Wij hebben een reu van 9,5 maand oud. Sinds ruim twee weken eet hij slecht. Soms is hij ook een beetje aan het piepen zonder dat er een duidelijke reden voor lijkt te zijn. Na een aantal dagen slecht eten ben ik bij de dierenarts langs geweest. Die kon niets geks vinden en vroeg of er misschien een loopse teef in de buurt rond loopt. Ik weet niet of er loopse teven zijn, maar we komen op veel verschillende plaatsen, dus het zou best kunnen dat hij een loopse teef geroken heeft. Dierenarts dacht dus dat het door zijn hormonen kwam en gaf aan dat ongecastreerde reuen soms wel weken slecht eten. Enigszins gerustgesteld dus weer naar huis gegaan.
Nu ruim twee weken later gaat het eten nog steeds niet van harte, maar er zijn dagen dat hij wel zijn volledige portie eet. Dus gelukkig nog steeds geen lange tijd achter elkaar dat hij niet heeft gegeten. Het piepen is er ook nog steeds wel af en toe.
Maar gisteravond was hij helemaal van slag. Normaal ligt hij bijna de hele avond te slapen, maar nu bleef hij maar rondlopen. Eerst piepend, maar dat ging op een gegeven moment over in huilen. Leek soms of hij in een kleine wolf veranderd was
Ben erg benieuwd of mensen dit gedrag herkennen bij hun reu. En dan ben ik ook benieuwd of het lang duurt, vaak terugkomt en of het misschien minder wordt als hij ouder wordt. Gisteravond was het best zielig om te zien hoe hij maar geen rust kon vinden. Maar het lukte ons eigenlijk ook niet echt om iets voor hem te doen.
Hoor graag jullie ervaringen!