Wat zijn nu de eisen die worden gesteld aan honden in buitenkennels ?
Mogen ook nu geldende Belgische eisen zijn.
Google laat me in de steek met jaren oude eisen.
Moderator: moderatorteam
Pfff, als ik die afmetingen m.b.t. de oppervlakte leesDomor schreef:Wet dieren is een raamwet, dat moet opgevuld worden. Officieel gelden het hkb99 besluit niet meer, maar het wordt wel gebruikt als leidraad voor het controleren van huisvesting. Het is nu aan de controleurs om te besluiten of het dier voldoende gehuisvest is.
De regels van de hkb waren trouwens van de honden:
Oppervlakte kennel
tot 30cm schofthoogte: m2=1+1*n (n=aantal honden, minimaal 1)
Tussen 30-50cm schofthoogte: m2=1.2+1.2*n
Vanaf 50cm schofthoogte: m2=1.5+1.5*n
De schofthoogtes weet ik niet 100% zeker, de afmetingen wel.
Het gehele hok moest minimaal 1.80m hoog zijn.
Dat was de vraag nietsilvester schreef:Ik ben zowiezo (speciaal voor Fafo) tegen hondenkennels, bij mij leven ze gewoon in huis (en op de bank en in bed enz, enz)
Voor mij mogen kennels verboden worden.
Waarom zou je kennels verbieden?silvester schreef:Ik ben zowiezo (speciaal voor Fafo) tegen hondenkennels, bij mij leven ze gewoon in huis (en op de bank en in bed enz, enz)
prima verbod. Sluit ik ze wel op in de badkamer. Hebben ze de helft minder plaats en een pak minder te doen.silvester schreef:Ik ben zowiezo (speciaal voor Fafo) tegen hondenkennels, bij mij leven ze gewoon in huis (en op de bank en in bed enz, enz)
Tja en wat met honden die niet (lang) binnen willen zijn?silvester schreef:Ik ben zowiezo (speciaal voor Fafo) tegen hondenkennels, bij mij leven ze gewoon in huis (en op de bank en in bed enz, enz)