Lucky is heel erg beschermend tegen over mij en mijn vriend en nogal territoriaal. Als er andere honden of mensen het terrein opkomen begint hij flink te blaffen en neemt hij een sprint op die mensen af om te laten weten dat hij er is. Hij doet verder gelukkig niks (tot nu toe). Als die mensen hem even laten snuffelen dan kwispelt hij daarna vrolijk en brengt die mensen zijn bal. Dat doet hij helaas niet bij andere honden die kan hij nog wel eens aanvliegen, maar ook dat verschilt. Bij onderdanige honden laat hij het bij een grom en dan negeert hij ze of gaat hij zelfs met ze spelen. Bij dominantere honden moet ik hem zeker aanlijnen want dat vind hij maar niet kunnen op zijn terrein. Dat hij is blaft prima of gaat kijken wie er is, maar ik snap best dat mensen soms wel eens bang zijn of het terrein niet opkomen want ondanks die schattige border uitstraling zit er toch nog een behoorlijke pitbull onder.
Nou zitten we er sowieso over na te denken om hem te laten castreren vanwege dat hij nogal eens gefrustreerd is en op elke hond duikt waarbij dat kan. Laatst zelfs op Isabelle (12 weken). Ik hoop dat dat hem al een stuk meer rust gaat bieden, maar ik was heel benieuwd naar jullie ervaringen, tips, meningen