Nu heb ik de oppas op de Wetter van mijn ouders en ik kan vertellen, ik ben genezen!!
Knecht is inderdaad nu te onstabiel en dat zal over een 3tal maanden ook nog zo zijn, schat ik. Benne, de Wetterhoun is 8 jaar en Knecht 8 maanden.
Knecht weet van geen ophouden en Benne is niet bepaald de dominanste, dus soms heb ik het gevoel dat ik Benne moet beschermen voor Knecht. Dit doe ik dus ook, maar vraag me af of ik Benne zelf zijn grenzen moet laten aangeven.
Wanneer Knecht weer eens doordraaft springt Benne op de bank, om of daar te zitten, of om vanaf daar op Knecht te springen die toch wel een stukje hoger is. Wanneer ik Knecht corrigeer, zoekt Benne hem toch een minuut later weer op. Wanneer ik Benne corrigeer, staat Knecht er eigenlijk met zn neus bovenop. Gelukkig kunnen ze wel goed met elkaar.
Maar nu is Benne niet de meest ideale opgevoede hond. Eigenlijk is het een verwend, eigenwijs ding. Een vreselijke goedzak en een lieverd, waardoor zo verwend, en een Wetter, waardoor zo eigenwijs
Wanneer ik Knecht en Benne uit elkaar haal, ook al liggen ze vlak naast mekaar, piept Knecht. Dit is hetzelfde soort gepiep als wanneer mijn man of ik naar het werk ga. Ziet Knecht Benne als onderdeel van zijn roedel?
Helemaal genezen ben ik niet hoor, want Knecht en Benne zijn dikke maatjes en heel lief samen. Knecht zou alleen wat stabieler moeten zijn. En niet alleen hij, ook ik moet zelf denk ik een stuk stabieler zijn wanneer de 2de vlegel in aanmerking komt