat ik nodig denk te hebben. En kijk meestal niet echt naar de soort. Zo eten ze hier nogal eens van alles wat.
Heb nog geen klachten gehad.
Heb nog geen klachten gehad.

- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik wissel niet af omdat meneer qua KVV echt een zeurkous is en wij al vele smaken geprobeerd hebben maar hij vertikt het om iets anders te eten dan Rund.. We hebben zelfs ander merk KVV geprobeerd maar dat vertikt hij helemaal te eten. Nou ja prima dan doet hij het er maar zo mee :/
Ik weet dat het eigenlijk niet goed is en dat je moet varieren maar dan heb ik een hond die dus een goede week in staking gaat om niet te eten.
Ik weet dat het eigenlijk niet goed is en dat je moet varieren maar dan heb ik een hond die dus een goede week in staking gaat om niet te eten.
- dre
- Zeer actief
Ik geef ze in kvv 500 gram met zijn 2en. IK Heb rollen van 500 gram en van een kilo. Doe van een kilo doen we 2 dagen achtereen voeren. Daarna een andere smaak.
Momenteel heb ik een opvanger erbij en deel ik 1 kilo over 3 honden. Dat compenseert ik op hun brokken in de ochtend.
Bij de barf producten net zo, ik ontdooi gerust een kilo nekken om die in 1 weekend op te voeren.
Het blijkt dat ik nogal van het makkelijke ben
Momenteel heb ik een opvanger erbij en deel ik 1 kilo over 3 honden. Dat compenseert ik op hun brokken in de ochtend.
Bij de barf producten net zo, ik ontdooi gerust een kilo nekken om die in 1 weekend op te voeren.
Het blijkt dat ik nogal van het makkelijke ben

- Bonnie F
- Zeer actief
Zappa krijgt een rol per dag (aangvuld met wat huis/tuin en keukenspul)
Ik heb 3 smaken. Ik ruk gewoon wat uit de diepvries. Geen idee hoe vaak hij hetzelfde achter elkaar krijgt.
Ik heb 3 smaken. Ik ruk gewoon wat uit de diepvries. Geen idee hoe vaak hij hetzelfde achter elkaar krijgt.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik verdeel de rollen of blokken per 100 gram, doe dat in zakjes, stickertje op wat er in zit en mik het in de vriezer. Iedere ochtend pak ik een zakje. Het is iedere ochtend weer een verrassing wat ik uit de vriezer grabbel 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Elke dag een andere smaakvariant en ander merk (momenteel even 2 merken slechts). kg verpakkingen zijn ideaal voor me, dus dat is geen probleem.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik pak wat er bovenop ligt
Soms 2 dezelfde soms 2 verschillende. Ze krijgt 1 rol van 500 gr per dag, het wisselt dus sterk wat ze krijgt. Het is allemaal compleet, het maakt weinig uit. Soms krijgt ze ander merk en dan krijgt ze 660 gram, 2 kilo rollen over 3 dagen

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Drie smaken liggen doorelkaar in de vriezer dus zo geef ik het ook.
Geen idee wat ze welke dag krijgen.
Wel allemaal compleet.
Geen idee wat ze welke dag krijgen.
Wel allemaal compleet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb 3 varianten en elke dag krijgen ze een andere... zat me daarom eigenlijk dit te bedenken of meer mensen zoiets zouden doen of dat het beter zou zijn om een paar dagen dezelfde te geven en daar weer een paar dagen de volgende...
geen idee waarom dat beter zou zijn hoor
zomaar een ingeving.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik pak gewoon wat er bovenop ligt en dat wisselt omdat ik het er zo in mik.
De dames zouden hier eigenlijk beide 400 gr p/d moeten hebben maar dat vind ik rot met rollen van 500 gram dus eens per 3/4 dagen krijgen ze beide 250.
De dames zouden hier eigenlijk beide 400 gr p/d moeten hebben maar dat vind ik rot met rollen van 500 gram dus eens per 3/4 dagen krijgen ze beide 250.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh ik weeg niks af, ze krijgen met zn 3-en op dit moment 2 kg per dag. De een wat meer en de ander wat minder. Als het gaat vriezen straks krijgen ze wat meer.

