We zijn daarom gisterochtend begonnen met de voerdummy en tot nu toe werkt het enorm goed. Eerst hebben we even geoefend op een plek met weinig afleiding, zodat Dexter door had wat er in dat ding zat. Dat had hij de tweede keer al goed door, want hij struikelde haast over zijn eigen poten om het ding zo snel mogelijk af te kunnen geven. De rest van de wandelingen gisteren gingen perfect. Hij bleef niet aan mijn been vastgeplakt waar ik eerst bang voor was, maar hij liep gewoon overal te snuffelen en hield mij ondertussen heel goed in de gaten. Ik hoefde maar 1 x zijn naam te zeggen en de dummy te gooien en hij kwam meteen aangerend, ook op momenten dat hij iets heel interessants rook en zelfs als hij een eindje verderop andere honden zag.
Vanochtend was ik helemaal superblij,want dezelfde kat waar hij eergisteren nog vol achteraan heeft gezeten stond weer in het veld. Dus zodra Dexter de kat had gezien, riep ik zijn naam en gooide de dummy weg en zonder twijfel kwam Dexter aangerend om de dummy op te halen en netjes af te leveren.
Ik heb wel nog 1 vraagje. Gooien jullie de dummy ook gewoon af en toe zomaar weg? Er is namelijk niet altijd een lastige situatie natuurlijk. Ik ben ook bang dat wanneer ik de dummy alleen weggooi als er iets interessants te zien is, dat Dexter op een gegeven moment eerst de omgeving gaat scannen als ik de dummy weggooit, omdat er dan waarschijnlijk wel iets zijn.