-
- Zeer actief
Eigenlijk hetzelfde als Marjoleine, met het verschil dat ik verschillende merken voer en ook verschillende smaken. Op de deels barfdagen vul ik het barfgedeelte aan met kvv.Marjoleine schreef:Ik voer momenteel 1300 gram per dag, wat een stomme hoeveelheid is. Dat betekent dus dat ik telkens het ene moet aanvullen met het volgende en zo wissel ik dus af.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ik geef in de ochtend en in de avond verschillende varianten, ook wisselen we hier wel eens bewust van merk. Hart of ander orgaanvlees krijgen ze maar 1x per week
- Hylos
- Zeer actief
Ik voer dan barf maar ik voer gerust 3 dagen achter elkaar hetzelfde. Parelhoen krijg ik in zakjes van 2 parelhoentjes. Die ga ik niet uit elkaar meppen en weer invriezen, dan eet hij dus parelhoen tot het op is. Zelfde geld voor een rol pens/orgaanmix. Spiervlees heb ik meestal in porties en anders ook gewoon een paar dagen achter elkaar. Scheelt erg veel gedoe 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb momenteel in de diepvriezers liggen: totaal, kip/vis, rund, kip, lam (kivo)
Meestal haal ik 2 rollen er uit en de honden krijgen iets van beide smaken.
De kip/vis krijgen ze ongeveer 2 keer per week (samen met nog een andere smaak).
Meestal haal ik 2 rollen er uit en de honden krijgen iets van beide smaken.
De kip/vis krijgen ze ongeveer 2 keer per week (samen met nog een andere smaak).
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
<edit> het was niet waar, wat ik zeiHillieS schreef: Hier ook. Alleen dan met rollen van 800 gram.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 12 nov 2013 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
- Contacteer:
Mijn meiden krijgen eigenlijk elke dag wat anders, van verschillende merken en verschillende smaken.
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Inderdaad, zo doen wij dat ook. Soms wil ik nog wel eens twee worsten of een worst en wat plakken ontdooien als dat zo uitkomt, maar we proberen elke keer wat anders te geven. We voeren drie merken en verschillende varianten, afwisseling genoeg lijkt me. Soms moet iets vriezer-technisch even op en krijgen ze een week hetzelfde. Het zijn in mijn geval volwassen honden en dan luistert het naar mijn idee minder nauw dan bij een pup. Bovendien is een merk officieel compleet en zijn de andere twee dat door afwisseling volgens BARF-principes.~Suzanne~ schreef:Als ik afwissel, doe ik dat per verpakking. Ik maak iets open, voer dat op en dan gaat het nieuwe open.
Suzanne
Er gaat hier ongeveer 6-7 ons per dag doorheen, dus de doorlooptijden zijn redelijk vlot. Soms voer ik ook bewust twee varianten naast elkaar. Barfmenu Kip bijvoorbeeld, eentje krijgt er vaak harde ontlasting van (en moeite met poepen) de andere gaat poeder poepen, dus voor deze twee geef ik dan graag Makreel erbij. Nummer drie kan wel wat meer bot hebben dus zij krijgt dan alleen Kip.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- SandraMecx
- Actief
- Mijn ras(sen): West highland white terrier
Mecx krijgt 2 dagen/keer achter elkaar hetzelfde.
Wij hebben 800gr worsten en delen die door 2.
Met zo'n halve worst doet ze dus 2x.
Meestal is het 1x per dag KVV en 1x groente of iets dergelijks.
Wij hebben 800gr worsten en delen die door 2.
Met zo'n halve worst doet ze dus 2x.
Meestal is het 1x per dag KVV en 1x groente of iets dergelijks.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ze eten hier met z'n drieen 1 kilo per dag, dus lekker makkelijk, geen gedoe met open verpakkingen.
Wel iedere dag een andere soort, niet eens bewust, maar zie het vaak als ik ga voeren.
Wel iedere dag een andere soort, niet eens bewust, maar zie het vaak als ik ga voeren.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Hailfall schreef:Ik wissel niet af omdat meneer qua KVV echt een zeurkous is en wij al vele smaken geprobeerd hebben maar hij vertikt het om iets anders te eten dan Rund.. We hebben zelfs ander merk KVV geprobeerd maar dat vertikt hij helemaal te eten. Nou ja prima dan doet hij het er maar zo mee :/
Maar als dat compleet is dan geeft dat toch niet?Of wel?